הוצאת סחורה למדרכה בסוקולוב, צילום פרטי
הוצאת סחורה למדרכה בסוקולוב, צילום פרטי

העירייה החליטה לאסור על חנויות רבות להוציא סחורה למדרכה, בעלי העסקים כועסים

על פי החלטת העירייה חנויות רבות לא יוכלו להוציא סחורה אל המדרכה, ובעלי חנויות כועסים: "פגיעה חמורה בהכנסות"

פורסם בתאריך: 25.6.24 08:06

החלטת העירייה והכעס של בעלי חנויות: עירית הרצליה החליטה לשנות את מדיניות הוצאת הסחורות מחוץ לחנויות, צעד שגורר כעס עצום בקרב בעלי חנויות במרכז העיר.

לאחרונה קיבלו בעלי החנויות פלאייר שהוציאה העירייה ובו נכתב: "מתוך רצון לפתח ולשפר את חזות העיר הרצליה, ולהביא לכך שמרכז העסקים יהיה בעל נראות מזמינה ויהווה מוקד משיכה נעים ונגיש לתושבי העיר ולעוברי אורח, המהווים את כוח הקנייה העיקרי, יערכו שינויים בנושא הוצאת סחורה ומתקנים מחוץ לעסק".

הוצאת סחורה למדרכה בסוקולוב, צילום פרטי

הוצאת סחורה למדרכה בסוקולוב, צילום פרטי

בהודעת העיריה צוין כי ככלל לא תאושר הוצאת סחורה מחוץ לעסק, אבל צוין עוד כי העירייה תאפשר לחנויות במספר קטגוריות להוציא את מרכולתם מחוץ לעסק. מדובר בחנויות לממכר פירות וירקות, מספרות (הוצאת שולחן), קיוסקים, מרכולים וחנויות לממכר מזון, חנויות פרחים, מכונות אוטומטיות למכירת מוצרים. בעלי העסקים התבקשו על ידי עיריית הרצליה "להיערך ולצמצם מלאים עד לתאריך 30.06.2024, שכן החל ממועד זה, נתחיל באכיפת הוראות אלו". יש לציין כי מדובר בשינוי מדיניות העירייה שאפשרה עד כה לבעלי החנויות להוציא סחורה עד 80 ס"מ מהחנות.

מי שנפגעים מהחלטה זו הם שאר בעלי החנויות שלא נכללים בקטגוריות האלו, כמו למשל חנויות נעליים, בגדים ועוד. בעלי העסקים מתכוונים להתאגד ושוקלים לקיים הפגנה ובה להשמיע את התנגדותם הנחרצת.

בעלי חנות נעליים בסוקולוב הסביר השבוע מדוע בעלי החנויות כועסים על העירייה: "לפני בערך שבועיים הביאו לנו את הפלאייר הזה מהעירייה וזאת מבלי לדבר איתנו לפני כן. גם אם רוצים לעשות שינוי, למה בצורה כזאת מבלי לשתף אותנו? אנחנו משלמים מיסים וארנונה ולא יקרה כלום אם חנויות יוציאו סטנדים כפי שהיה עד עכשיו. זה לא מכער את הרחוב ולא מפריע למעבר הולכי רגל כי המדרכה מספיק רחבה ברחוב סוקולוב. זה עבד מצוין ולא הפריע לאף אחד, אז מדוע לשנות כדי לפגוע בבעלי העסקים".

הוא מסביר עד כמה הוצאת הסחורות חיונית לעסק כמו שלו: "הוצאת הסחורה מחוץ לחנות נועדה להביא לידיעת עוברי האורח על מבצעים שמאוד עוזרים לנו למכור. זאת פגיעה חמורה בעסק שלי כי יש ימים שחצי מהמכירות שלי הם על נעליים שאני מציג בסטנד שמחוץ לחנות. אם זה עוזר לעסקים ולא מפריע לעוברי האורח אז מה לשנות את זה? פניתי למספר הטלפון שרשום על הודעת העירייה אבל אף אחד לא חזר אליי כמובן. אני מעריך שמדובר בעשרות בעלי חנויות שמתנגדים לשינוי הזה. צריך להבין שהעירייה עושה כסף טוב מהארנונה של בעלי העסקים אז לא צריך לעשות צעד כזה בלי שיתוף שלהם. אנחנו מאוכזבים מאוד מראש העירייה שעושה צעד כזה מבלי לדבר איתנו".

לא הרחק ממנו, גם כן בסוקולוב, נמצא בוטיק ג'נסיס, חנות בגדים וותיקה בבעלותה של מרצדס (מרסל) בניטה. לאחר 25 שנים שהחנות הייתה בתוך הפסג' הסמוך, החליטה בניטה לפני כמה שנים לעבור לחזית הרחוב בידיעה שהיא יכולה להוציא סטנד עם בגדים. השבוע היא הסבירה כיצד המדיניות החדשה של העירייה תפגע בה: "בלי להוציא סחורה החוצה זאת תהיה פגיעה קשה בפרנסה שלי וזה מבחינתי אומר לסגור את החנות אחרי 30 שנים. אין לי מה להישאר אם לא נותנים לי להוציא סחורה. חשוב לי לציין שהמדרכה היא מאוד רחבה והוצאת סטנדים החוצה לא חוסמת את מעבר הולכי הרגל. המטרה היא שאנשים יראו את הבגדים וייכנסו לחנות. זה עבד מצוין עד עכשיו כך שאנחנו לא מבינים מדוע העירייה רוצה לשנות את זה ועוד מבלי לשתף אותנו. לפני הבחירות ראש העירייה החדש עבר וביקש את תמיכתנו, אז למה עכשיו הוא רוצה לפגוע לנו בפרנסה?"

 

בעלי החנויות פנו גם לחבר המועצה רפי קדושים, ששיגר לראש העירייה הצעה לסדר תחת הכותרת "התעמרות רודנית חד צדדית בבעלי עסקים קטנים בהרצליה". בהצעתו כתב קדושים: "כידוע, בעלי חנויות ברחוב הראשי של הרצליה, סוקולוב, נוהגים מזה שנים רבות להוציא את סחורתם אל המדרכה שבחזית בית העסק כדי להציגם לקהל הקונים ולהגדיל את מחזור מכירותיהם. התופעה הזאת התגברה בתקופת הקורונה, וממשיכה בימים אלה, בהם בעלי העסקים הקטנים מתמודדים עם ירידה דרסטית במכירות עקב המצב במדינה מאז 7.10.2023. גם התפתחות תחום מכירות האון-ליין גורם לזרם המבקרים ברחוב סוקולוב להתמעט. רחובות העסקים המרכזיים של העיר הרצליה, וסוקולוב בראשם, חוו תקופה ארוכה של הזנחה מתמשכת וחוסר טיפוח עירוני. לטענתם של בעלי העסקים בסוקולוב, תלונותיהם החוזרות ונשנות לשיפור פני הרחוב לא נענו, והשאלה הנשאלת היא אם באמת ובתמים אכפת לעיריית הרצליה מהעסקים בעיר, איך יכול להיות שבאופן חד צדדי היא מכריזה על מדיניות חדשה משנה את הסטטוס קוו, מבלי להתחשב בבעלי העסקים ומבלי לשמוע את דעתם? חמור מכך, העירייה לא טרחה למסור הודעה אישית לבעלי העסקים, ובמקום זה היא שולחת פקחים לאכוף את המדיניות החדשה, וכבר עכשיו מחלקת דו"חות במאות שקלים".

קדושים תוקף את פישר: "לצערי הרב, ראש העירייה, יריב פישר, בוחר להתנהג כלפי בעלי העסקים הקטנים בעירו כמו אחרון הדיקטטורים, בדיוק כפי שפעל כלפי הרוכלים קשי היום בחופי הים בהרצליה. פישר רואה חול וים ומדרכות וכללים נוקשים – אבל שוב ושוב הוא לא רואה ממטר את האנשים. אותו דפוס פעולה בלתי אנושי, ובלתי דמוקרטי, ננקט הן כלפי הרוכלים הקטנים בחוף הים והן כלפי הסוחרים הקטנים ברחוב סוקולוב. נראה שהם קטנים מכדי שמר פישר יבחין בהם".

קדושים הציע בהצעתו: "הצעתי לסדר היא להשעות את יישום המדיניות החדשה עד לפגישה של ראש העיר והגורמים המקצועיים בעירייה עם נציגות בעלי העסקים ברחוב סוקולוב, לתת להם להשמיע את בעיותיהם, הסתייגויותיהם, בקשותיהם והרעיונות שלהם בנושא זה – ורק אחרי הליך דו צדדי פתוח, שקוף ותקין מסוג זה – להחליט על מדיניות הוצאת סחורה ומתקנים לרחוב".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה שמה לה למטרה לפעול לשיפור ולשדרוג כלל המרחב הציבורי ברחבי הרצליה –
ושל רחובות מרכז העיר בפרט. עם כניסתה של הנהלת העיר החדשה לתפקידה, החלו בבחינה ובתכנון מחדש של אופי פני המרחב והשימושים בו. כחלק מהרצון להחזיר את החיים השוקקים אל אזור לב העיר, לשפר הנראות, את חווית הביקור בו להביא אליו מגוון והיצע רחב של עסקים ובתי מסחר חדשים, החלה העירייה ביישום מדיניות הגבלת הפלישה של תצוגת סחורה לשטח המדרכות, זאת, מתוך רצון לשפר את פני אזור המסחר בסוקולוב, להנגיש את המדרכות ולהחזירן לחזקת הולכי הרגל ברחוב. בנוסף – שבועות רבים טרם תחילת אכיפת המדיניות, ביצעה העירייה פעולה נרחבת של פרסום ממוקד בקרב בעלי העסקים, ופעלה למתן הסבר מפורט לגבי איך, למי ובאיזה אופן מותר להניח תצוגת סחורה בחזית העסק המסחרי".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר