פותחים שנת לימודים בהרצליה, צילום דוברות העירייה
פותחים שנת לימודים בהרצליה, צילום דוברות העירייה

בתי הספר החדשים, התכניות והשמות של כיתה א': שנת לימודים חדשה נפתחת בהרצליה

שני בתי ספר חדשים נפתחים, זאת לצד שיפוצים שדרוגים במוסדות חינוך רבים ותכניות חדשות. פותחים את שנת הלימודים תשפ"ה בהרצליה, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.24 07:31

20,819 תלמידות ותלמידים ילמדו בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ה, במערכת החינוך בהרצליה. חלקם יישארו בבית היום בגלל השביתה בתיכונים עליה הכריז יו"ר ארגון המורים, רן ארז, למרות השנה המורכבת והמלחמה. 1,529 ילדים יעלו לכיתה א'. השמות הנפוצים ביותר בקרב הבנים שעולים לכיתה א', הם איתן, דניאל וגיא. השמות הנפוצים ביותר בקרב הבנות שעולות לכיתה א', הם אלה, אריאל, ורומי.

המספר הכללי של התלמידים כולל את החלוקה הבאה בין מוסדות החינוך השונים בעיר: 4,447 ילדים בגני הילדים, כולל גני החינוך המיוחד. 8,886 בבתי הספר היסודיים, כולל חינוך מיוחד. 3,800 בחטיבות הביניים, כולל חינוך מיוחד. 3,500 בתיכונים, כולל חינוך מיוחד.
186 ילמדו בבי"ס אופק, נתיב וקרן אור. בהרצליה ישנם 146 גני ילדים חינוך רגיל ו-27 גני ילדים חינוך מיוחד. בנוסף, ישנם 21 בתי ספר יסודיים, 8 חטיבות ביניים, 5 תיכונים.

עיריית הרצליה נערכה לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ה. במהלך חופשת הקיץ ביצעה העירייה, באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, עבודות שיפוץ ושדרוג מאסיביות בהיקף של למעלה מ-30 מיליון ש"ח של כל בתי הספר וגני הילדים בעיר. בנוסף, במסגרת תכנית חדשה לשדרוג התשתית המבנית-פדגוגית שגיבשה העירייה, כל בית ספר יסודי בעיר קיבל תקצוב של כ-100,000 ש"ח, לפרויקט ייעודי שהוגדר על ידי כל מנהל.ת. יוזמה בולטת נעשתה בבית ספר יוחנני עם הצבת מיניבוס ייעודי המשמש חלל לטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, בחצר בית הספר.

לקראת פתיחת שנת הלימודים, אצטדיון האתלטיקה בבית ספר גורדון עובר שיפוץ נוסף ושדרוג בעלות של כ-300,000 ש"ח, ומגרשי הספורט החיצוניים בבתי הספר אלון, רעות ונתיב, עוברים גם הם שיפוץ ושדרוג, בעלות כוללת של כ-150,000 ש"ח. לצד זאת יצאה העירייה יצאה בפרויקט נרחב לצביעת המדרכות והכבישים הסמוכים לבתי הספר, וצירים ראשיים ברחבי העיר.

בשנת הלימודים הקרובה נפתחים מספר מוסדות חינוך חדשים בעיר:

בית ספר הירוק על שם יורם טהרלב – בית הספר ישמש באופן זמני את תלמידי בית-ספר 'קרן אור' עד שיעברו למשכנם החדש. מבנה בית הספר בסטנדרטים גבוהים ומתקדמים ביותר, תוך הקפדה על בניה ירוקה ושמירה על הקיימות. עלות ההשקעה נאמדת בלמעלה מ-37 מיליון ש"ח.

מתחם 'תמר ותאנה' – שלב ב' – אשכול גנים נוסף (3 כיתות גן) ברחוב שמואל הנגיד, סמוך לגנים הקיימים. האשכול הראשון נפתח ב-1.9.22 וכעת מגיע השלב השני. כל מבנה הינו דו קומתי וכולל 2 גני ילדים בקומת קרקע וגן ילדים נוסף בקומה א'. עלות ההשקעה נאמדת בכ-10 מיליון ש"ח.

קמפוס מדעים (תיכון חדש, תיכון הנדסאים, יד גיורא) – הקמת 2 מבנים, ברחוב שבעת הכוכבים. מבנה מרכזי הכולל 21 כיתות לימוד (14 כיתות לתיכון חדש, 7 כיתות לתיכון הנדסאים), מרחבים מוגנים וחללים נוספים. מבנה נוסף הכולל 2 חללי מדיה טק, מעבדת מייקרים, אודיטוריום וקפיטריה. עלות ההשקעה נאמדת בכ-75 מיליון ש"ח.

חטיבת הביניים בן גוריון – חידוש בית הספר – הריסת המבנים הישנים ובניית בית ספר חדש. בית הספר מכיל 24 כיתות אם, 4 כיתות חינוך מיוחד, חללי למידה, מעבדות, חדרי ספח, מנהלה, ספרייה, אודיטוריום, מגרש ספורט משולב מקורה ומבנה תנו"ס. עלות ההשקעה נאמדת בכ-79 מיליון ש"ח

שני בתי ספר יסודיים חדשים  נפתחים בשנת הלימודים הזו: 

מונטסורי – בית ספר צומח, הממוקם במבנה מרכז פסג"ה, רחוב דוד שמעוני 25. מרכז פסג"ה, המשמש להדרכת צוותי חינוך, עובר לחלל משודרג בבניין מייקרוסופט ברחוב אריה שנקר בהרצליה פיתוח.

בית ספר 304 לתרבויות ושפות (שם זמני) – יפעל בבית ספר הנדיב עד שיעבור למבנה קבע ברחוב דשה אהרונסון, גליל ים.

בין תכניות הלימוד החדשות והייחודיות במערכת החינוך בעיר:

מרחב לימודי חדשני באמצעות AI – מהפכת ה-AI תגיע לבתי הספר והגנים שיעשו שימוש בפלטפורמה הדיגיטלית.

שלוֹמוּת – כל בתי הספר היסודיים ישלבו עבודת עומק בנושא שלומות ו'יחסים מיטיבים' בשלושה רבדים של Well being: חיזוק והעצמה של הילדים עם עצמם, יחסים בין אדם לחברו והיחס כלפי הסביבה והעולם.

חיזוק השפה העברית – תכנית ייחודית בבתי הספר היסודיים לחיזוק המיומנויות בשפה העברית והעלאת ההישגיים הלימודיים. בתי הספר יקיימו פרויקטים חינוכיים לימודיים (ספרות, קריאה, לשון ועוד) למימוש יעד זה.

תכנית "רצפים" עירונית – כל בתי הספר והגנים בעיר יעמיקו את החיבורים עם התלמידות והתלמידים, מגיל 3 ועד 18, ברמה הרגשית, החברתית והלימודית. כל זאת מתוך ראייה פדגוגית ארוכת טווח שלאנשי החינוך יש אחריות על התלמידים, לא רק בשנים שהם מלמד אותם, אלא גם לפני שהם מגיע ואחרי שהם ממשיכים לכיתות הגבוהות. המיזם שומר על רציפות התהליך שהתלמידים עוברים לאורך כל שנות לימודיהם בעיר, תוך חיזוק הקשר ויצירת מעבר קל וקליטה מיטבית של התלמידים מהמוסד הנמוך לגבוה.

חידון הרצליה – החידון השנתי, המיועד לתלמידי כיתות ה' בכל בתי הספר בעיר, יעסוק השנה בנושא: דמוקרטיה, שוויון וזכויות, בסימן אחדות ישראל.

מודל הפעלה ארצי בשעות אחה"צ – בבתי הספר לחינוך מיוחד, אופק וקרן אור, יחל לפעול מודל ההפעלה הארצי של החברה למתנ"סים, בפיקוח משרד החינוך, שבו בין השעות 14:30 ל-16:45 יתקיימו פעילויות חינוכיות שיועברו על-ידי צוותי חינוך מטעם החברה למתנ"סים שעברו הכשרה מיוחדת.

תכנית החלל של קרן רמון בגני הילדים – הגננות יעברו הכשרה על חקר החלל והגלקסיה ויקבלו ערכה של מערך החלל. לאורך השנה, הילדים ילמדו, יחקרו, יתנסו, יבנו חלליות, יבנו חדר חלל ועוד.

חטיבות הביניים בעיר עוברות לחמישה ימי לימודים בשבוע – בעירייה אומרים כי המעבר לחמישה ימים בשבוע יטיב עם התלמידים והמורים, יאפשר למידה יעילה ואפקטיבית יותר, יגדיל את זמן האיכות עם המשפחה, פעילויות הפנאי והמנוחה, יאפשר איגום יעיל של משאבי שעות המורים. המהלך אינו גורע מהיקף שעות הלימודים. בנוסף, העירייה תפעיל תכניות העשרה לתלמידים בימי שישי, למי שיחפוץ בכך.

מצוינות בספורט – המשך הפעלת כיתות הספורט והמסלול למצוינות בספורט בחטיבות הביניים- הנגיד, בן גוריון, סמדר ואלתרמן; "הפעלת תכנית הניצוץ – אימון גוף ומוח" בחטיבות הבינים רעות וסמדר; הפעלת מועדוני ספורט בית ספריים בחטיבות הביניים זאב, בן גוריון והנגיד; הפעלת מגמת כדור-סל בתיכון היובל; הפעלת 10 שיעורי שחייה בכל בתי הספר היסודיים בעיר (בשיתוף משרד החינוך ובני הרצליה); תוספת שעה בחינוך גופני באתלטיקה וכדוריד בבתי-ספר ויצמן, ולב טוב; שיעור חינוך גופני לגיל הרך ב-130 גנים בהדרכת מורות בוגרות המגמה לגיל הרך.

חיזוק הקשר בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי – הנהלת העיר רואה בחינוך הבלתי פורמאלי מרכיב מרכזי בפיתוח המיומנויות, הכישורים והחוסן הרגשי של התלמידות והתלמידים.

השנה העירייה מובילה פיילוט פורץ דרך – חוג חינם לכל ילד וילדה בכיתות ב'-ג'. התכנית גובשה במטרה להקל כלכלית על תושבי העיר וכדי לעודד את הילדים לצאת מהבית, לפתח מיומנויות חברתיות, להעצים את היכולות והכישורים שלהם, ולהעניק להם כלים וידע בעלי ערך בעולמות תוכן שהם לא פוגשים במסגרת הלימודים הפורמאליים.

מערכי שיעור אינטראקטיביים בגני הילדים – בגני הילדים יתווספו מקרנים אינטראקטיביים והגננות יעברו הדרכה טכנולוגית ופדגוגית ליצירת מערכי שיעור אינטראקטיביים.

תכנית "מיניות בריאה" בבתי הספר וגני הילדים.
תכנית המחנכת לסובלנות וכבוד הדדי. התכנית כוללת הכשרה של צוותי החינוך, מפגשי הדרכה של ההורים, שיעורים עם הילדים ובני הנוער. התכנית מלווה על ידי תכנית "מגע בתיאום".

גני "קשר סמכותי מיטבי" – גן לוונדר וגן אלמוג יהפכו לגני "קשר סמכותי מיטבי (קס"ם) שיתנו מענה אופטימאלי לצרכים הרגשיים של הילדים. אל הגנים יצטרפו לאורך השנה מנתחות התנהגות, שירות פסיכולוגי והדרכות הורים שיעבדו יחד עם הגננות והסייעות על מתן מענים רגשיים התנהגותיים לילדים והענקת אקלים חברתי מיטבי.

הרחבת תל"ן (תכנית לימודים נוספת) בגני הילדים – העירייה הרחיבה את חוגי תל"ן בגני הילדים – אילוף כלבים, שרים ורוקדים בשפת הסימנים, יוגה, חינוך גופני, אנגלית, קפוארה, מדעים, שחמט, אמנות חווייתית, חשיבה, מוסיקה וריקודי עם.

הורות בנעלי בית – העירייה, בשיתוף מרכז נגה, תקיים הדרכות הורים במחיר מסובסד, בגנים שבהם יעלה צורך על ידי ועד הגן והגננות. לדוגמא: מוכנות לכיתה א', סמכות וגבולות, יחסי אחים, חינוך הילדים ועוד.

תכנית מסע – תכנית במימון מלא של העירייה שתועבר על ידי מנתחות התנהגות, רכזות ותומכות התכנית ומערך הדרכות הורים פרטני של השפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי). זוהי תכנית התנהגותית שמיועדת להורים ומטרתה לצמצם ולמנוע אלימות בגני הילדים, בהם מתגלה הצורך לכך.

ה-each הזה הוא אני – גננות שירצו ליזום תכנית או פעילות שתקדם פדגוגיה חדשנית, תוכל להגיש לעירייה קול קורא ובמידה והיוזמה תתקבל, היא תתוקצב על ידי העירייה. הגננות גם יעברו השתלמות מנטורית ברוח ה-each על ידי המכון לדמוקרטיה, שינחה וילווה אותן ביישום היוזמה שלהן.

מענים רגשיים-חברתיים לילדי הגנים – העירייה תמשיך את תכניות חוסן ומעגל הקסם בגני הילדים אשר נועדו בין השאר לחזק את הילדים, ללמד אותם להביע את רגשותיהם ולהתמודד עם קשיים. התכניות מובלות בשיתוף של משרד החינוך והשירות פסיכולוגי חינוכי, תוך הכשרת צוותי הגנים, על מנת להעניק את הכלים המקצועיים לתמיכה הנדרשת בילדים.

תכנית each בייבי – העירייה בונה מערך הדרכה פדגוגי מבוסס each מגיל לידה עד שלוש, ותקיים הדרכות לכל הגנים הפרטיים והמעונות בעיר, על מנת להתאימם לרוח התקופה, לשינויים ולחידושים.

ראש העירייה, יריב פישר, אמר: "הבטחנו להיות עיר מובילה בחינוך ואנו פועלים במלוא המרץ והמשאבים כדי שכך יהיה. הגדלנו את תקציב החינוך וגיבשנו תכניות לימוד חדשות שרואות את טובת הילד והילדה ומאפשרות להם למצוא מסגרת טובה ומכילה, שמתאימה לרצונות ולצרכים האינדיבידואליים שלהם. חשוב לנו להעניק לתלמידות ולתלמידים השכלה וידע נרחבים, ובו בזמן, את מלוא הכלים שיהפכו אותם לאנשים ערכיים וסולידריים אחד כלפי השני. הלימודים חשובים, אך לצד זה, חשוב גם שנגדל ונטפח ילדים שמחים ומאושרים, סקרנים ויצירתיים, שיוכלו להגשים את כל החלומות שלהם. אני מאחל לכל ילדי העיר שנת לימודים טובה ומוצלחת!".

המשנה לראש העיר, מחזיקת תיק החינוך, גלילה יבין, אמרה: "הגדרנו את ערכי השלומות, שוויון הזדמנויות וההוגנות כיעד עירוני, כתנאים בסיסיים למידה משמעותית ומצוינות. בפתחה של השנה החדשה אני מאחלת לכל התלמידים והתלמידות ולכל אנשי מערכת החינוך שנה טובה. שנה של תיקון והתחדשות, שבה נוכל להתמקד בלמידה ובהתפתחות כיחידים וכחברה."

סמנכ"ל וראש מינהל חינוך, ד"ר יעקב נחום, אמר: "כפי שעיניכם רואות מערך החינוך בהרצליה אינו קופא על שמריו, מפתח ומוביל פדגוגיה חדשנית, מבנית וארגונית, ומתאים את עצמו לעולם המשתנה. ברצוני להודות לכל מנהלי בתי הספר, הגננות, סגלי ההוראה, הסייעות ועובדי המנהל על נחישותם בקידום מערכת החינוך בהרצליה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר