כניסת השבת בהרצליה: 18:42
יציאת השבת בהרצליה: 19:39
יצאת גדול: פרשת צו, שבת הגדול
הרבה אנשים מרגישים, וחלקם גם חושבים ומדברים על כך שמשבר הקורונה מחזיר אותנו קצת לפרופורציה, ליחס נכון ויותר ענווה ביחס לעצמנו ולמציאות כולה.
השאלה איך יוצאים ממצרים? איך יוצאים מאותם מיצרים שצרים על, ומצרים את חיינו?
השבת שלפני חג הפסח נקראת "שבת הגדול",
וניתנו לכך מספר סיבות.
בספר "שפת אמת" (האדמו"ר מגור – ר' יהודה אריה לייב אלתר זצ"ל) מסביר בדרשתו משנת תרל"ב כך:
"…שבת הגדול על שם שמשבית גיאות וגדלות אשר לא לה'. כי שבת מעלה כל דבר לשורשו ומנוחתו. וגיאות מקומו רק ל "ה' מלך גאות לבש" (תהילים צ"ג). ולכך השבת מסייע לאדם שלא להתגאות.."
השבת ביכולתה להשבית את הגאווה.
לא רק בשל העובדה שבשבת "שבת וינפש", כולם פוסקים ממלאכתם ושווים לפני המקום. קטן כגדול, עשיר כעני (ההקבלה מכוונת).
אלא משום שבשבת "הכל עולה לשורשו" – אל המקור, ובשביתתנו אנו מכריזים שכל מעשינו בששת ימי המעשה, הם מכוח זה ש"הוא הנותן לנו כח לעשות חיל".
הרגשת הגאווה ו"כוחי ועוצם ידי", מפנות מקום לקונה שמיים וארץ
"אשר ברא אלוקים לעשות",
מה שמאפשר להבנה שהברכה במעשה ידנו בימי החול, באה מכוחו של מי שציווה לשבות בשבת מכל מלאכה לחלחל בקירבנו.
זה נכון לכל שבת, אך זהו תנאי והכנה הכרחיים לעם שיוצא מעבדות לחירות על מנת שנדע לפנות מקום לנוכחות ה' ביום יום, להתרחק מן הגאווה והישות הנפוחה כחמץ, להיות יותר כמצה הפשוטה.
ובכך לזכות להיות בני חורין אמיתיים.
בואו נצא גדולים!
שבת שלום
וחג פסח כשר ושמח
לכל בית ישראל
צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
תגובות