תלמידים חוצים כביש, צילום davit85-depositphotos.com
תלמידים חוצים כביש, צילום davit85-depositphotos.com

לקראת ה-1.9: זה מספר הילדים שנפגעו בתאונות בהרצליה בשנת הלימודים האחרונה

מהנתונים עולה כי 1,994 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ במהלך שנת הלימודים האחרונה. וגם: טיפים להגעה בטוחה לבית הספר ובחזרה

פורסם בתאריך: 29.8.24 13:17

שימרו על הילדים ובני הנוער בדרך לבית הספר ובחזרה: רגע לפני ששנת לימודים חדשה יוצאת לדרך, פרסמה השבוע עמותת "אור ירוק" נתונים מדאיגים בנוגע למספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"ד).

מהנתונים עולה כי 1,994 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים האחרונה. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד כי בחודשים ספטמבר 2023 ועד יוני 2024 נהרגו 49 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, 350 נפצעו קשה ו-1,595 נפצעו קל. בתחומי הערים והיישובים נפגעו 1,206 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד, 16 מהם נהרגו, 223 נפצעו קשה ו-964 נפצעו קל. יצוין כי הנתונים הם מספריים בלבד ואינם לוקחים בחשבון את מספר הילדים בכל עיר.

אלו הנתונים בערי הסביבה:

בהרצליה נפגעו 17 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת, כולם באורח קל.

בפתח תקוה נפגעו 49 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת. אחד מהם נהרג, חמישה נפצעו קשה ו- 43 נפצעו קל.

בכפר סבא נפגעו 14 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת, שניים מהם נפצעו קשה ו- 12 נפצעו קל.

ברעננה נפגעו 8 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת. אחד מהם נפצע קשה ושבעה מהם נפצעו קל.

בראש העין נפגעו 5 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת, שניים מהם נפצעו קשה ושלושה ילדים נפצעו קל.

נתונים מערים נוספות: 

בחולון נפגעו 32 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת. שישה מהם נפצעו קשה ו- 26 מהם נפצעו קל.

בבת-ים נפגעו 26 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת. שלושה מהם נפצעו קשה ו- 23 מהם נפצעו קל.

בראשון לציון נפגעו 25 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת. שבעה מהם נפצעו קשה ו- 18 מהם נפצעו קל.

ברחובות נפגעו 11 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים הקודמת, ארבעה מהם נפצעו קשה ושבעה מהם נפצעו קל.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת לימודים שנפתחת היא תמיד דבר מרגש. לצד קניית התיק, הקלמר והמחברות חשוב מאוד לתרגל עם הילדים הקטנים את הדרך הבטוחה אל בית הספר. חשוב שנתרגל איתם חצית כביש נכונה, זיהוי והימנעות מסכנות מיותרות וניתן להם כלים בסיסיים להגעה בטוחה אל בית הספר. חשוב לזכור כי לא תמיד הדרך הקצרה היא גם הדרך הבטוחה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי וראשות הערים חייבים לשים בראש סדר העדיפויות שלהם את הבטיחות של ילדינו. לכן, יש לוודא כי הדרך את בית הספר סטרילית ככל הניתן ממפגעי בטיחות וכי קיימים פסי האטה ומעברי החציה צבועים לכל אורך השנה. אין דבר שיותר יקר וחשוב לנו מהילדים שלנו ובשילוב של תשתיות מרסנות מהירות ומודעות גבוהה בקרב הילדים נוכל למנוע כאב וצער גדול".

לקראת פתיחת שנת הלימודים, מספר טיפים להגעה בטוחה של ילדיכם אל בית הספר ובחזרה:

• ילד/ה עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד/ה עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד.

• מסלול בטוח: כשהילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח) . חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.

• חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

• רכיבה בטוחה: יש לוודא שילד או הילדה אשר מגיעים לבית הספר באופניים, רוכבים אך ורק עם קסדה מתאימה למידת הראש ורכוסה היטב בכדי להגן מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

• בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילדים ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הם חגורים בחגורת בטיחות ויושבים במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילדים יורדים מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר