חנות בונבון בהרצליה, צילום פרטי
חנות בונבון בהרצליה, צילום פרטי

6 דו"חות על הוצאת סחורה עלו לחנות בונבון 4,380 ש"ח: "מוחקים משפחות שלמות"

בעלי החנות מדבר על הנזק של האיסור להוציא סחורות ועל העלבון: "אני מאכיל 6 ילדים, עובד כל היום, וראש העירייה, ברוב חוצפתו, אומר בתקשורת שאנחנו קשורים למשפחת פשע"

פורסם בתאריך: 10.7.24 15:56

4,380 שקלים. זהו הסכום האסטרונומי שנדרשת חנות "בונבון" במרכז הרצליה לשלם לעירייה בגין 6 דו"חות על הוצאת סחורה למדרכה  בניגוד להנחיות החדשות של עיריית הרצליה.

כזכור, בשבוע שעבר החלה העירייה לאכוף את מדיניותה החדשה, כאשר ישנם עסקים שרשאים להוציא את מרכולתם מחוץ לחנות כמו מסעדות, בתי קפה, פיצוציות, חנויות לממכר פירות וירקות, מספרות, וישנן חנויות שאסור להן, כמו חנויות נעליים, בגדים, מוצרי בית, מתנות וכדומה.

הדוחות שניתנו לחנות בונבון ונתלו על הכניסה לחנות, צילום פרטי

הדוחות שניתנו לחנות בונבון ונתלו על הכניסה לחנות, צילום פרטי

בשל החשש מדו"חות ולמרות הזעם והכעס, בעלי חנויות רבים החליטו שלא להוציא את מרכולתם, דבר שמהווה מבחינתם מכה כלכלית אנושה, אבל יש כאלו שלא מוכנים לוותר על כך גם במחיר של קבלת דו"ח מדי יום. אחד מהם הוא אלי ידיד, הבעלים של חנות "בונבון" למוצרי אפיה, כלים חד פעמיים ומוצרים לימי הולדת, הקיימת כבר 9 שנים ברחוב בן גוריון 14. כמו חנויות רבות, גם חנות זו נוהגת מזה שנים להוציא חלק מהסחורה החוצה בסטנדים שרוחבם 45 ס"מ שכמובן אינם מפריעים למעבר במדרכה הרחבה, כמו ברוב המדרכות במרכז העיר. מאז תחילת האכיפה בשבוע שעבר, בעלי החנות קיבלו מדי יום דו"ח על סך 730 שקלים, תלו אותם על דלת החנות ולידם הכיתוב הנוקב: "דו"חות זה לא פתרון. נתת גזרה בלי להתחשב בעסקים הקטנים בעיר".

אלי ידיד לא חוסך בביקורת על הצעד החד צדדי שנעשה נגד בעלי חנויות: "זאת החלטה שערורייתית, שהיא בזיון לראש העירייה, בזיון למי שנבחר להנהיג את העיר. זה פשוט לנהוג בבריונות כלפי הסוחרים וכלפי הציבור בכלל".

אלי, מה היית מצפה ממנו?

"שיבוא וידבר איתנו, יתייעץ. שיעשה משאל ציבורי, אבל לא ככה בהחלטה חד צדדית שמוחקת משפחות שלמות. הוא לא יכול לבוא ולשנות ביום אחד דבר שקיים 70 שנה. בעלי חנויות תקועים עם סחורות. אני עם מלאי סחורות בסדר גודל של 200 אלף שקל שחלקו מיועד להוצאה בחוץ על גבי הסטנדים. מה אני אמור לעשות? לזרוק את זה לפח? אם כבר הוא הולך למהלך כזה, זה מצריך התארגנות של לפחות חצי שנה בגלל מלאי סחורות".

עד כמה זאת פגיעה בהכנסות?

"הנה. אתן לך דוגמא. ביום שישי החלטתי לא להוציא את הסחורה החוצה כי זה יום קצר וחוויתי ירידה בהכנסות של 80 אחוז. הבוקר (שלישי – ש.י.) משעה 8:00 עד 10:00 השארתי את הסחורה בפנים ולא מכרתי אפילו בחמישה שקלים. הוצאתי את הסחורה, התחלתי למכור ואז הגיע הפקח ונתן לי את הדו"ח השישי לאוסף".

אתם גם טוענים לאיפה ואיפה בין סוגי עסקים.

"נכון מאוד וזה מפריע לנו מאוד. מה שונה מקרר הגלידות של הפיצוצייה שהוא ברוחב של 90 ס"מ לבין הסטנד שלי שהוא ברוחב של 45 ס"מ? יש אפליה קשה בין סוגי העסקים וגם למסעדות ובתי קפה שמוציאים שולחנות וכסאות. אני מוכן לשלם את האגרה בסך 1,800 שקלים להוצאת כסאות ושולחנות ושיתירו לי להוציא את הסחורה. אתה לא יכול לעשות איפה ואיפה בין עסקים. הרי ידוע לכולם שהשולחנות והכיסאות של מסעדות, בתי קפה ועסקי אוכל מפריעים למעבר הרבה יותר מהסטנדים שלי שצמודים לחלון. הייתי בעירייה והבאתי דוגמא לחנות שאסור לה להוציא בה סחורה וצמוד אליה עסק אוכל עם שולחנות בחוץ. אמרו לי שהם צריכים לבדוק את זה לעומק. לפני שקיבלתם החלטות לא בדקתם את הדברים? זאת בושה שהם מתעסקים בזה בזמן מלחמה עם חטופים. בשבוע ימים העיר הלכה 50 שנה אחורה".

ראש העירייה אמר בערוץ 12 דברים חמורים מהם משתמע שבעלי החנויות הם עבריינים. עד כמה נעלבת מזה?

"הכי נעלבתי מזה. אני בן אדם שמאכיל 6 ילדים. עובד כל יום משמונה בבוקר עד שמונה בערב כדי לפרנס את המשפחה שלי בכבוד. בסוף ראש העירייה, ברוב חוצפתו, עומד בתקשורת ואומר שאנחנו קשורים למשפחת פשע. מי אתה שתכליל אותי? אתה בכלל יודע מי אני ומכיר אותי?".

אתה הולך עם המאבק שלך עד הסוף?

"אני עושה את הכסף שלי ביושר. אני אישית הולך עם זה עד הסוף. אין לי בעיה שגם יבואו להחרים לי את הסחורות. אם יש אדם שמסוגל להחרים לי את הסחורות, על מקום שהעירייה גובה ממני ארנונה של 6 מטר מחוץ לחנות, אז אני בז לו".

איך זה ייגמר?

"זה ייגמר רע מאוד, עסקים יימחקו פה כמו דומינו אחד אחרי השני".

המחאה שלכם עד כה היא אפקטיבית?

"לא יודע עד כמה היא אפקטיבית בשלב הזה כמו שהיא צודקת ולגיטימית. לא ייתכן שבן אדם יבוא וייתן לי עם פטיש 5 קילו על הראש ואני אגיד לו תודה רבה לך אדוני ראש העיר. אני יכול להגיד שהוא הכישלון הכי גדול שהיה פה".

מהצד זה נראה שיש כאן גם מאבק בין ראש העירייה לחבר המועצה רפי קדושים שמייצג אתכם.

"רפי הוא חבר המועצה היחיד שעושה הכל בשבילנו ומקבל את כל העלבון. אין לו עסק בעיר. הוא עושה מה שאף אחד לא עושה בשבילנו בגלל שהוא מבין אותנו. הוא בא מלמטה ומבין את הקשיים שלנו. לא ייתכן שהמאבק של פישר ברפי יבוא על חשבון הפרנסה שלנו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה תמשיך במהלך של פיתוח מרכזי העסקים בעיר, טיפוח המרחב הציבורי, תחזוקת ניקיון בסטנדרט גבוה והחזרת החוק והסדר למדרכות ולשטחים הציבוריים אשר יחזרו לרשות ולשירות תושבי העיר. המדרכות בעיר נועדו לשרת את הולכי הרגל, את ההורים עם עגלות התינוקות, את האנשים המתניידים בכיסאות גלגלים, ולמעשה את כל תושבי העיר הרצליה. כחודש לפני יישום המדיניות, ביצעה העירייה תהליך פרטני ומסודר של הסברה בקרב הסוחרים על מנת להטמיע את ההנחיות החדשות. אנו חוזרים ומדגישים כי העירייה נמצאת בשיח שוטף ופתוח עם כלל בעלי העסקים והסוחרים וכי עסקים הסבורים כי יש מקום לערעור או להחרגה בעניינם, מוזמנים לפנות בהתאם לנוהל המוסדר בנושא והמקרים ייבחנו לגופם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר