בית הדיור המוגן שנפגע מכטב"מ, בהרצליה צילום מד"א
בית הדיור המוגן שנפגע מכטב"מ, בהרצליה צילום מד"א

"אלו אנשים שעברו כמה דברים בחיים". מנהלת בית הדיור המוגן שנפגע מכטב"מ מדברת על הדרמה ועל היום שאחרי

"ברור שהייתה בהלה לנוכח הפיצוץ, אבל הדיירים ידעו להתמודד עם האירוע בצורה הטובה ביותר", אומרת איריס פרידמן, מנהלת בית יוליאנה. "למחרת בית הכנסת שלנו היה מלא, אף אחד לא עזב, אלא להיפך, הגיעו עוד עובדים ואנשים"

פורסם בתאריך: 13.10.24 11:44

פגיעת הכטב"מ שהסתיימה ללא נפגעים: תושבי הרצליה והאזור הופתעו בערב יום כיפור (שישי) לשמוע את האזעקה בשעה 21:54. הם הופתעו יותר לגלות באמצעות רעש מפחיד של פיצוץ אדיר כי אחד משני כלי הטייס הבלתי מאוישים שיצאו מלבנון פגע פגיעה ישירה בבית יוליאנה, בית הדיור המוגן ברחוב דוד רזיאל בהרצליה הצעירה.

האירוע הקשה הסתיים רק בפגיעה במבנה וללא נפגעים באופן ישיר. אך מספר שעות לאחר מכן נודע למרבה הצער כי דיירת בבית יוליאנה נפטרה מסיבות רפואיות ללא קשר לאירוע הכטב"מ.

איריס פרידמן, מנהלת בית הדיור המוגן, סיפרה הבוקר על האירוע החריג: "בבית שלנו יש 160 דיירים ובאותו ערב היו עוד 15 אורחים. בזמן האזעקה, כולם התפנו למרחבים המוגנים בזהירות, כאשר יש לנו שניים כאלו בכל קומה. הפגיעה הייתה בקיר החיצוני בקומה שלישית הפונה לרחוב דוד רזיאל. הנזק העיקרי היה כמובן באותה דירה שנפגעה ישירות. החלה שריפה שכובתה בעזרת הספרינקלרים ובגלל המים הרבים הוצפו כמה דירות בצורה שלא גרמה נזק. בסך הכל, מלבד הדירה שנפגעה ישירות, נפגעו עוד שלוש דירות, לא באופן משמעותי. המזל שלנו הוא שכל החלונות מצוידים במדבקות מיוחדת שמונעת שבירת חלונות, כך שלא נופצו חלונות נוספים. חלק נפל גם בחניה למטה ויצר שריפה קטנה שכובתה מיד".

פגיעת כטב"מ בבית הדיור המוגן בהרצליה, צילום באדיבות העירייה

פגיעת כטב"מ בבית הדיור המוגן בהרצליה, צילום באדיבות העירייה

פרידמן מספרת על הדיירת שדירתה נפגעה בפגיעה הישירה: "בהתחלה באמת לא היה ברור אם זאת פגיעה ישירה של הכטב"מ או שברי מיירט. רק כשהגיעו מהחבלה וראו את גוף כלי הטייס בתוך הדירה הבנו שזאת פגיעה ישירה של כטב"מ. הכטב"מ פגע בדירה של דיירת שלנו שהייתה בעבר העובדת הסוציאלית של הבית. היא אישה מדהימה שלקחה את האירוע בצורה פשוט מעוררת כבוד. כמובן שזה לא נעים לאבד רכוש וזיכרונות אבל היא אמרה שזה בסך הכל רכוש וכל עוד אף אחד לא נפגע אז הכל בסדר".

איך הגיבו שאר דיירי הבית?

"אני הגעתי למקום תוך רבע שעה, אבל סיפרו לי שהנוכחים בבניין לא הבינו בהתחלה אם מדובר בפגיעה במבנה שלנו או ליד. רק אחרי שראו עשן הבינו שהפגיעה אצלנו. צריך להבין שזה לא אירוע טריוויאלי וברור שהייתה בהלה לנוכח הפיצוץ הגדול ששמעו מקרוב, אבל מדובר באנשים שעברו הרבה דברים בחייהם, כך שהם ידעו להתמודד עם האירוע בצורה הטובה ביותר ואני חייבת לציין לטובה את החוסן הנפשי שלהם. הם אמרו תודה שזה קרה להם פה, שיש מרחבים מוגנים ושהם לא לבד. כל סוף השבוע הייתה אווירה של ביחד והם התבדחו על כך שהפכנו לאתר תיירותי וכדאי שניקח כסף מסקרנים שבאים לראות מה קרה. לראייה, העובדה שלמחרת בית הכנסת שלנו היה מלא באנשים שהתפללו וצמו. אף אחד לא עזב את הבית, אלא להיפך, הגיעו עוד עובדים ואנשים להשתתף בתפילות".

פרידמן מספרת מדוע היה חשוב להם לסתום את החור בקיר החיצוני עם דגל ישראל: "היה חשוב לנו לפרוש את דגל ישראל על החור כדי להעביר מסר שמצד אחד אף אחד לא חסין מפגיעה אבל מצד שני אנחנו כאן וחזקים וליבנו עם תושבי הצפון והדרום".

תוך כדי יום הכיפורים, פורסם כי אחת מדיירות הבית נפטרה, אך פרידמן ציינה היום כי אין קשר בין מותה לפגיעת הכתב"מ וכי מדובר באישה שהייתה חולה מאוד.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר