בעלי הקרקעות בחוף התכלת בהרצליה, שתוואי הרכבת הקלה עובר על החלקות שלהם, יקבלו זכויות בתוכנית ולא פיצוי. כך החליטה הוועדה המחוזית לפני כמה ימים בעת שהחליטה לתת תוקף לתוכנית הר 2200 ב, לפיה כל החלקות המשתתפות בתוכנית כלולות בתוך הקו הכחול לצורכי איחוד וחלוקה. כלומר גם אם הרכבת הקלה עוברת בשטחם, בעלי הקרקע יקבלו זכויות ולא פיצוי. עו"ד יוסף גיא-מוסרי, ממשרד יוסף גיא מוסרי & מורן חביב, המייצג אלפי בעלי קרקעות פרטיים במתחם חוף התכלת, אמר כי "ההחלטה עושה צדק אמיתי עם בעלי הקרקעות בחוף התכלת שתוואי הרכבת הקלה עובר על החלקות שלהם ומהווה סגירת מעגל של מאבק שהתחלנו אותו לפני מספר שנים".
נציין כי התכנית פורסמה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית ב-23.5.19 והוגשו לה חמש התנגדויות של בעלי קרקעות פרטיים במתחם תוכנית חוף התכלת, שטענו כי תוכנית האיחוד והחלוקה לוקה בבעיות מהותיות ומנוגדת לחוק התכנון והבניה. בהתנגדויות אלה דנה הוועדה ב-18.11.19. כמו כן, באפריל 2017 הוגשה לוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות התנגדות לתוכנית המייעדת רכבת קלה גם בשטח מתחם "חוף התכלת". זאת, לנוכח החשש כי עשרות בעלי קרקעות במתחם מופלים לרעה וייפגעו הקרקעות שלהם שבהן תעבור הרכבת ועל כך הם יקבלו פיצוי כספי נמוך במקום זכויות בניה כמו יתר בעלי הקרקע. בהשגה שהוגשה נטען כי המתנגדים אינם מתנגדים לעצם התוכנית, אלא מבקשים כי התוכנית תכלול מנגנון שמירת זכויות מלאה ושוויונית לבעלי הקרקעות במצב הנכנס במסגרת איחוד וחלוקה של תוכנית חוף התכלת (הר 2200) ו/או כל תוכנית שתבוא במקומה. לטענת עורכי הדין גיא-מוסרי ומורן חביב, "אחוז ההפקעה מכלל התוכנית לא רלוונטי. ברגע שאין מחלוקת שהרכבת הקלה תשרת את התוכנית הרי מכאן שכל הפקעה ללא מתן זכויות היא אפליה ולכן יש לפסול את התוכנית".
נציין כי התוכנית מתפרסת על פני כ-2,000 דונם המצויים על המצוק בדרום הרצליה, צפונית למלון מנדרין שבצפון תל אביב. התוכנית מונה 11,950 יחידות דיור בגובה של שש עד 25 קומות ועוד כ-70 אלף מ"ר המיועדים למסחר ו-512 מ"ר המיועדים לתעסוקה בבניינים עד 30 קומות. התוכנית מציעה צפיפות נמוכה של כשמונה יחידות דיור לדונם. התוכנית מחולקת לשבעה מתחמים. שני מתחמים שבמערב השטח ייכללו פארק חופי, מלונאות ואלפי דירות. חלקו המרכזי של השטח יכלול בעיקר בנייה למגורים ואילו החלקים המזרחיים בתוכנית ייכללו אזורי תעסוקה. כן תכלול התוכנית קו של הרכבת הקלה, מסוף אוטובוסים ומחלף.
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
תגובות