מאיה ראם (מימין) וסוזי נדב, צילום פרטי
מאיה ראם (מימין) וסוזי נדב, צילום פרטי

נציגות הציבור מתלוננות על החלפתן בוועדה לאיכות סביבה: "בלי הסבר"

"האם זה בגלל המאבק למען נחל גליל ים?", שואלות מאיה ראם וסוזי נדב ענתבי. העירייה: "ההרכב שהובא לדיון לא תאם את הוראות פקודת העיריות ונדרש שינויו"

פורסם בתאריך: 11.9.24 08:12

"לאן נעלמה השקיפות והמינהל התקין בהרצליה", תוהות מאיה ראם וסוזי נדב ענתבי, תושבות הרצליה ופעילות סביבה, לאחר שמצאו את עצמן מחוץ לוועדת איכות הסביבה של עיריית הרצליה כנציגות ציבור.

בחודש אפריל האחרון מונו ראם (מנהלת הקהילה למען הטבע) ונדב ענתבי (יו"ר עמותת תושבי הרצליה למען תכנון ראוי לאיכות חיים וסביבה) לנציגות ציבור בוועדה לאיכות הסביבה ביחד עם שלומית ליפשיץ, חברה בקהילה למען הטבע ומנהלת הארגון המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר ובגינה.

בישיבת המועצה האחרונה הופתעו ראם ונדב ענתבי לגלות כי לסדר היום של המועצה צורף אישור הרכב של הוועדה לאיכות הסביבה שהוא שונה מזה שאושר בחודש אפריל, כאשר הן הוחלפו בנציגות ציבור אחרות והפכו להיות מוזמנות ומשתתפות קבועות אך לא כחברות בוועדה.

לטענתן, הרכב חברי הוועדה לקראת הישיבה המועצה האחרונה נעשה ללא הסברים וללא הצבעה במליאה, ללא יידוע וללא התייעצות עם יו"ר הוועדה, עם נציגות הציבור, או עם ארגון "חיים וסביבה".

השתיים אמרו השבוע: "מתמלול ישיבת המועצה לא ניתן לראות שום הסבר מדוע, איך ומתי בוצעה ההחלפה של נציגי הציבור. ההחלפה נעשתה ללא הצבעה, וללא כל נימוק ואף מבלי ליידע אף אחד מהצדדים המעורבים. באותה ישיבה ביקש חבר המועצה, ד"ר דרור בן עמי, יו"ר הוועדה שנמשיך להיות רשומות כנציגות ציבור כפי שהוחלט ואושר בישיבת המועצה מחודש אפריל, לכן זה היה תמוה מאוד מדוע ראש העירייה ביקש לקיים הצבעה בישיבת המועצה לבחירה מחודשת למרות שלא נעשה שום תהליך מסודר להדחתנו מהתפקיד".

השבוע העלו השתיים תהיות לגבי החלפתן כנציגות ציבור בוועדה ואמרו: "האם יש קשר בין החלפתנו כנציגות הציבור בוועדה למאבק התושבים על הצלתו של נחל גליל ים? אנחנו חברות ב"מטה להצלת נחל גליל ים" ושותפות במאבק התושבים בעד שינוי התכנון של בית הספר שהעירייה שואפת להקים ממש על גדת הנחל. בעקבות מאבק עיקש של המטה ותושבי העיר, ממש לאחרונה, העירייה נאלצה להודיע שהיא מוכנה להרחיק את בית הספר 5 מטר מקו התכנון המקורי, אך בשלב זה עדיין לא מוכנים לפרסם את התכניות המעודכנות לשיתוף וביקורת הציבור. עולה החשד שמחליפים את נציגות הציבור כי הן לא מיישרות קו עם המדיניות המוכרזת ונלחמים כדי להשפיע לטובה על מצב העיר. הוועדה לאיכות הסביבה צריכה לייעץ למועצה בעניינים הקשורים לטבע העירוני, ונציגי ציבור הם החברים שבה שאינם כפופים להסכמים ואינטרסים ופועלים מתוך מניע טהור לשמירה על הטבע. יחד עם זאת המצב הוא שהמועצה לא משתפת את הוועדה בדיונים ובהחלטות חשובות כמו שמירה על הנחל העירוני היחיד, ואף מחליפה נציגים מבלי לעבור בצינורות המקובלים".

השתיים טוענות גם כי היועצת המשפטית של העירייה טענה שלא ניתן לאשר יותר משני נציגי ציבור בוועדה אבל בעבר תמיד היו יותר משני נציגי ציבור בוועדה. כך למשל, בקדנציה הראשונה של משה פדלון, ראש העירייה לשעבר, בה היו 6 נציגי ציבור ובקדנציה השנייה שלו היו 10 נציגי ציבור וגם בתחילת הקדנציה הנוכחית כבר אושרו 5 נציגי ציבור. השתיים אמרו: "תמוה כיצד פתאום אותה יועמ"שית של העירייה שאפשרה בחודש אפריל אישור של 5 נציגי ציבור בוועדה מחליטה פתאום לפרש את החוק בצורה אחרת? מה השתנה פתאום בפרשנות לחוק?".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הוועדה לאיכות הסביבה היא ועדת חובה, שהרכבה קבוע בפקודת העיריות. ההרכב שהובא לדיון לא תאם את הוראות הפקודה ובהתאם נדרש שינויו".

 

 

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר