אתר ההנצחה לנרצחי הנובה ברעים, ויקישיתוף, זאב שטיין, פיקיוויקי ישראל,-cc-by-sa-2.5
אתר ההנצחה לנרצחי הנובה ברעים, ויקישיתוף, זאב שטיין, פיקיוויקי ישראל,-cc-by-sa-2.5

כולם רוצים חוף מבטחים: תערוכה מיוחדת למען נפגעות ונפגעי ה-7 באוקטובר

תערוכה יוצאת דופן של עמותת בית על הים מתקיימת בסוף השבוע במרינה. העמותה נותנת מענה ימי לטראומה לנפגעות ונפגעי ה- 7 באוקטובר. בין המציגות: אלה וולדמן

פורסם בתאריך: 30.8.24 06:58

תערוכה יוצאת דופן בסוף השבוע במרינה הרצליה: "חוף מבטחים – SAFE HARBOR", היא תערוכה של מכירת יצירות אמנות שמקיימת עמותת "בית על הים", שהכנסותיה יוקדשו לפעילות העמותה הנותנת מענה ימי לטראומה לנפגעות ונפגעי ה- 7 באוקטובר ולמשפחות עם צרכים מיוחדים.

התערוכה כוללת 42 צילומים וציורים של אמנים ישראלים והיא מביאה לידי ביטוי מוחשי באמצעות יצירות אמנות, את עוצמתו של הים. בין משתתפי התערוכה אמנים ישראלים מוכשרים, ציירים וצלמים. אוצרת התערוכה היא גלית מליס, מייסדת מיזם Y-ART, שפועל להצגת אמנות ישראלית במרחב הציבורי. גלית פועלת מתוך שליחות עמוקה והכרה בכוחה של האמנות לפרוץ דרך לסביבות חיים חדשות.

אלה וולדמן, צילום שרית צרפתי

אלה וולדמן, צילום שרית צרפתי

בתערוכה יוצגו גם צילומיה של אלה וולדמן, המצלמת מזה כעשור אנשים, תרבויות, מנהגים וצורות חיים שונות. חייה השתנו ב- 7 באוקטובר כאשר בתה דניאל ובן זוגה ז"ל נרצחו במסיבת הנובה. השבוע אמרה אלה: "בעשר השנים האחרונות אני מצלמת אנשים, פוגשת תרבויות שונות במקומות מרתקים, לומדת מנהגים, חווה צורות חיים לא מוכרות. המפגשים עם האנשים זו חוויה המשלבת את כל החושים. השנה חיי השתנו, כאשר בתי הצעירה ובן זוגה נרצחו במסיבת הנובה ב- 7 באוקטובר ובתוך כל החושך אני חייבת לחפש את נקודת האור כדי שמותה לא יהיה לשווא".

צילום של אלה וולדמן, תערוכת חוף מבטחים

צילום של אלה וולדמן, תערוכת חוף מבטחים

ציור של דנה קרינסקי, תערוכת חוף מבטחים

ציור של דנה קרינסקי, תערוכת חוף מבטחים

כמו כן, יוצגו ציוריו של גיל ויסמן, צייר היפר ריאליסטי, טייס קרב בחיל האוויר ואיש ים, שם נחשף למימדים ומרחבים חדשים שהים נמצא במרכזם. ציוריו בתערוכה קיבלו השראה מתוך פרויקט "חוף מבטחים" של עמותת בית על הים. גם האמנית דנה קרינסקי תציג את ציוריה בתערוכה. דנה ציירת ומורה לציור, אשר עבודותיה הוצגו במוזיאונים ותערוכות בינלאומיות. ה- 7 באוקטובר הוביל אותה למצוא דרך האמנות את הפרטים הקטנים והחמלה האנושית שיצרו משמעות, לצד הסבל והכאב.

ציור של גיל ויסמן, תערוכת חוף מבטחים

ציור של גיל ויסמן, תערוכת חוף מבטחים

התרומות ממכירת העבודות באדיבות האמנים יאפשרו לעמותת "בית על הים" להרחיב את פעילותה. אירוע פתיחת התערוכה יתקיים היום (שישי) בשעה 12:00 והמבקרים יוכלו ליהנות מהתערוכה במהלך סוף השבוע (שישי ושבת) בין השעות 10:00-16:00. הכניסה חופשית וללא עלות.

במקביל לתערוכה, משיקה עמותת "בית על הים" קמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "יש עוד רבים שזקוקים לבית על הים". הקמפיין, שמטרתו לגייס 500,000 שקלים, מתקיים בין ה-29 באוגוסט ל-5 בספטמבר והוא נפתח באירוע השקה חגיגי שהתקיים אתמול (חמישי) במרינה הרצליה.

 

 

עמותת "בית על הים" משלבת את הכוח של הים והקהילה כדי לחזק אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ואוכלוסיות בסיכון. החל מהשבעה באוקטובר פיתחה העמותה תכנית התערבות לטיפול בטראומה באמצעות שייט וגלישה. העמותה מלווה את המשתתפים בחוויות של עוצמה וריפוי ובונה עבורם קהילות תומכות בתוך המרחב הסוער הזה ויוצרת בית, מרחב בטוח ושוויוני המאפשר לאנשים שכל כך זקוקים לכך, לעבור תהליך של ריפוי, התפתחות וצמיחה אישית. מתחילת המלחמה העמותה פעלה עם יותר מ-2000 ילדים, נוער ומבוגרים שנפגעו במלחמה ביניהם ילדים שחזרו מהשבי, ילדים שמשפחותיהם עדיין בשבי, חיילים שחזרו משדה הקרב ועוד מאות מפונים מיישובי הדרום והצפון.

מייסדי העמותה, עילי פרבשטיין, שי ויטר ואוהד לידר אמרו לקראת התערוכה: "עמותת 'בית על הים' פועלת למען כל מי שזקוק לתמיכה, עזרה וריפוי. תערוכת חוף מבטחים וקמפיין הגיוס שלנו נועדו להבטיח שהשירותים שלנו ימשיכו להתקיים ולתמוך במי שזקוק להם, תוך יצירת חיבור משמעותי בין הים לקהילה. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולתמוך במטרה החשובה הזו, כדי שנוכל להמשיך להעניק תקווה ועזרה לכל מי שזקוק לכך".

סגנית ראש עיריית הרצליה ומחזיקת תיק חופי הים והחינוך הבלתי פורמלי, דנה אורן ינאי, שתגיע לנאום באירוע פתיחה, אמרה: "עוצמת הריפוי הנפשי והפיזי של הים מתעצמת עוד יותר בימים הקשים של השנה האחרונה. הנתינה החברתית, הקהילתית של עמותת בית על הים במרחב הימי הנה גאווה גדולה לעיר הרצליה. חופי הים של העיר הרצליה הם היפים ביותר ולא פחות חשוב הם הערכיים ביותר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר