הדמיה של שלושת הבניינים החדשים שיוקמו בשיכון ויצמן, באדיבות 3Division
הדמיה של שלושת הבניינים החדשים שיוקמו בשיכון ויצמן, באדיבות 3Division

1,843 דירות: אחרי 18 שנים יוצא לדרך פרויקט הריסה ובנייה בשכונה ותיקה בהרצליה

קשה להאמין אבל תחילת הדרך של הפרויקט בשיכון ויצמן הייתה עוד בשנת 2006 במפגש תושבים עם יעל גרמן. כל הפרטים על הפרויקט הענק

פורסם בתאריך: 3.9.24 07:49

אחרי 18 שנים זה קורה: פרויקט ההתחדשות העירונית בשיכון ויצמן בהרצליה עומד בקרוב לצאת לדרך על ידי הריסת מספר בניינים בשיכון ותחילת בנייתם של בניינים חדשים לרווחת התושבים.

תחילת הדרך במסע הארוך והמייגע הייתה בשנת 2006 במפגש תושבים שקיימה ראש העירייה לשעבר, יעל גרמן, עם תושבים בשכונה. שנה לאחר מכן שכרו התושבים את שירותיו של עו"ד עודד ישראלי שמייצג אותם מול הרשויות.

את הפרויקט, הנחשב לאחד הגדולים בארץ, תבצע חברת "אזורים" ובמהלכו ייהרסו 576 יחידות דיור ב-30 בניינים ותיקיטם בני 2-4 קומות אשר נבנו בשנות ה-50 וה-60. במקומם יוקמו בניינים מודרניים במגוון סוגים וגבהים שיכללו כ-1,843 יח"ד כולל מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ועוד. השכונה, שהיום מאופיינת בתשתיות מוזנחות ובסיסיות, צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית שתשפיע על האזור כולו.

בניינים ותיקים בשיכון ויצמן, צילום פרטי

בניינים ותיקים בשיכון ויצמן, צילום פרטי

שלט הפרויקט בשיכון ויצמן, צילום שרון יונתן

שלט הפרויקט בשיכון ויצמן, צילום שרון יונתן

המתחם תחום ברחוב הרב קוק מדרום, רחוב דון יוסף הנשיא מצפון, רחוב ויצמן ממזרח ורחוב אבן עזרא ממערב. בשל גודלו העצום, הפרויקט חולק לשבעה מתחמים, כאשר המתחם הראשון שתחל בו הריסת מבנים ובנייה מחדש הוא מתחם מספר 5, הממוקם בין הרחובות רבנו תם, אבן עזרא והרשב"ם. במתחם זה ייהרסו בשבועות הקרובים 58 יח"ד בשלושה בנייני רכבת ותיקים ובמקומם ייבנו שלושה בניינים חדשים בני 9, 12 ו- 18 קומת ובהם 186 יחידות דיור וכמובן שטחי מסחר וגני ילדים לרווחת התושבים. מתחם זה, שתכניתו אושרה בשנת 2020, נמצא לקראת סיום הליך הפינוי, כשמרבית הדיירים כבר פינו את דירותיהם ומקבלים את דמי השכירות בגינן. הריסת המבנים הוותיקים מתוכננת להתבצע, כאמור, בשבועות הקרובים.

 

 

עורך דין עודד ישראלי, צילום פרטי

עורך דין עודד ישראלי, צילום פרטי

בשכונה החדשה מתוכננים לקום פארק מרכזי, אש ימוקם במרכז השכונה. כמו כן מתוכננת בשכונה חזית מסחרית לרחוב הראשי של הרב קוק ולרחוב ויצמן, חזית שתיצור שדרת חנויות רחבת ידיים בעלת אופי עירוני נעים, תוך הרחבת רחוב הרב קוק הצפוף בכ-15 מטרים.

הקרבה של שכונת ויצמן לצירי תנועה ראשיים, לתחנת הרכבת בהרצליה ולפארק הרצליה, מקנים לה מיקום אסטרטגי בתוך העיר. בחברת אזורים, שבנתה את פרויקט הרצליה הילס בהרצליה ב' ופרויקט מחיר למשתכן בשכונת כגליל ים, מציינים כי יזמו את השינויים הסביבתיים בשיתוף פעולה מלא עם העירייה.

איל טישל, סמנכ"ל התחדשות עירונית באזורים, אמר השבוע: "פרויקט ויצמן בהרצליה הינו אחד מפרוייקטי ההתחדשות העירונית הגדולים ביותר בישראל. הפרויקט ישנה את פני השכונה ויהפוך אותה לאחת השכונות המובילות והמתקדמות. אנו מודים לדיירים על האמון, ולעיריית הרצליה על שיתוף הפעולה הפורה. יחד, נבנה עתיד חדש לשכונה".

עו"ד עודד ישראלי, המייצג את התושבים, אמר: "זו התרוממות רוח אמיתית, זה חלום שמתגשם אחרי 17 שנים של עבודה רצופה באתגרים. זהו פרויקט ענק ומורכב, מבחינתי שיא הקריירה המשפטית שלי. ולמרות כל הקשיים, התמיכה גורפת של אלפי דיירים שמתגוררים במקום וחתמו מהר מאוד על הסכמה לפרויקט, חיזקה ומחזקת עד היום. אני מבקש להודות לכל אחד ואחד מהדיירים שנתנו בי אמון במשך כל השנים הארוכות, תמכו ועזרו, בכדי שנגיע לרגע המבורך הזה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר