הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), בראשות עו"ד שלומי הייזלר, החליטה לאשר היום (ראשון, 25.7.21) תוכנית מפורטת להקמת שכונת המגורים קריית מסלול במתחם שדה התעופה הרצליה שעתיד להתפנות. מדובר בתוכנית ראשונה מתוך שלוש תוכניות מפורטות המתוכננות ברובע הצפוני של הרצליה ומקודמות בוותמ"ל. החלטת הוועדה לאשר את התוכנית הינה בהתאם להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה באוגוסט 2019 המציעה לראשונה הסדרה סטטוטורית של השדה באופן זמני במסגרת תוכנית המתאר הארצית לפריסת שדות תעופה (תמ"א 15 ב'). התוכנית הינה על שטח כולל של 176 דונם והיא כוללת 1,940 יחידות דיור בתמהיל מגוון ו-350 יחידות דיור מוגן. אופי הבינוי כולל מבני מגורים בני 8-27 קומות ובמגדל נוסף בן 40 קומות שיוקם בסמוך לכניסה לתחנת המטרו. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 33,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34,000 מ"ר, בהם פארק עירוני שיתפרס על שטח של 21,000 מ"ר שיוקם במרכז התוכנית המשמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.
כמו כן, התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי וכוללת בין השאר הקמת מדרכות רחבות ושבילי אופניים תוך מתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי התחבורה ציבורית. בקומות הקרקע של מבני המגורים שיוקמו בצירים הראשיים, תוכננו חזיתות מסחריות ליצירת מרחב עירוני פעיל. בשטח התוכנית, מצויים מבנים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, אשר התוכנית קובעת לגביהם הוראות שימור. בהיבט התחבורתי, התוכנית הינה בעלת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ומתבססת על קו המטרו העתידי, תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה שמקודם בתוכנית קרית שחקים, תוכנית שגם היא מקודמת בוותמ"ל במקביל.
שרת הפנים, איילת שקד, אמרה: "מדובר בתוכנית משמעותית אשר מוסיפה 1,940 יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. זו תוכנית ראשונה במתחם שדה התעופה המתפנה. מטה התכנון הלאומי ומינהל התכנון במשרד הפנים יחד עם משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל יקדמו תוכניות איכותיות נוספות במרכז הארץ שיתנו מענה הן להיצע יחידות הדיור והן לתשתיות. בנוסף, אפעל שהשדה לא יפונה עד שתקודם החלופה".
יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "תוכנית 'קרית מסלול' הינה תוכנית המבטיחה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר עבור התושבים תוך מתן מענה להיצע יחידות דיור מגוון, שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר ושטחים פתוחים והיא מהווה נדבך חשוב בפיתוח צפון מטרופולין תל אביב. לצד אישור התוכנית, יעשה מאמץ למצוא חלופה מתאימה לשדה התעופה בהרצליה".
התוכנית קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל ונערכה על פרחי צפריר אדריכלים.
מעיריית הרצליה נמסר: "הניסיון המר של פרויקט גליל ים מהווה דוגמא לכך שהמדינה לא מכבדת את ההסכמים עליהם חתמה עם הרשות. לכן, כל עוד לא תעמוד המדינה בהתחייבויותיה לתשתיות לאומיות בסיסיות של מים, חשמל, ביוב, ניקוז, תחבורה, מוסדות ציבור, מבני חינוך ועוד, לא תוכל העירייה לאפשר את קידום הבנייה במקום".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
תגובות