מאבק התושבים בנחלת עדה, החנו רכבים בשטח העבודות, צילום פרטי
מאבק התושבים בנחלת עדה, החנו רכבים בשטח העבודות, צילום פרטי

מחנים רכבים ומשבשים את העבודות: המאבק נגד עמדת הרענון בנחלת עדה עולה מדרגה

העירייה הודיעה כי תקיים בשבוע הבא כנס הסברה לתושבי נחלת עדה בנושא הקמת עמדת הריענון לאוטובוסים בשכונה

פורסם בתאריך: 4.6.24 19:22

העירייה מקדמת את הקמת תחנת ההתרעננות לנהגי אוטובוס – תושבי נחלת עדה ממשיכים להתנגד בתוקף: הנושא החם בקרב תושבי שכונת נחלת עדה בהרצליה בשבוע האחרון הוא הקמת תחנת ההתרעננות לאוטובוסים שמקימה עיריית הרצליה בכניסה לשכונה.

כזכור, ביום רביעי שעבר פרסמנו ב"צומת השרון" כי העירייה מקימה תחנת התרעננות לאוטובוסים של חברת מטרופולין, דבר שנעשה ללא ידיעת תושבי השכונה. לשם כך, הוכשר מפרץ חניה בסוף רחוב כנפי נשרים שבו אמורים לשהות שני אוטובוסים בלבד וכמו כן אמור להיות מוצב במקום ביתן לרווחת הנהגים.

אחד מהשלטים שהכינו התושבים בנחלת עדה

אחד מהשלטים שהכינו התושבים בנחלת עדה

מעבר לכך שלטענתם הדבר נעשה במחטף, טוענים התושבים למספר מפגעים בשל הקמת תחנת ההתרעננות: מפגע בטיחותי בשל חניית האוטובוסים לאורך כביש צר ממילא (רחוב כנפי נשרים), מפגעי רעש, לכלוך, זיהום אוויר ועוד. התושבים טוענים כי יש להם חשש כי למקום יגיעו גם יותר משני אוטובוסים במקביל. הם גורסים כי תחנה כזו אמורה להיות מוקמת בשטח פתוח וגדול ולא בכניסה לשכונה, כפי שנעשה הדבר בחניון הפארק ברעננה. גם שם, הם טוענים שיש מפגעים.

מפרץ החניה הצר ברחוב כנפי נשרים לחניית האוטובוסים. צילום פרטי

מפרץ החניה הצר ברחוב כנפי נשרים לחניית האוטובוסים. צילום פרטי

התושבים לא מוותרים והחליטו להחריף את מאבקם. ביום חמישי התארגנו התושבים במקום לצורך המשך המאבק ובתחילת השבוע החנו את רכביהם במכוון בשטח שעליו אמור להיות מוצב הביתן כדי לשבש את עבודות הפיתוח. אתמול (שני) הגיעו למקום פקחים ושוטרים ובמקום התפתח עימות מילולי בין הצדדים. התושבים גם בוחנים אפשרות לצעד משפטי, בקשה להוצאת צו מניעה שימנע את המשך העבודות.

לאחר שקיבלו הודעה מאיל פביאן, סגן ראש העירייה, כי עדיף לדעת במה מדובר לפני שבאים בטענות, הם השיבו במכתב חריף לפביאן ולראש העירייה, יריב פישר, ובו כתבו בין השאר: "הכי טוב שאנו לא מבינים את החוק, לא מבינים את המשמעות של תחנת התרעננות, לא מבינים את ההשלכות של שני אוטובוסים שעוצרים בכניסה הראשי ולא בקצה שטח מגרש בשולי השכונה. שכונה שמורכבת ברובה מרחוב אחד מרכזי, בו עובר קו אחד שתדיר נתקע ואינו מצליח לעבור ברחוב הצר. הכי טוב שאנו לא מבינים שמפרץ האוטובוסים שנבנה בכניסה לשכונה, צר מלהכיל 2 אוטובוסים שיעמדו תדיר ויחסמו חלק מהנתיב היחידי בכניסה לשכונה. הכי טוב שאנו לא מבינים כיצד נראה מבנה יביל שיוצב בכניסה הראשית לשכונה על חשבון חלק מהגינה הירוקה שהייתה לנו במקום. הכי טוב שאנו לא מבינים שהנהגים לא ידממו מנוע. הכי טוב שאנו לא מבינים שגם גורמים אחרים שאינם נהגי אוטובוס, עושים שימוש במבנים אלו בעיקר בשעות הלילה. הכי טוב שהצבענו יריב פישר וכל משפט שני בתשובות שאנו מקבלים, מעביר את האחריות להנהלת העיר הקודמת. במסגרת כל מה שאנו לא מבינים, הצלחנו להבין שהתכנית אושרה לפני למעלה משנה אך היא יוצאת לפועל כעת ובידיכם לשנותה".

 

 

עוד הם כתבו: "מר פביאן אולי יופתע אך אנו מבינים היטב. מבינים שתחנת התרעננות מקומה בדיוק כמו בתמונות מרעננה. בחניון ציבורי גדול. ישנם כאלו לא מעט ברחבי העיר: חניון אוניברסיטת רייכמן, חניון הרכבת, חניון הספורטק, חניון התחנה המרכזית הישנה, חניוני בתי הקברות, חניון דרומי גליל ים, חניון המרינה ועוד. אנו מברכים על החלטות הנהלת העיר באשר היא, להרחיב את התחבורה הציבורית בעיר. אנחנו מבינים את הצורך והחשיבות של מערכות היסעים ומייחלים למיניבוסים המתאימים לכניסה לשכונות. עם זאת, אנו מקווים ומצפים מהנהלת העיר הנוכחית למצוא חלופות ראויות למיקום תחנות ההתרעננות לנהגים. כאלו שאינן בתוך שכונות המגורים, במקומות שמרעים את איכות חיי התושבים".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: " על מנת לשפר את תדירות קווי התחבורה הציבורית בשכונות נחלת עדה וגן רש"ל, אישרה העירייה, כבר לפני למעלה משנה, הקמתה של עמדת התרעננות בקצה שטח מגרש פתוח, בשולי השכונה. עמדת ההתרעננות תכיל מקום חנייה לשני אוטובוסים, לכל היותר. בעמדה יוכלו הנהגים לעצור לזמן קצר את הרכב, להתרענן למספר דקות – ואז להמשיך בנסיעה בטוחה. בשבוע הקרוב יוזמנו נציגי השכונה לעירייה לקבלת הסבר מפורט בנושא ובעוד כשבועיים עיריית הרצליה תקיים כנס הסברה לתושבי נחלת עדה בנושא הקמת עמדת ריענון בשיתוף הגורמים המקצועיים בתחום התחבורה והתכנון, על מנת להציג את התוכנית המפורטת לתושבים ולשתפם בדרכים בהם יתוכנן נוף וגינון בכלל האיזור".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר