יריב פישר וצוות העירייה בסיור במתחם תעש נוף ים, צילום עיריית הרצליה
יריב פישר וצוות העירייה בסיור במתחם תעש נוף ים, צילום עיריית הרצליה

"פצצת זמן מתקתקת". צפו בסיור של יריב פישר במתחם תעש נוף ים לשעבר

לצד המחלוקת בין העירייה למדינה והדיונים בבית המשפט, קיימו ראש העירייה וצוות הביטחון של העירייה סיור במתחם בו אירעו מספר פיצוצים וגילו פרצה חדשה | צפו

פורסם בתאריך: 1.10.24 09:30

בהמשך לצו על תנאי שהוציא השבוע בית המשפט העליון נגד המדינה בעניין הטיפול במתחם תעש נוף ים, ערך ראש העירייה, יריב פישר, סיור במתחם במטרה לחסום פרצות במקום. פישר אמר: "צר לי שבמקום לטפל בנושא, המדינה מערימה קשיים ומנסה להתחמק מהמוטל עליה. העירייה דואגת שאף אחד לא יכנס למתחם המסוכן. אני קורא לציבור לא להיכנס לשטח".

כידוע, בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי נגד המדינה בעניין הטיפול במתחם תעש נוף ים. בדיון, שהתקיים בעקבות עתירה של עיריית הרצליה, ביקש בית המשפט להבין מדוע עד עכשיו המדינה לא גידרה את המתחם שמהווה סכנה בטיחותית חמורה לציבור. בסיור השתתפו יחד עם פישר צוות הביטחון של העירייה, על מנת לוודא שכל הפרצות בו סגורות. במהלך הסיור אף התגלתה פירצה שנעשתה במהלך הלילה והיא נאטמה עם חול וסלעים. פישר הוסיף: "אני קורא לציבור לא להתקרב למתחם. הוא פצצת זמן מתקתקת ובכל רגע עלול להתרחש בו אסון. המדינה חייבת לקחת אחריות ולבצע את הפעולות שהוטלו עליה".

כזכור, הקרקע במתחם מזוהמת ומלאה במפגעים בטיחותיים ובריאותיים חמורים בעקבות פעילויות התעשייה הצבאית שנעשו בה במשך עשרות שנים. בשנים האחרונות אירעו מספר פיצוצים עזים במתחם שלוו בשריפות גדולות ובעשן כבד. באורח נס, איש לא נפגע מהפיצוצים. עיריית הרצליה יצאה למאבק משפטי נגד המדינה שלא לוקחת אחריות על המתחם, ונמנעת מלהציב גדר מסביבו ומלטפל בכל המפגעים בקרקע. בשבוע שעבר, כאמור, נרשמה התקדמות במאבק העירייה כאשר בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי נגד המדינה בעניין הטיפול במתחם.

 

ב- 24.9 הודיע בית המשפט כי בכוונתו להוציא צו על תנאי נגד המדינה בעניין הטיפול במתחם תעש נוף ים. בדיון הבוקר, בית המשפט הקשה על ב"כ המדינה וביקש להבין מדוע עד עכשיו המדינה לא גידרה את המתחם שמהווה סכנה בטיחותית חמורה לציבור. כזכור, לפני מספר חודשים הגישה המדינה בקשה לבית המשפט העליון למחוק את עתירת עיריית הרצליה לטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם תעש נוף ים, וזאת בטענה כי היא פועלת לגדר את המתחם, ובינתיים,  היא  הציבה שומרים אחדים בכניסה למתחם ובכך, לדבריה – "העתירה התייתרה".

העירייה התנגדה לבקשה ובית המשפט העליון קיבל את טענותיה לפיהן העתירה לא התייתרה ויש לקבעה לדיון בהקדם.  השבוע התקיים דיון בעתירת העירייה הכוללת דרישה להורות למדינה לגדר את המתחם לאלתר. לאחר שביהמ"ש שמע את דברי ב"כ המדינה הודיע בית המשפט שבכוונתו להוציא צו על תנאי נגד המדינה. בהתאם יהיה על המדינה  לנמק את התנהלותה בעניין הטיפול במתחם תעש נוף ים.

בעירייה מציינים כי על פי הגורמים המקצועיים, קיים חשש מבוסס שבמתחם נקברו חומרי נפץ הודפים אשר הגיעו לסוף אורך חייהם הבטיחותי, הפכו לבלתי יציבים ועלולים להתפוצץ בכל רגע. בנוסף, החום הכבד ששורר בקיץ, המליחות והלחות שמגיעים מהים – כל אלה, על פי הגורמים המקצועיים, עלולים להאיץ את התהליכים המסוכנים בחומרי הנפץ.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר