מאבק התושבים בנחלת עדה, החנו רכבים בשטח העבודות, צילום פרטי
מאבק התושבים בנחלת עדה, החנו רכבים בשטח העבודות, צילום פרטי

הקשיב לתושבים: זו ההחלטה שקיבל יריב פישר לגבי תחנת ההתרעננות לאוטובוסים

תושבי נחלת עדה מרוצים: ראש העירייה הודיע כי העירייה תבחן מקום חלופי להקמת תחנת ההתרעננות לאוטובוסים ועד אז העבודות לא יימשכו

פורסם בתאריך: 19.6.24 09:02

מאבק תושבי שכונת נחלת עדה בדרך להצלחה, לאחר שראש העירייה, יריב פישר, הודיע אתמול (שלישי) כי לאור טענות התושבים, העירייה תבחן מקום חלופי להקמת תחנת ההתרעננות לאוטובוסים ועד אז העבודות לא יימשכו.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הופתעו תושבי נחלת עדה לגלות כי העירייה מתחילה בהקמת תחנת התרעננות לאוטובוסים של חברת מטרופולין, דבר שנעשה ללא ידיעתם. לשם כך, הוכשר מפרץ חניה בסוף רחוב כנפי נשרים שבו אמורים לשהות שני אוטובוסים בלבד וכמו כן אמור להיות מוצב במקום ביתן לרווחת הנהגים.

מעבר לכך שלטענתם הדבר נעשה במחטף, טענו התושבים למספר מפגעים בשל הקמת תחנת ההתרעננות: מפגע בטיחותי בשל חניית האוטובוסים לאורך כביש צר ממילא (רחוב כנפי נשרים), מפגעי רעש, לכלוך, זיהום אוויר ועוד. התושבים טענו כי יש להם חשש כי למקום יגיעו גם יותר משני אוטובוסים במקביל. הם אמרו גם כי תחנה כזו אמורה להיות מוקמת בשטח פתוח וגדול ולא בכניסה לשכונה, כפי שנעשה הדבר בחניון הפארק ברעננה, למשל. התושבים יצאו למאבק תוך כדי פניות חוזרות ונשנות לבכירי העירייה, מניעת המשך העבודות על ידי חניית רכבים בשטח, הפצת שלטי חוצות ועוד.

אתמול (שלישי) קיבלו התושבים בשורה טובה בדמות מכתב ששיגר אליהם ראש העירייה, יריב פישר ובו ציין כי העירייה בראשותו בוחנת מיקום חלופי לתחנת ההתרעננות והוצאתה מהשכונה. בפתח דבריו ציין פישר: "כידוע לכם, עוד בטרם כניסתי לתפקיד, הוחלט ע"י הנהלת העירייה הקודמת, בשיתוף משרד התחבורה, על הקמתה של עמדת התרעננות לנהגי האוטובוס בתחום שכונת נחלת עדה, זאת במטרה לשפר את תדירות קווי התחבורה הציבורית ברחבי העיר בכלל ובשכונותיכם בפרט, תוך שמירה על תנאי עבודה נאותים עבור הנהגים".

פישר מוסיף: "עם תחילת העבודות להקמת התחנה, לפני מספר שבועות, הגיעו אלי פניותיכם בנושא וכידוע לכם דלתי פתוחה בפניכם ואני קשוב לטענותיכם. לאחר ששמענו אתכם והגענו אל המקום החלטנו, יחד עם גורמי המקצוע העירוניים, לבחון מיקומים חלופיים לתחנת ההתרעננות, ועד למיצוי הבדיקה להמתין עם המשך עבודות הבנייה. עיריית הרצליה מחויבת לשיפור והנגשת הנסיעה בתחבורה ציבורית ולהגעת רשת הקווים לרחבי העיר, תוך שמירה על איכות החיים של תושבינו בכל השכונות. אנחנו פועלים נמרצות מול משרדי הממשלה ומטרופולין, תקוותנו היא שנוכל לעדכן תוך מספר שבועות בפתרון חלופי לתחנת התרעננות, תוך הגדלת שירות התחבורה הציבורית. ככל שלא יימצא פתרון שנותן מענה לשני העקרונות הללו, ברצוני להבטיח לכם כי הנושא יחזור לדיון איתכם, בשקיפות מלאה ותוך תיאום בשיח במטרה לתת את המענה הטוב ביותר לטובת כלל הציבור וטובתכם שלכם".

תושבי השכונה הביעו שביעות רצון מהודעתו של פישר ואמרו: "תושבי שכונות נחלת עדה וגן רש"ל מודים לראש העירייה יריב פישר והנהלת העירייה על הנכונות להקשיב ולתקן את הרעיון המופרך להקמת תחנת ריענון בשכונת נחלת עדה. אנו סמוכים ובטוחים כי העירייה תמצא את הפתרון לשיפור וייעול התחבורה הציבורית בעיר שלנו תוך שמירה הדוקה על דרישות משרד התחבורה להקמת תחנות ריענון באזורים ציבוריים ולא בשכונות מגורים בכדי לשמור על בטחון התושבים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר