צריך לשמור עליהם: על פי עמותת "אור ירוק", 22 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, כאשר 12 מהם הם אזרחים וותיקים מעל גיל 65, כלומר, 55% מכלל הולכי הרגל ההרוגים.
שנת 2024 איננה חריגה ומהווה המשך ישיר לשנת 2023, אשר במהלכה נהרגו 76 הולכי רגל בתאונות דרכים, 37 מהם היו אזרחים וותיקים (65+) – אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים.
בעמותת "אור ירוק" ניתחו את נתוני הלמ"ס ומהם עולה כי 31 מבין 37 האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל בשנת 2023, נהרגו בתחום העירוני (84% מכלל ההרוגים). 569 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והיישובים בשנת 2023. העיר בה נפגעו הכי הרבה אזרחים ותיקים כהולכי רגל היא תל אביב-יפו – 54 אזרחים ותיקים, ארבעה נפגעים וותיקים יותר מאשר בירושלים שנמצאת במקום השני ובה נפגעו 50 הולכי רגל ותיקים.
ומה קורה בערי האיזור?
בהרצליה נפגעו 93 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם 4 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 4 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שלושה נפצעו קשה.
בכפר סבא נפגעו 133 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם 4 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 14 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
ברעננה נפגעו 63 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם הרוג אחד. בשנת 2023 נפגעו בעיר 9 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
בפתח תקווה נפגעו 376 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 11 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 37 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם 11 נפצעו קשה.
נתונים מערים נוספות:
בבת ים נפגעו 344 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם 12 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 19 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם ארבעה נהרגו.
בחולון נפגעו 333 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם 15 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 12 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם ארבעה נפצעו קשה.
בראשון לציון נפגעו 244 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם 20 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 13 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
ברחובות נפגעו 130 אזרחים ותיקים כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף, מתוכם 8 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 9 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שלושה נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נכשלה בהגנה על האזרחים הוותיקים שלה. משימה פשוטה כמו ללכת ברגל הופכת למשימה מסוכנת עבור ההורים של כולנו. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים למקד פעילות בקרב אוכלוסיית הוותיקים כדי להוביל לירידה משמעותית בהיפגעות שלהן בתאונות דרכים. מראשי ערים נדרשת רגשיות ורצון לשמור על האזרחים הוותיקים. יש לחייב רשויות וערים למתן ולרסן את מהירות הנסיעה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד פעולות פשוטות וזולות יכולות לעשות את ההבדל ולמנוע פגיעה משמעותית".
תגובות