כניסת השבת בהרצליה: 16:46
יציאת השבת בהרצליה: 17:45
כיתרון האור מהחושך: צחי וייס מספר על פרשת השבוע, פרשת 'וארא':
בסופה של הפרשה הקודמת הובטח למשה שהגאולה בדרך.
אלא שהשעבוד והעבודה הקשה דווקא התגברו.
המצב קשה, חלק מהעם על סף יאוש. תקועים בגלות.
פיזית ונפשית.
ה' שולח את משה אל פרעה,
לבקש שישלח את בני ישראל.
ה' גם מודיע למשה שפרעה לא ישתף פעולה, יעשה שרירים של מלך העולם, ראש המעצמה העולמית, אבל מהר מאוד הבטחון שלו יתחיל להיסדק
ו..המכות מ-ת-ח-י-ל-ו-ת !!
ופרעה? הוא לא מוכן לוותר כל כך בקלות..
הבטחה, תקווה, שיעבוד, לב קשה, מו"מ שלא מתקדם בין משה לפרעה, מכות ועדיין גלות.
במבט פשוט קשה להבין לאן כל זה הולך?
האם יש מי שמוליך..?
ולמה אם ה' מבטיח שיהיה טוב, הרע רק מתחזק ומתעצם??
כותב הרמח"ל (רבי משה חיים לוצאטו זצ"ל) בספרו 'דעת תבונות':
"אמנם, הנה זה הוא מחוקו של הייחוד העליון לבדו ב"ה – להראות עוצם ממשלתו השלמה; שכל הזמן שהוא רוצה, מניח העולם להיות סוער והולך בילדי הזמן, עת אשר שלט הרע בעולם; ולא עוד, אלא שאינו מעכב על ידי הרע הזה מעשות כל אשר בכוחו לעשות, ואפילו מגיעות בריותיו עד הדיוטא התחתונה. אפס כי לא מפני זה יאבד עולמו, כי הממשלה לו לבדו, והוא עשה, והוא סובל, והוא מחץ, והוא ירפא, ואין עוד מלבדו. והנה זה יתד חזק לאמונת בני ישראל, אשר לא ירך לבם לא מאורך הגלות ולא ממרירותו הקשה, כי אדרבה, הרשה הקב"ה והניח לרע לעשות כל מה שבכוחו לעשות, כמו שביארנו. ובסוף הכל – כל יותר שהקשה הרע את עול סבלו על הבריות, כן יותר יגלה כוח יחודו יתברך וממשלתו העצומה אשר הוא כל יכול, ומתוך עומק הצרות הרבות והרעות מצמיח ישועה בכוחו הגדול ודאי".
"וְאוּלָם בַּעֲבוּר זֹאת הֶעֱמַדְתִּיךָ בַּעֲבוּר הַרְאֹתְךָ אֶת כֹּחִי וּלְמַעַן סַפֵּר שְׁמִי בְּכָל הָאָרֶץ"
(שמות ט, טז)
ישנו תהליך, ארוך, שמלווה גם ברוע וברשע.
דווקא מתוך כך יתברר לבסוף כי לה' המלוכה, ומלכותו בכל משלה.
וסוף הטוב לנצח!
שבת שלום!
צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לא מעניין