אתר ההנצחה לנרצחי הנובה ברעים, ויקישיתוף, זאב שטיין, פיקיוויקי ישראל,-cc-by-sa-2.5
אתר ההנצחה לנרצחי הנובה ברעים, ויקישיתוף, זאב שטיין, פיקיוויקי ישראל,-cc-by-sa-2.5

הטקס, ההרצאה של איל אשל, ושחזור רגעי האימה: כך יצוין בהרצליה יום השנה ל-7.10 ולמלחמה

עיריית הרצליה תקיים בימים הקרובים שורה של אירועי זיכרון לטבח הנורא של ה-7.10, בהם טקס בהשתתפות תושבי העיר שהושפעו מהמלחמה באופן אישי

פורסם בתאריך: 6.10.24 08:08

עיריית הרצליה תציין את יום השנה לטבח הנוראי ב-7 באוקטובר ולמלחמת 'חרבות ברזל' בטקסים ואירועים ברחבי העיר, שיתקיימו במהלך חודש אוקטובר. האירועים יתקיימו בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

האירוע המרכזי: הטקס העירוני לציון שנה למלחמה.
ב-7 באוקטובר יתקיים ברחבת העירייה טקס בהשתתפות תושבי העיר שהושפעו מהמלחמה באופן אישי, ביניהם חיילים, ניצולים, עקורים, ובני משפחות חטופים. הטקס בשיתוף בוגרי להקת על הבמה, הלקה הבוגרת, ובליווי של ארבעה נגנים. "ביחד נשיר על הכאב ונשיר על תקווה לימים טובים יותר ולשנה טובה יותר מקודמתה".

יום שני, 7.10, בשעה 18:00, ברחבת העירייה. מיד לאחר הטקס, בשעה 19:00, העירייה תשדר את טקס הזיכרון הלאומי של משפחות ה-7 באוקטובר, ברחבת בניין העירייה על גבי מסך גדול. האירוע פתוח לקהל הרחב, ללא עלות.

ערב מיוחד עם סיון רהב-מאיר במעמד משפחות החטופים והנופלים.
אשת התקשורת סיון רהב-מאיר תשתף באירועים המעצימים והחשובים ביותר שסיקרה השנה, הגיבורים מעוררי ההשראה שפגשה, תובנות וכלים לשינוי וצמיחה. יום שני, 7.10, בהיכל בעיר. מחיר כניסה: 15 ש"ח.

מחברות צלילים למילים – עם ליהיא לפיד וסי היימן.
מופע מרגש ומעצים בין שתי יוצרות אמיצות ופורצות דרך על במה אחת. יום חמישי, 10.10, בשעה 20:00, במרכז נינא. מחיר כניסה: 40 ש"ח.

אירועי ה-7 באוקטובר מזווית נשית.
ל.י.ה מינהל נשים הרצליה מזמינה את התושבות והתושבים לערב מיוחד ומרגש המביא את הזווית הנשית על אירועי 7 באוקטובר ותוצאותיהם. פאנל בהנחיית מיכל פעילן שיביא את קולם של החטופות והחטופים, ויעסוק בהשפעות המתמשכות של אירועי ה-7 באוקטובר.

משתתפות:
מירית רגב:  אמם של מיה ואיתי רגב, ששבו מהשבי בעזה. מירית תשתף בחוויותיה כאם וכאישה בתקופה זו.
הדס ליבוביץ: סופרת ויוזמת "שפת אם". הדס תביא את קולן של האמהות לחיילים/ות בעת המורכבת הזו.
מלי זנזורי: במאית ומנהלת אומנותית. תושבת העוטף ומקימת המיזם "קול אחת" שמשמיע את קולן של נשות העוטף.

במהלך הערב יוקראו קטעים נבחרים מתוך הפרויקט "שפת אם", המביאים לידי ביטוי את הקול הנשי והאימהי בתקופת משבר.
יום חמישי, 10.10, בשעה 20:00, בסינמטק הרצליה. מחיר כניסה: 30 ש"ח.

"יוצרים וזוכרים" – יצירת מיצבי גרפיטי לזכר הנופלים ברחבת העירייה עם אמני גרפיטי.
יום שני, 21.10, בשעה 17:00 ברחבת בניין העירייה. פתוח לקהל הרחב.

אירוע פתיחת תערוכת "יוצרים וזוכרים" וטקס לזכר הנופלים. בהשתתפות משפחות הנופלים, בני העיר. יום ראשון, 27.10, בשעה 19:00, ברחבת בניין העירייה. פתוח לקהל הרחב.

חיים ביחד – הרצאה ומפגש מלמד ומקרב על העדה הדרוזית בישראל. בהנחיית: רנ"ג פאיז סרחאן, מפקד ביחידת חי"ר בצה"ל, פעיל חברתי בארץ ובעולם למען ערכים וחיים משותפים ובן למשפחה שכולה. במהלך הערב המשתתפים ילמדו על החברה הדרוזית: המאפיינים, האמונות והתרבות הייחודית, כיצד אירועי ה-7 באוקטובר השפיעו עליהם ועל יחסם לישראל, ויבחנו יחד אילו פעולות ניתן לעשות על מנת לקיים חיים משותפים ליצירת חברה מלוכדת ומאוחדת. כל זאת לצד טעימות של מאכלים דרוזיים מסורתיים. יום ראשון, 6.10, בשעה 19:00, באנזו – המקום לצעירים בהרצליה.

ערב של שני סיפורים מרגעי האימה. סיפורו של עמיר רוזנבלט: חייל בסיירת צנחנים שהוביל את הצוות שלו במבצעים המסוכנים ביותר במלחמה ולאחר 91 יום נפצע קשה ממטען בבניין ממולכד, הוא איבד את רגלו נתן הוראות לחובש שלו ובכך למעשה ניצלו חייו. מאז הוא בתהליך שיקום ארוך מלווה בתעצומות נפש ובאופטימיות העוזרות לו לחזור לחיים.

סיפורה של יעל זאבי: אמא לשניים ששרדה עם בעלה את הטבח במסיבת הנובה. יעל תספר על מסלול הבריחה המורכב שעברה בין כל "תחנות" הנובה והמוות שקפץ מכל פינה בדרך. על מסע השיקום הנפשי הארוך מאז ועל השינויים שהחליטה לעשות בחייה האישיים בעקבות הטראומה.
יום ראשון, 6.10, בשעה 20:00, במרכז נינא.
האירוע ללא עלות. מותנה בהרשמה מראש.

ערב לזכרו של רס"ן במיל' רועי נגרי – הקרנת סרט ושיח פתוח ומרגש.
אנזו – המקום לצעירים בהרצליה ומשפחת נגרי, מזמינים את התושבים לערב הוקרה לזכרו ומורשתו של רס"ן מיל' רועי נגרי, מפקד צוות לוחמים ביחידת לוט"ר שנפל בקרב בקיבות בארי ב-7 באוקטובר. בערב יוקרן הסרט אודות פועלו ופעולותיו בשבת השחורה ולאחר מכן מפגש ושיח פתוח ומרגש עם המשפחה. יום שלישי, 8.10, בשעה 19:00 באנזו – המקום לצעירים בהרצליה. האירוע ללא עלות. מותנה בהרשמה מראש.

תומר עברי וליאת תימור – אל תקראו לי מלאך. נכתב בדם – על גברים צעירים שבורים ועל כוחם המרפא של מילים. תומר עברי, יצא בשבעה לאוקטובר למשימות מיוחדות מטעם היחידה הצבאית אליה הוא משתייך. כעבור עשרה חודשים, הוא כתב את ״אל תקראו לי מלאך״, ספר שירה חושפני ודוקר.
הנכם מוזמנים למפגש בו תומר עברי משוחח עם העיתונאית ליאת תימור על שירים שנכתבו סמוך ללחימה. יום רביעי, 9.10, בשעה 19:30 במרכז תאו.
האירוע ללא עלות. מותנה בהרשמה מראש.

אייל אשל, 34 ימים… הרצאה מרתקת מפי אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל שנפלה בקרב בחמ"ל נחל עוז בשבת, 7 באוקטובר. ההרצאה מגוללת את הסיפור כולו לפני, בתוך ואחרי אותה השבת. יום רביעי, 9.10, בשעה 20:30 במרכז נגה. מחיר כניסה: 40 ש"ח.

 

אנשים שפגשתי במלחמה – הרצאה מרתקת של העיתונאי בן שני מפעילותו במלחמה. יום שני, 28.10, בשעה 20:30 במרכז נגה. מחיר כניסה: 40 ₪.

שירה בציבור. שרים וזוכרים עם ההרכב הקולי של הרצליה הצעירה "אש-קולות". יום ראשון, 6.10, בשעה 20:30, באשכול פיס, רח' יהודה הנשיא 92.
האירוע ללא עלות. מותנה בהרשמה מראש. בנוסף, יתקיימו אירועים ופעילויות בקהילות ברחבי העיר.

כל האירועים נמצאים באתר העירייה, בקישור: https://bit.ly/3MTK93R

ראש העירייה, יריב פישר, אמר: "מדינת ישראל מציינת שנה לאירוע הביטחוני הקשה ביותר שידעה מאז הקמתה. לא נשכח את המחדלים הגדולים שהובילו ל-7 באוקטובר, ובבוא היום כל נושאי האחריות יצטרכו לספק תשובות ראויות. אנו מרכינים ראשנו בפני כל האזרחים והחיילים שנרצחו ונפלו במהלך השנה, אנו מחזקים את הפצועים, מחבקים את המפונים, ומתפללים לשובם במהרה של כל החטופות והחטופים, ובהם עומר שם טוב, מהרצליה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר