הכנת ציורי הגרפיטי מול בניין עיריית הרצליה. צילום רונן קאופמן ורפי בלר
הכנת ציורי הגרפיטי מול בניין עיריית הרצליה. צילום רונן קאופמן ורפי בלר

תערוכה מרגשת בהרצליה: ציורי גרפיטי בהשראת חיילים שנפלו בשנה האחרונה

בתערוכה המיוחדת ברחבת בניין העירייה מוצגים 12 ציורי גרפיטי בהשראת חיילים שנפלו במלחמת חרבות ברזל. יפית, אמו של ליאור סימינוביץ' ז"ל: "אנו מקבלים מעטפת של אנשים מדהימים ועיר מדהימה"

פורסם בתאריך: 22.10.24 15:57

לזכרם של הגיבורים שלנו: תערוכה מיוחדת ויוצאת דופן נפתחה אתמול (שני) ברחבת בניין עיריית הרצליה בשער העיר. התערוכה נקראת "זוכרים ויוצרים" ומוצגים בה 12 ציורי גרפיטי בהשראת חיילים שנפלו במלחמה בשנה האחרונה.

את ציורי הנופלים ציירו 12 אמני גרפיטי מהמובילים בארץ שהיו בשנה האחרונה בקשר עם משפחות הנופלים, ועל בסיס השיחות עימם ולאחר שלמדו לעומק על כל חלל וחלל, הכינו יצירה שבאה לספר את סיפורו של הנופל. תחילת העבודות הייתה ביום ראשון בערב, כאשר אתמול (שני) התקיים האירוע הרשמי של הכנת היצירות מול הקהל ובהשתתפות נציגי משפחות הנופלים. התערוכה מוקדשת לזכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ומהווה מפגש ייחודי בין אמנות לזיכרון, שבו אמני הגרפיטי יצרו יצירות חיות מול קהל הצופים. המיצגים יוצגו במשך חודש וב-27.10, יום השנה העברי למלחמה, יתקיים טקס בהשתתפות כל המשפחות השכולות שלקחו חלק במיזם.

ציור הגרפיטי בהשראת ליאור סימינוביץ ז"ל. צילום באדיבות עיריית הרצליה

ציור הגרפיטי בהשראת ליאור סימינוביץ ז"ל. צילום באדיבות עיריית הרצליה

בין האמנים המשתתפים נמצא האמן ראובן קרפטיאן, אשר יצר עבודה מרגשת בהשראת דבריו של סמל ליאור סימינוביץ ז"ל מהרצליה, שנפל ברצועת עזה בסוף חודש אוקטובר שעבר. ראובן משתף: "ברגע שקראתי את המכתב של ליאור, ידעתי מיד שהערכים שהוא כתב לפני הצבא הם אלו שינחו אותי במהלך יצירת העבודה שלי. המילים שלו הדהדו בי, כי הערכים שהוא האמין בהם, הם בדיוק אותם ערכים שאני חושב שכל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשאוף לחיות לפיהם – ערכים שאמורים ללוות אותנו בכל רגע ורגע בחיי היומיום. במילים של ליאור ראיתי מעין 'עשרת הדיברות', ולפיכך החלטתי ליצור את העבודה כשיקוף של אותם ערכים. כיוון שעשרת הדיברות מתקשרות עם משה ולוחות הברית, בחרתי להציג את ליאור כמי שמביא את הנבואה לערכים הללו, כמישהו שמסמל עבורי דרך. העבודה כוללת דיסקית צבאית עם ערכי עשרת הדיברות, ומשלבת סמלים של שירותו בגבעתי, יחד עם שמיים ומים ברקע המסמלים רוגע ותקווה".

יפית סימינוביץ, אמו של ליאור, אמרה אתמול: "במסגרת אירועי השנה לציון מלחמת חרבות ברזל, עיריית הרצליה, אשר עוטפת אותנו בצורה מדהימה, מקיימת תערוכה מיוחדת להנצחת הנופלים והנרצחים. העירייה נעזרת באמני גרפיטי אשר ציירו ציורי קיר לזכר הנופלים. זה עוד שלב בו אנו מקבלים תמיכה, הכרה וזיכרון של יקירינו, מעטפת של אנשים מדהימים ושל עיר מדהימה. תודה רבה לעיריית הרצליה ולעומד בראשה, לכל מי שעוזר בזה ותודה ענקית לאמנים עצמם ובאופן אישי לאמן המוכשר והמדהים שלנו, ראובן קרפטיאן, אשר עבד שעות על גבי שעות על מנת להוציא את המיטב בציור של ליאורי והתוצאה מושלמת, מרגשת, עוצמתית ומשקפת בדיוק את מי שהיה ליאור ואת הערכים שלו. אנו מתרגשים מאוד, הלב מתמלא אושר על הזיכרון שיהיה על ליאורי, בננו האהוב והיקר".

הכנת ציורי הגרפיטי מול בניין עיריית הרצליה. צילום רונן קאופמן ורפי בלר

הכנת ציורי הגרפיטי מול בניין עיריית הרצליה. צילום רונן קאופמן ורפי בלר

סיפור מרגש נוסף שנולד מהמפגשים: האמן תום בר דוב קיבל לדבר עם משפחתו של רס"ל (מיל') עומר בלוה ז"ל שנפל ב-20 באוקטובר. במהלך השיחה עם המשפחה הבין כי עומר עלה לארץ במסגרת גדוד צבר ולמד בבית ספר אלכסנדר מוס בהוד השרון. ממש במקרה תום הוא אחד המורים בבית הספר והוא שמע רבות על עומר. תום התרגש מאוד שהוא זה שנבחר לצייר את הזיכרון של עומר, שאותו הכיר מהסיפורים בבית הספר וכעת, מהמשפחה הישירה. תום הכין פורטרט ברוחו של עומר שידגישו את החיבור לארץ ולגולני.

שני ציורי גרפיטי נוספים הם של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל מהרצליה שהיה לוחם בסיירת גבעתי, נפצע קשה בפעילות לשחרור חטופים ולמחרת מת מפצעיו. בהתאם לצוואתו, איבריו נתרמו לאחר מותו והצילו חיים של שני ילדים. את הגרפיטי לזכרו של שגיא גולן ז"ל מהרצליה צייר אריאל קושי, אחיינו של עומר אוחנה, בן זוגו של שגיא.

 

 

 

 

 

אוצרי התערוכה ומנהליה הם רונן קאופמן ורפי בלר. קאופמן אמר אתמול: "כאוצר התערוכה וכבן למשפחה שכולה וכאמן, אני מאמין שהשכול והאבל הם מהכואבים והקדושים ביותר עבורנו והם מלווים אותנו בכל רגע בחיי היומיום, בטח ובטח בימים אלו. מתוך רצון עז של המשפחות, אנו נדרשים לזכור את אלו שנפלו. הזיכרון הזה מזכיר לנו בכל בוקר שאנו חייבים להיות ראויים לאלו שהקריבו את חייהם כדי שנוכל ולהמשיך לחיות את חיינו בישראל במלוא העוצמה והכבוד. תערוכת זוכרים ויוצרים היא תערוכה אמנות גרפיטי, שהיא לכאורה אמנות רחוב יומיומית פירטית, אך גם נושאת עמה את קדושת הנופלים ואת הערך היקר של החיים. עלינו להיות ראויים ולהמשיך ליצור במדינת ישראל מתוך שליחות וכבוד".

ראש העירייה, יריב פישר: "אנו זוכרים ומצדיעים לחללי מלחמת "חרבות ברזל" שהקריבו את חייהם למען העם והמדינה. תערוכת "יוצרים וזוכרים" היא דרך נוספת לזכור אותם באמצעות האמנות והיצירה. המפגשים בין האמנים למשפחות השכולות יצרו יצירות מרגשות במיוחד שחושפות נדבך נוסף למי שהם היו, למה שאהבו ובמה שהאמינו. כולי תקווה שהמלחמה הקשה תסתיים במהרה, שכל החיילות והחיילים יחזרו הביתה לשלום ושכל החטופות והחטופים, ובהם עומר שם טוב מהרצליה, ישוחררו כבר הביתה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר