Depositphotos_jovannig רכבת תחתית
Depositphotos_jovannig רכבת תחתית

המלצה לשנות את מיקומה של תחנת המטרו, עיריית הרצליה תתנגד

מינהל התכנון ממליץ להסיט את תחנת המטרו שמיועדת לקום סמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב ולקרב ללוינשטיין. עיריית הרצליה: זה מנוגד למה שמקובל בעולם

פורסם בתאריך: 28.8.24 07:35

המאבק על מיקום תחנות המטרו בשרון: עיריית הרצליה הודיעה כי תגיש התנגדות להסטת תחנת מטרו ממקומה ובכוונתה לרתום את התושבות והתושבים לפעול ליצירת לחץ ציבורי.

מהעירייה נמסר כי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה להסיט את תחנת המטרו המיועדת ממיקומה המקורי בסמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב, הסמוכה יותר לצפון הרצליה ולשכונות מרכזיות בה, בהן יד התשעה, הרצליה הירוקה, גן רש"ל ונווה עמל. ההחלטה היא כי התחנה תועבר לאזור מתחם הקניות מול הפארק מדרום מערב לבית לוינשטיין. ממינהל התכנון נמסר כי מדובר בהמלצה להסיט את התחנה בכ-150 מטר ולהוסיף מעבר לבית לוינשטיין. כזכור לפני מספר שנים התנהל מאבק למען הסטת התחנה כך שתהיה קרובה יותר לבית לוינשטיין.

מעיריית הרצליה נמסר: "ההחלטה להסיט את התחנה ולהרחיקה מתחנת הרכבת מנוגדת למגמה המיושמת בכל העולם, לפיה ממקמים את מגוון תחנות התחבורה הציבורית במרכז אחד, שמאפשר לאזרחים תחלופה נוחה ומהירה בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים (מעבר מרכבת, למטרו, לאוטובוס, לאופניים שיתופיים וכיוצא בזה)".

עוד נמסר מעיריית הרצליה: "על אף הטיעונים שעלו בדו"ח החוקרת, כי המיקום החדש של התחנה נועד להנגיש אותה למטופלי בית לוינשטיין, בפועל המיקום המוצע רחוק מבית לוינשטיין בכ-450 מטר, ונדרש להוסיף מסוע תת קרקעי, וממנו צעידה נוספת. זאת ועוד, הרחקת התחנה מהרכבת "הכבדה" לא נותנת מענה לבאי בית לוינשטיין שיגיעו באמצעותה, שלא יוכלו להשתמש במסוע. כמו כן, התחנה המוצעת ממוקמת באזור בצפיפות יחסית נמוכה, במקום שהמענה שלה פחות נדרש. בנוסף, השינוי אינו לוקח בחשבון את תחזית הצמיחה המתוכננת והקיימת בצפון העיר הרצליה ומעיד על פער מהותי בהבנת תחזית ופוטנציאל הצמיחה של העיר, ועל הנגישות של הפרויקטים המתוכננים באזור כולו, בהם שכונת יד התשעה, שהוכרזה לאחרונה על ידי עיריית הרצליה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כמיועדת להתחדשות עירונית רחבה שתוסיף עוד אלפי יחידות דיור. עיריית הרצליה תגיש התנגדות להסטת תחנת המטרו ממקומה ובכוונתה לרתום את התושבות והתושבים לפעול ליצירת לחץ ציבורי".

ראש עיריית הרצליה, יריב פישר, אמר: "תמוה מאוד שבחרו להרחיק את תחנת המטרו מתחנת הרכבת, בניגוד מוחלט למגמה העולמית, להיגיון הבריא ולתנאי השטח שמאפשרים את הצבת התחנה במיקום המקורי שנקבע. בכוונתו להפעיל את כל אמצעי הלחץ העומדים לרשותנו כדי לשנות את ההחלטה המוזרה הזאת ולהשיב את המתווה המקורי על כנו".

מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, איל פביאן, אמר: "הרצליה עושה מאמץ גדול מאוד בימים אלה ותמשיך בו בשנים הקרובות על מנת לעודד את התושבים שלה והמועסקים בתחומה לעבור להשתמש בתחבורה ציבורית ולנטוש את הרכב הפרטי. לצערנו, מהלך תמוה זה הוא מנוגד לחלוטין למגמה זו ואנו נאבק על כך שתושבינו ייהנו מקרבה ונגישות לתחנת המטרו שתהיה מעבר לכביש 531 ברעננה השכנה".

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר: "הות"ל אימצה את החלטת החוקרת להסיט את התחנה ולהוסיף מעבר לבית לוינשטיין. שינוי זה פורסם להתנגדויות והשגות, אשר יידונו בפני החוקרת. נושא מיקום התחנה יוכרע על ידי הות"ל לאחר שיוגשו המלצות החוקרת בנושא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר