פגיעת כטב"מ בבית הדיור המוגן בהרצליה, צילום באדיבות העירייה
פגיעת כטב"מ בבית הדיור המוגן בהרצליה, צילום באדיבות העירייה

כטב"ם פגע בערב כיפור בבית דיור מוגן בהרצליה. צפו בתיעוד הפגיעה

שני כטב"מים בערב כיפור שוגרו מלבנון, רק אחד יורט, אח פגע בבית דיור מוגן בהרצליה. הפיצוץ גרם גם להפסקות חשמל באיזור. צפו בתיעוד

פורסם בתאריך: 12.10.24 20:38

לילה קשה עבר על הרצליה אתמול, יום שישי, ערב יום כיפור, סמוך לשעה עשר נשמעו אזעקות בהרצליה ובמקומות נוספים בשרון (21:54), הפעם ההתראה לא הייתה על ירי רקטות וטילים אלא על חדירת שני כטב"מים ששוגרו מלבנון. זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ אדיר בכל האיזור. בעוד אחד הכטב"מים יורט, כטב"ם אחד פגע בבית דיור מוגן בהרצליה.

אלו ההתרעות שנשמעו אתמול:

חדירת כלי טיס עוין
21:56
הוד השרון
21:55
גבעת חן
21:54
רמת השרון
21:54
הרצליה – מרכז וגליל ים
21:53
כפר שמריהו
21:53
הרצליה – מערב

מיד לאחר מכן היו הפסקות חשמל בחלק מהאיזורים בשל נפילת קווי מתח. תחילה ביקשה העירייה מהתושבים בתיאום עם פיקוד העורף להישאר בשלב זה בבתים, בסמוך למרחב מוגן. עוד נמסר אתמול בערב מייד לאחר הפיצוץ כי "חשוב שצירי התנועה יהיו פנויים למעבר רכבי חירום והצלה ועבור צוותי חברת החשמל. מוקד עירוני 106 פועל בכוחות מתוגברים. בשל זה אין דיווח על נפגעים בעיר".

בית הדיור המוגן שנפגע מכטב"מ, בהרצליה צילום מד"א

בית הדיור המוגן שנפגע מכטב"מ, בהרצליה צילום מד"א

כשעה לאחר מכן נמסר מהעירייה: "בהמשך להערכת מצב שקיימנו עם פיקוד העורף וכוחות הביטחון. אין עוד צורך להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.
הציבור מתבקש לשמור על עירנות, ולשמור על קשר רציף עם הילדים שיוצאים לרחובות. צוותי חברת החשמל עובדים כעת בעיר ומטפלים במוקדים בהם יש הפסקת חשמל.

 

ממד"א נמסר אתמול בערב כי בית דיור מוגן בהרצליה ספג פגיעה אחרי ששני כטב"מים חדרו לישראל מלבנון – ורק אחד מהם יורט. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, ביצעו סריקות במבנה ודיווחו כי אין נפגעי גוף. 9 בני אדם שנחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן מאזעקות שנשמעו באזור, הוד השרון, הרצליה, כפר סבא ורמת השרון טופלו ע"י צוותי מד"א ופונו לבתי החולים במצב קל. נדב

סגן מנהל מרחב ירקון במד"א שחר חזקלביץ שהגיע לזירה סיפר: "עם הישמע האזעקות צוותי מד"א נכנסו למרחבים מוגנים עפ"י הנחיות פיקוד העורף והתמגנו בשכפ"ץ וקסדה. מספר דקות לאחר האזעקות התקבלו דיווחים במוקד 101 של מד"א על פגיעה במבנה וצוותים גדולים של ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי חירום של מד"א הוזנקו למקום. במהלך הסריקות במבנה הצוותים זיהו הרס בקומה העליונה של המבנה והדיירים שהקפידו על הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף והיו במרחבים מוגנים לא נפגעו כלל".

מכבאות והצלה נמסר: סמוך לשעה 22:00 בערב יום הכיפורים, הופעלו אזעקות באיזור השרון אודות חדירת כלי טיס בלתי מאוישים. במוקד 102 של מחוז דן התקבל דיווח על פגיעת כטב"מ בבית אבות בהרצליה. למקום הוקפצו צוותי כיבוי מעובים מתחנות מחוז דן. עם הגעתם למקום זיהו נזק קל במבנה. דיירת נפגעת חרדה פונתה מהמקום. צוותי כיבוי סרקו את קומות המבנה לזיכוי ושלילת לכודים ופצועים נוספים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר