הכיסאות הצהובים והכתובת ציר פילדלפי בהפגנה בהרצליה. צילום זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה
הכיסאות הצהובים והכתובת ציר פילדלפי בהפגנה בהרצליה. צילום זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה

הפגנה גדולה גם בהרצליה נגד הפקרת החטופים. "פילדלפי הפך לתירוץ פוליטי של נתניהו"

מאות אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד הפקרת החטופים על ידי ממשלת נתניהו. הפגנות גדולות גם בשרון: "אנחנו ממשיכים לשלם את מחיר ההפקרה בהוצאה להורג של חטופים"

פורסם בתאריך: 8.9.24 09:33

11 חודשים אחרי הטבח הנורא, ההפגנות ברחבי הארץ נמצאות בשיאן: גם אמש (מוצ"ש) יצאו מאות אלפי אזרחים לרחובות למחות נגד הפקרת החטופות והחטופים על ידי הממשלה ולדרוש מהממשלה להחזיר את חטופינו משבי החמאס.

כרגיל, ההפגנה הגדולה ביותר התקיימה בתל אביב בהשתתפות מאות אלפים, כאשר בשלב מאוחר יותר חסמו מספר מפגינים את נתיבי איילון והבעירו מדורות. אנדריי קוזלוב, ששוחרר מהשבי לפני כשלושה חודשים, נשא דברים בהפגנה והתייחס לאלכס לובנוב ז"ל שנרצח לפני קצת יותר משבוע ביחד עם 5 חטופים נוספים: "אלכס היה שם, בגיהנום, איתנו במשך חודשיים. בעלה של מיכל, אביהם של תום וקאי, הבן שמעולם לא הזדמן לו לפגוש. הוא לימד אותי מילים בעברית, הוא סיפר לי את סיפור חייו, שיתפנו בפחדים ובתקוות שלנו. משאלותיי התגשמו, עבורו הפחדים שלו התממשו. הם לקחו אותו ואמרו לנו שהוא הולך הביתה. הוא היה צריך להיות כאן, איתנו. אנחנו לא יכולים לאפשר לאסון הזה להמשיך להתרחש, אנחנו צריכים לדרוש מהמנהיגים שלנו לעשות כל מה שצריך ולעשות את הדבר הנכון. אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה לשיקום או קבורה, עבורם, עבור המשפחות ועבור ישראל. אמרתי שיש לי מזל, אני מתכוון לזה, המזל שלי היה שניצלתי. הלב שלי, הנשמה שלי עדיין בחושך, למרות שלאסון משפחתי היה סוף טוב. קשה לראות את האור בזמן ש-101 בני ערובה עדיין שם. 11 חודשים מאותו היום שהם נחטפו מחייהם. אנחנו צריכים להחזיר אותם לחיים, בחזרה לאהבה שמחכה להם כאן, לאהבה שכולכם מקיפים אותי בה".

מאות אלפים בתל אביב במחאה נגד הפקרת החטופות והחטופים על ידי הממשלה, צילום דנה רעני באדיבות מטה המשפחות

מאות אלפים בתל אביב במחאה על הפקרת החטופות והחטופים על ידי הממשלה, צילום דנה רעני באדיבות מטה המשפחות

אנדריי הוסיף: "אלכס לא יקבל את ההזדמנות לחבק את המשפחה שלו כמו שאני חיבקתי את שלי. עדיין יש הזדמנות לאפשר לרבים כל כך לחוש את השמחה הזו, לחזור הביתה ולחבק את משפחותיהם. עלינו לדרוש מהמנהיגים שלנו להסכים להזדמנות זו גם אם היא קשה. עלינו לדרוש שאף אחד לא ישכח את החטופים, שאף אחד לא יתעלם מהם, שאף אחד לא ישאיר אותם למות. הזמן שלהם אוזל, אנחנו רואים את זה, אנחנו מרגישים את זה. צריך להחזיר אותם הביתה עכשיו. אני מבקש מכם להמשיך לבוא, לתמוך, לצעוק שכולם צריכים לחזור הביתה עכשיו".

גם באזור השרון התקיימו הפגנות. בהרצליה התקיימה ההפגנה במקום הרגיל ברחבת בניין העירייה בשער העיר בהשתתפות אלפי מפגינים. מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה יצר מיצג עם 101 כיסאות צהובים ועליהם תמונות החטופים שעדיין בעזה. הכיסאות סודרו בשתי שורות, כציר, כשביניהם נכתבה המילה "פילדלפי".

רווית אלקיס יגרמן, ממובילות המטה ההרצלייני, אמרה: "הגופות שקיבלנו בשבועיים האחרונים הן הוכחה ניצחת לכך שלחץ צבאי לא מסייע לשחרור חטופים ולהיפך, מביא למותם. ציר פילדלפי שנתניהו הזניח בכל שנות כהונתו הפך לתירוץ לשמור על הדבר היחיד שחשוב לו – שרידותו הפוליטית. אנחנו דורשים עסקה מיד, כדי להציל את חיי החטופים ואת ערכיה של החברה הישראלית".

יעל אדר בהפגנה בהרצליה. צילום רוית אלקיס יגרמן

יעל אדר בהפגנה בהרצליה. צילום רוית אלקיס יגרמן

יעל אדר, שבנה תמיר ז"ל נחטף מקיבוץ ניר עוז ונרצח, וגופתו עדיין מוחזקת בעזה, זעקה: "השאלה היא מה המחיר להפקרה? מה המחיר לחיי אדם? מה המחיר להביא לקבורה את בני? אזרח מסור שכל חטאו שהתנדב לשמור על הגבול, כי האמין שלא יישאר לבד. הוא נשאר לבד, נפצע, נחטף ונרצח. להפקרה יש מחיר גבוה, שילמנו אותו בשבעה באוקטובר ואנחנו ממשיכים לשלם אותו מדי יום בהוצאה להורג של חטופים חיים, שיכלו לחזור לחיק משפחתם ולבנות חיים מלאים. אנחנו ממשיכים לשלם את מחיר ההפקרה באבדן האמון והביטחון בחיים במדינה שממשלתה מתנהגת כאילו שאזרחיה ומשפחות החטופים הם נטל עליה. ממשלת ישראל והעומד בראשה תתעוררו לפני ששוב יהיה מאוחר מדי. אתם המפקירים חייבים לנו האזרחים – אתם חייבים להשיב לנו את יקירינו, אתם חייבים להשיב לנו את האמון, את השפיות, הסולידריות. השיבו לנו את התקווה. אני עומדת כאן וזועקת: השיבו את כולם. את החיים לשיקום ואת הנרצחים לקבורה. אל תמשיכו במדיניות ההפקרה. המחיר הגבוה של התחמקות מעסקה הוא המשך הפקרת החטופים, בני משפחותיהם ומיטוט כל יסודות ערכי החברה בישראל".

משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון לשעבר, אמר בהפגנה בהרצליה: "את הממשלה הרעה הזו צריך להחליף מהר ככל האפשר, כדי להציל את המדינה מחורבן בית שלישי. אנחנו הרוב, לכן הם חוששים מבחירות. אנחנו צריכים להיערך למעבר ממחאה להתנגדות לממשלה העבריינית והמסוכנת, שלפי כל הסקרים איבדה לגיטימציה ציבורית. כל אחד מאיתנו צריך לשכנע עוד ועוד אנשים שאכפת להם מעתיד המדינה, להצטרף אלינו, בקריאה להחלפת הממשלה".

בכפר סבא התקיימה ההפגנה בכיכר העיר. בתחילת ההפגנה ביקש סגן ראש עיריית כפר סבא, קובי פדוה, סליחה מכל החטופים שנרצחו בשבי ברצועת עזה, על שהופקרו. לאחר מכן עלתה לנאום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד דינה זילבר, שאמרה: "101 חטופים ממתינים למדינתם שתתעשת. מי בשקיות שחורות, ומי עדיין בחיים. וכל אחד מהם – עולם מלא. נדיר. חד פעמי. עולמות שמבחינת ראש הממשלה אפשר לבזבז".

הפגנה בכפר סבא במחאה על הפקרת החטופות והחטופים על ידי הממשלה, צילום קובי פדוה

הפגנה בכפר סבא במחאה על הפקרת החטופות והחטופים על ידי הממשלה, צילום קובי פדוה

מחאה בצומת רעננה על הפקרת החטופות והחטופים צילום פרטי

מחאה בצומת רעננה על הפקרת החטופות והחטופים צילום פרטי

אחריה עלתה ענבר בזק, חברת כנסת לשעבר ומנכ"לית החברה הכלכלית הגליל עליון. מיד אחריה עלה פרופ' רונן אברהם מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. פרופ' אברהם התריע על חזרתה של ההפיכה המשטרית: "היום המצב מסוכן. הממשלה בהובלת יריב לוין חסר הרסן, חוזרת להפיכה המשטרית, רק הפעם בשקט ובצורה נסתרת. יש הרבה חזיתות אך החזית המשמעותית ביותר היא זו של החרבת השירות הציבורי". בסיום ההפגנה, כמיטב המסורת בהפגנות עלו לבמה ילדים מהקהל לשירת התקווה.

ברעננה לא התקיימה הפגנה בתוך העיר עם נואמים, אלא בצומת רעננה, אליה הגיעו מאות מפגינים שנשאו שלטים רבים שקראו לעסקת חטופים עכשיו.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר