חברת SafeFields החלה בהתקנות ראשונות לציבור של המערכת להפחתת קרינה ברכבים היברידיים, פלאג אין וחשמליים. בנוסף, החברה הציגה את רשימת הרכבים ההיברידיים והחשמליים התומכים רשמית במערכת לסינון הקרינה, שאותה השיקה לאחרונה כפתרון המפחית בצורה אקטיבית קרינה ברכבים חשמליים והיברידיים בכ- 80%-90%.
חברת הסטארט-אפ הישראלית היושבת בהרצליה, "סייפפילדס טכנולוגיות" (SafeFields Technologies Ltd) שהכריזה על פתרון ייחודי ופורץ דרך, המפחית לדברי החברה בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%, מתחילה בימים אלו בהתקנות ראשונות של המערכת ברכבי הלקוחות שרכשו את המערכת במחיר היכרות מופחת.
מהחברה נמסר כי "מדובר בלקוחות ראשונים שייהנו בימים הקרובים מנסיעה ברכב היברידי עם הפחתה משמעותית של קרינה, המגיעה ברכבים חשמליים והיברידיים לעשרות מיליגאוס (החשיפה המומלצת היא עד 4 מיליגאוס בממוצע ביממה), ומספר ההתקנות ילך ויגדל בשבועות הקרובים". עוד נמסר מהחברה כי "המערכת והמוצר של החברה מתאימים לרכבים חשמליים והיברידיים מסוגים שונים – פלאג אין, היברידי מסורתי ומיילד הייבריד (כולל סוללת V48)".
החברה פרסמה את רשימת הרכבים ההיברידיים ורכבי הפלאג-אין בהם תומך כיום בצורה מלאה הפתרון של Safefields: זיקר 001, יונדאי איוניק היברידית, יונדאי סונטה היברידית, יונדאי קונה היברידית, קיה נירו היברידית, סוזוקי סוויפט מיילד היבריד, טויוטה קאמרי, טויוטה RAV4 החדשה, וולוו XC90 פלאג אין, לקסוס ES, לקסוס IS, פורשה פאנאמרה פלאג אין, ב.מ.וו 530e פלאג אין, ב.מ.וו X5 xDrive45e פלאג אין.
עוד נמסר: "רכבים חשמליים ורכבים נוספים יצטרפו לרשימה בזמן הקרוב, כמו BYD ATTO3, ג'ילי גיאומטרי C וטסלה מודל 3. בנוסף, בימים אלו נמצאים במעבדות SafeFields כלי רכב מסוגים שונים לצורך בדיקת עוצמת הקרינה, בחינה והתאמה של המערכת להפחתת הקרינה, כך שלקראת שנת 2025 צפויים להצטרף לרשימה דגמים נוספים של כלי רכב היברידיים וחשמליים לצד מרכזי התקנות נוספים ברחבי הארץ.
במהלך השנה הבאה החברה צפויה להתחיל בשיווק ובהתקנות של המערכת בכלי רכב במדינות נוספות. במקביל פועלת החברה ברחבי העולם ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב לשילוב הפתרון כחלק אינטגרלי ברכבים חשמליים והיברידיים כבר בשלב התכנון והפיתוח ושילובו כחלק מפס הייצור.
איך זה עובד? בחברה מסבירים כי "הפתרון להפחתת הקרינה של SafeFields מתבסס על עקרון ה"ביטול אקטיבי", בצורה הדומה לעקרון הפועל באוזניות מבטלות רעשים (ANC). הביטול האקטיבי מתבסס על זיהוי הקרינה ויצירת שדה "הפוך" ומנוגד לשדה הנפלט, ובכך השדות מתבטלים זה אחרי זה כמעט לחלוטין בחלל הנוסעים. יצירת השדה ההפוך נעשית ע"י כרטיס אלקטרוני מהיר ומתוחכם, וחברת SafeFields הגישה עד כה מספר פטנטים בארץ ובעולם.
האם זה משפיע על ביצועי הרכב? המערכת מתחברת רק למקור המתח הנמוך ברכב (12V, בדומה למצלמת רכב, מערכות אזעקה וכו'), היא צורכת הספק נמוך מאוד (עשרות וואט) ואינה פוגעת בביצועי הרכב וחווית הנהיגה. כחלק ממבצע ההיכרות, עלות המערכת כולל התקנה עומדת על 2,966 ש"ח כולל מע"מ (מחיר מחירון 4,563 ש"ח).
חברת SafeFields הוקמה בשנת 2021 על ידי עודד עינת ושאול שולמן, יוצאי יחידת 81 בצבא. החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח, ומעסיקה בארץ ובעולם מומחים בתחום עיבוד אותות, מומחי מעגלי אנלוגיים ופיזיקאים. עד כה גייסה החברה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל, ביניהם בכירים בענף הרכב, ההיי-טק, הנדל"ן, והפיננסים בישראל, כאשר אחד המשקיעים הבולטים בחברה הוא היזם הסדרתי יאיר גולדפינגר.
ניקולה טסלה
כמה עולה