מפרץ החניה (מצד ימין) בנחלת עדה שבו אמורים לשהות האוטובוסים בעת הריענון. צילום פרטי
מפרץ החניה (מצד ימין) בנחלת עדה שבו אמורים לשהות האוטובוסים בעת הריענון. צילום פרטי

העירייה בחרה מיקום חדש לתחנת הריענון של נהגי האוטובוס בנחלת עדה. התושבים מתנגדים

פרק נוסף בסיפור הקמת תחנת הריענון לנהגי האוטובוס בנחלת עדה. העירייה רוצה שתחנת הריענון תהיה במשרדי המתנ"ס, התושבים מתנגדים. כל הפרטים והנימוקים

פורסם בתאריך: 9.9.24 09:31

מאבק תושבים חדש-ישן בשכונת נחלת עדה: שלושה חודשים לאחר שהתבשרו על הקפאת התכנית להקמת תחנת ריענון לנהגי אוטובוסים בכניסה לשכונה התבשרו תושבי השכונה כי תחנת הריענון תהיה בצמוד למרכז הקהילתי בשכונה ולכך הם מתנגדים כעת.

כזכור, בתחילת חודש יוני הופתעו תושבי נחלת עדה לגלות כי העירייה החלה בהקמת תחנת ריענון לנהגי אוטובוסים של חברת מטרופולין, דבר שנעשה ללא ידיעתם. לשם כך, הוכשר מפרץ חניה בסוף רחוב כנפי נשרים, בכניסה לשכונה, שבו היו אמורים לשהות שני אוטובוסים בלבד וכמו כן היה אמור להיות מוצב במקום ביתן לרווחת הנהגים. מעבר לכך שלטענתם הדבר נעשה במחטף, טענו התושבים למספר מפגעים בשל הקמת תחנת ההתרעננות: מפגע בטיחותי בשל חניית האוטובוסים לאורך כביש צר ממילא (רחוב כנפי נשרים), מפגעי רעש, לכלוך, זיהום אוויר ועוד. התושבים טענו כי יש להם חשש כי למקום יגיעו גם יותר משני אוטובוסים במקביל. בשל התנגדותם העזה הודיע ראש העירייה, יריב פישר, כי העירייה תבחן מקום חלופי להקמת תחנת ריענון לנהגי האוטובוסים ועד אז העבודות לא יימשכו.

הכבישים הצרים והמדרכות הצרות המובילים למפרץ החניה המיועד לאוטובוסים. צילום פרטי

הכבישים הצרים והמדרכות הצרות המובילים למפרץ החניה המיועד לאוטובוסים. צילום פרטי

ביום רביעי שעבר, בעת מפגש תושבים עם מנכ"לית העירייה, מעין ספיבק, נודע לתושבים כי אמנם תחנת ריענון לא תוקם, אבל את הריענון יעשו נהגי האוטובוסים של מטרופולין במרכז הקהילתי הסמוך למפרץ חניה בו יהיה מקום לשני אוטובוסים שיחנו להתרעננות והפסקה.

התושבים הביעו את זעמם על הצעד, שכמו התכנית המקורית, בוצע לטענתם כמחטף וללא כל שיתוף שלהם עד הרגע האחרון, שכן השינוי אמור להתחיל בשבוע הקרוב. בהודעה שהוציא מטה המאבק לראש העירייה, יריב פישר וסגנו, אייל פביאן, מחזיק תיק התחבורה, נכתב בין השאר: "יריב פישר ואייל פביאן, חשבתם שתרדימו אותנו? שתספרו לנו סיפורים ונאמין לכל מילה? לא נסכים לתחנת ריענון נהגים בשכונה שלנו. לא נסכים שילדינו ישחקו בתוך תחנת עישון ושירותים במתנ"ס. אמרתם שתתנהלו בשקיפות וביחד אבל בחרתם בדרך אגרסיבית ומנותקת. לא נוותר ולא נעצור עד שתשנו את החלטתכם. עוד לא מאוחר לעצור ולייצר איתנו שיח".

תושבי השכונה מציינים כי בהתאם להמלצות משרד התחבורה תחנות ריענון לאוטובוסים בהרצליה נמצאות באזורים מסחריים בלבד ולא בתוך שכונות מגורים. תושבת המעורה בנושא אמרה אתמול: "אנו מתנגדים כי מתנ"ס נחלת עדה ישמש כתחנת ריענון. המתנ"ס מכיל פעילויות רבות בבקרים ובצהרים לקשישים ובשעות אחה"צ פעילויות לילדים ולנוער. המשמעות של תחנת ריענון בתוך שכונת מגורים צפופה הינו אירוע שאין לו תקדים. קל וחומר, השימוש במתנ"ס, שהוא לב ליבה של פעילות הקהילה, הינה בחירה מקוממת ובלתי מתקבלת על הדעת. הטענה לפיה מדובר בעצירה קצרה, גם היא מעלה סימני שאלה, היות ותקנות התעבורה מחייבות הפסקה של חצי שעה לכל שלוש שעות נהיגה. בהמשך לכך וע"פ תקנה 168 לתקנות התעבורה, מאחר וכבר קיימת תחנת ריענון בקצה הקו (קניון ארנה), הדרישה לתחנה נוספת הינה תמוהה".

תושבת נוספת, שילדיה נמצאים בפעילות במרכז הקהילתי, ציינה: "אנחנו לא נסכים שהמתנ"ס יהפוך לתחנת ריענון נהגים. איפה נשמע דבר כזה? עצירה בתחנת הריענון במתנ"ס פעיל עם חוגים וילדים כשהגינה הצמודה תהפוך לתחנת עצירה לנהגים שיישבו ויעשנו על הספסלים המיועדים לתושבים להורים ולילדים בגינת השעשועים וישתמשו באותם השירותים של הילדים. הכי נוח לקחת מבנה קיים ולסמנו במפה כתחנת ריענון ולא להקים תחנת ריענון בתקציב משרד התחבורה. הקו החדש מתחיל בנחלת עדה ומסתיים בקניון ארנה אז למה לא להסתפק בתחנת ריענון שם?".

תושב השכונה ציין עוד: "בעירייה טוענים כי מדובר בתגבור קו קיים. יש לציין ששנים הקו אינו חולף בפועל במסלול זה וזאת משום הקושי לתמרון ברחובות הצרים תוך סיכון התושבים של השכונה, הנאלצים ללכת על הכביש כתוצאה ממדרכות חסומות ובלתי שמישות. תגבור תדירות האוטובוסים על מסלול זה הינו סיכון ישיר להולכי הרגל המשתמשים בעגלות או קשישים בכיסאות גלגלים".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה חוזרת ומדגישה – לא יוקם ולא ייבנה מסוף אוטובוסים בשכונת נחלת עדה. התנאי של משרד התחבורה להרחבת שירותי התחבורה הציבורית בהרצליה מחייב מתן אפשרות לנהגים להתרענן בסוף המסלול. הרחבה זו תיתן מענה תחבורתי משמעותי לתושבי השכונה והעיר. כזכור, לאחר שיח שקיימנו עם תושבי השכונה, קיבלנו את התנגדותם להקמת נקודת ריענון חדשה לנהגי האוטובוס על רחוב כנפי נשרים. לאחר שבחנו לעומק מספר חלופות, הפתרון שנבחר הוא לאפשר התרעננות במשרד האחורי של המרכז הקהילתי. כפי שהיה עד כה, האוטובוס היחיד המשרת את השכונה יעבור במסלולו המוכר, יעצור במפרץ החניה הקיים, הייעודי לאוטובוסים, מול בניין המרכז הקהלתי. בתיאום עם מנהל המרכז, יתאפשר לנהגים להיכנס לאזור השירותים והמטבחון הסמוך לעמדת המשרדים (והפתוח 24/7 בימים אלו). הדבר ייעשה תוך תיאום ופיקוח עם גורמי התחבורה והאכיפה בעירייה, כדי לוודא שהסדר והביטחון נשמרים על כנם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר