עידית אלכסנדרוביץ' בהפגנה בהרצליה עם הכרזה למען החטופים בידה. צילום זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה
עידית אלכסנדרוביץ' בהפגנה בהרצליה עם הכרזה למען החטופים בידה. צילום זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה

המעצר ההזוי והמחאות ההמוניות ברחבי הארץ: "שני הילדים הקטנים רעדו מפחד מול הבלשים"

עידית אלכסנדרוביץ, שנעצרה על הנחת כרזות למען החטופים, אמרה בעצרת בהרצליה: "כנראה שמה שאנחנו אומרות מפחיד את השר שמנהל את המשטרה, ואת הממשלה". | בת"א התקיים מיצג מטלטל: " מתלבשות כמו נעמה" | צפו

פורסם בתאריך: 15.9.24 09:57

המעצר ההזוי והמחאות ברחבי הארץ: שלוש נשים מהרצליה נעצרו לאחר שהניחו כרזות בבית הכנסת בהרצליה פיתוח, בו מתפלל בין השאר גם ח"כ יולי אדלשטיין. הכרזות קראו לשחרור החטופות והחטופים.

שלוש הנשים הניחו ביום חמישי בערב בבית הכנסת כרזות עם תמונות חטופים והכיתוב "שלח את עמי". ביום שישי בצהריים נעצרו באופן צורם השלוש והובאו לחקירה במשטרת גלילות בחשד להסגת גבול. הידיעה על מעצרן התפשטה במהירות בקבוצות הוואטסאפ ולתחנת המשטרה בהרצליה ב' הגיעו עשרות אנשים שדרשו את שחרורן על המעצר ההזוי והלא שגרתי. רק בתום 8 שעות חקירה, ביום שישי בלילה, שוחררו השלוש בתנאים מגבילים שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם אדלשטיין למשך 15 יום וכמו כן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל- 15 יום. בעקבות המעצר, הורה מפכ"ל המשטרה החדש רנ"צ דני לוי לבדוק את השתלשלות האירועים ובמח"ש הודיעו כי תפתח בבדיקת האירוע. אדלשטיין, יש לציין, משמ כיו"ר ועדת חוץ וביטחון.

הכרזות בבית הכנסת בהרצליה, צילום פרטי

הכרזות בבית הכנסת בהרצליה, צילום פרטי

עידית אלכסנדרוביץ', אחת משלוש הנשים, נשאה אמש (מוצ"ש) דברים בהפגנה שהתקיימה בהרצליה. היא תיארה תיאור הזוי של רגע המעצר: "תחשבו מה עובר על הילדים שלי, בני שש ותשע, שאמא שלהם הלכה להביא את האחות הגדולה מחברה, ואבא שלהם בחו"ל. הם פותחים את הדלת לשוטרים שדופקים בחוזקה. בלשים דורשים מהם לחייג לאמא ולקרוא לה הביתה, כדי שתיעצר. שני ילדים קטנים שעומדים רועדים מפחד מול מי שאמור להגן עליהם, ובאבסורד מטורף הגיעו לעצור את אמא שבסך הכל נכנסה לבית כנסת, כדי להניח בו עלונים. לשוטרים האלה אין ילדים? הם לא מבינים מה הם עושים? את הטראומה שהם צרבו לנצח. ובשביל מה? בשביל להעניש שלוש נשים שקראו להחזיר ילד חטוף הביתה? שלוש נשים יהודיות במדינת היהודים, שנכנסו לבית תפילה יהודי, והניחו בו עלון עם קריאת "שלח את עמי". קריאה שהיא עתיקה כל כך, שאז היינו רק עם ישראל. עדיין לא העם היהודי".

אלכסנדרוביץ' הוסיפה: "מיטב המוחות של משטרת ישראל עבדו קשות כדי להגיע אלינו. פשוט מגוחך. הובילו אותי באזיקים מול השכנים שלי. גיבורים גדולים. חקרו אותי במשך שמונה שעות אזוקה בידיים וגם ברגלים. כי אני כזו מפחידה. כנראה שמה שאנחנו אומרות מפחיד את השר שמנהל את המשטרה, ואת הממשלה הזו. זה מה שהסברתי פעם לילד שלי, בן התשע, על בריונים. הדבר שהכי מפחיד אותם – זה שיחשפו מי הם ומה הם עושים. אבל זה לא יעצור אותנו. זה לא יעצור את הנשים והגברים הטובים מהרצליה, ומכל רחבי המדינה. את אלו שאוהבים את המדינה הזו. שחומלים על החלשים שבה. שיודעים בעצמות שלהם – שחייבים להחזיר את כולם עכשיו. כי אין לנו עוד רגע לבזבז. כי כל רגע הם נרצחים. תבינו לרגע, שמה שקרה לי אתמול עוד לא נגמר. המשטרה עוד לא החליטה לוותר על הניסיון שלהם לבטל את חופש הביטוי והמחאה. ותבינו, ולעומק, שאני זה אתם. מה שקרה לי – יכול לקרות לכם בכל רגע. אולי אפילו כשתחזרו הביתה היום".

בתוך כך, כמדי מוצ"ש התקיימו הפגנות רבות ברחבי הארץ, כאשר הגדולה מהן כמובן בת"א בהשתתפות מאות אלפי אנשים. בהפגנה זו התקיים מיצג מיוחד ומטלטל "מתלבשות כמו נעמה" כדי לזעוק את זעקתה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי מרעננה. במהלך המיצג התלבשו עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של נעמה בבגדים זהים לבגדים שלבשה נעמה בסרטון החטיפה שזיעזע את העולם כולו וצעדו מכיכר החטופים לשער בגין, שם התקיימה עצרת הענק של משפחות החטופים.

המיצג המצמרר של חברותיה של נעמה לוי, צילום פאולינה פטימר, מטה המשפחות

המיצג המצמרר של חברותיה של נעמה לוי, צילום פאולינה פטימר, מטה המשפחות

המיצג המצמרר של חברותיה של נעמה לוי, צילום פאולינה פטימר, מטה המשפחות

המיצג המצמרר של חברותיה של נעמה לוי, צילום פאולינה פטימר, מטה המשפחות

מיכל לובנוב: "היה אפשר להציל אותם, היה אפשר לחלץ אותם בעסקה"

בין הנואמים בהפגנה בת"א הייתה גם מיכל לובנוב, אשתו של אלכס ז"ל שנרצח לאחרונה על ידי מחבלי החמאס במנהרה. בין השאר אמרה מיכל: "כולנו ראינו את התמונות והסרטונים מהמנהרות, כולנו לקחנו אוויר כאשר ראינו והבנו את התנאים בהם שרדו ובו נרצחו. לקחנו אוויר שלהם לא היה. היה אפשר להציל אותם, היה אפשר לחלץ אותם בעסקה, נכון זה לא הירואי כמו חילוץ צבאי אבל זו גבורה מסוג אחר. הם שרדו עשרים מטרים מתחת לקרקע, אלכס שלי וכל שאר החטופים לא יזכו לעולם לשאוף אוויר. הם לא יצאו מהמנהרה, מהקבר שבו הוחזקו על ידי החמאס – משם הם הועברו בשקים לקבר באדמת ישראל. הם ישארו מעתה ועד עולם בעומק של שני מטרים. אני לא רוצה שתסתכלו עלי במבט מרחם, שתביטו בי ותצקצקו בעצב. אני מבקשת ודורשת שתראו אותי ותעשו הכל כדי שהסוף של הנשים האחרות, של החטופים יהיה אחר. תחזירו לרז את אוהד. לבת שבע את אוהד שלה. את שגיא לאביטל. תחזירו לגלי את צחי, ללישי את עמרי. לעדי את טל ולשרון את דוד. תנו לילדים הקטנים שלהן את ההזדמנות לגדול ולצמוח עם אבא. תנו לילדים שלהן את הזיכרונות שלילדים שלי כבר לא יהיו. כולי תקווה שאני האחרונה לקבל את הדפיקה בדלת, אני לא צריכה כאן שותפות גורל ובצד הכאב הפרטי שלנו, העצב שעוד לא התחלנו להכיל – אני מייחלת לראות את שובם של כל החטופים הביתה. תנו להם סוף טוב, תנו לכולנו כמדינה, כעם, סוף אחר. חתמו על עסקה, הגיעו להסכם כדי להציל את מי שניתן, תנו לנו אוויר. תנו להם אוויר, תחזירו אותם הביתה עכשיו״.

העצרת התל אביב, צילום יונתן פרי, מטה המשפחות

העצרת התל אביב, צילום יונתן פרי, מטה המשפחות

 

הפגנה גדולה התקיימה גם בכיכר העיר בכפר סבא בהשתתפות אלפי מפגינים. יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס אמרה לקהל : "היום, 11 חודשים אחרי, אני שואלת בלב שבור: עד מתי נמשיך לבלוע את הגלולה המרה ואיתה את השקר הנורא שהכל בשליטה? כמה עוד ניתן לפחד לשתק אותנו, הרי הרע מכל כבר קרה וקורה לנגד עינינו ממש". בסיום דבריה אמרה יפעת בבכי קורע לב "אני מאוד מתגעגעת, כמעט ועברה שנה ולא דיברתי עם בת דודה שלי, ירדן לא ראיתי אותו כבר שנה, שירי והילדים שהלכו, לא יודעים מה עלה בגורלם. שורדים? מי יודע באילו תנאים ובכלל. לא יהיה לנו תקומה אם לא נצליח להחזיר את כל החטופים הביתה".

המחאה בכפר סבא. צילום דלית אילן

המחאה בכפר סבא. צילום דלית אילן

בהמשך עלה לשאת דברים נחמן שי, שר התפוצות לשעבר: "הוויכוח פה עכשיו הוא בין אדם לאדמה. האדם קובע. בלי האנשים המופלאים שבאו לכן, שנולדו כאן ושהקימו את המדינה הזאת היא לא הייתה. האדמה היא יקרה, כל אדמה. אבל כאשר הברירה היא, בין החזרת החטופים לבין ציר פילדלפי, שהוא חשוב בפני עצמו. האנשים חשובים יותר". הפגנה התקיימה גם בצומת רעננה וגם שם הושמעה הקריאה ששורפת את הלב: "את כולם – עכשיו".

מחאת המונים בצומת רעננה, מיכה ורדי, מטה המשפחות

מחאת המונים בצומת רעננה, מיכה ורדי, מטה המשפחות

הפגנה גדולה התקיימה אתמול גם בצומת רעננה. הפעם השתתפו במחאה זו אנשים רבים יותר מאשר בשבוע שעבר, זאת כהמשך למחאות בצומת גם במהלך השבוע. נראה כי צומת מרכזי זה הופך אט אט למוקד בולט של המחאה המוצדקת.

בעקבות אירוע מעצר הנשים בהרצליה אמר יריב פישר, ראש עירית הרצליה: "בהרצליה הדמוקרטיה והחופש להביע מחאה הם ערכי יסוד. אנו נאפשר כל סוג של מחאה והבעת עמדה, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק.‏ בעקבות האירוע, שוחחתי עם מפקד תחנת גלילות והבהרתי לו את עמדתי בעניין המעצר חסר הפרופורציות של שלוש הנשים. אני יודע שבמשטרת גלילות יש שוטרים מקצועיים, שעושים לילות כימים למען ביטחון תושבי העיר ואני בטוח שהאירוע החמור הזה הוא חריג ומצפה שייחקר על ידם ויופקו הלקחים".

 

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר