קורס עוזרי שף. צילום אלווין ישראל

יוזמה מבורכת: 15 הרצליינים עם מוגבלות יקבלו הזדמנות להיכנס כשווים לעולם המסעדנות

עמותת אלווין ישראל, בשיתוף מכללת טעמים, פתחה בהרצליה קורס ייחודי, "עוזרי שף", שיספק למשתתפים הזדמנות להשתלב בתעשייה ולהגדיל את שכרם

פורסם בתאריך: 2.9.19 08:32

15 אנשים עם מוגבלות הזקוקים להנגשה קוגניטיבית, כולם תושבי הרצליה, החלו בימים האחרונים קורס ייחודי – "עוזרי שף", שבסיומו יוכלו להתקבל לעבודה כעוזרי שף במטבחים של בתי מלון ומסעדות. הקורס מתקיים ביוזמת עמותת אלווין ישראל, הפועלת למענם של אנשים עם מוגבלות, ובמימונה של העמותה, ובשיתוף מכללת "טעמים". הקורס מתקיים במרכז הכנה לתעסוקה בקהילה של אלווין ישראל ברחוב משכית 1 בהרצליה פיתוח, ומי שמעבירים את התכנים הם שפים של מכללת טעמים. בקורס עשרה מפגשים, והוא כולל גם סיורים מקצועיים במטבחים של בתי מלון ומסעדות ולאחריו ישתתפו החניכים בסטאז'.

מדובר בקורס הכשרה לאנשים עם מוגבלות שמעוניינים לעבוד בשוק החופשי במקצועות הבישול. התוכנית משלבת הקניית מיומנויות עבודה מקצועיות בתחום הבישול והאפייה ומכשירה את המשתתפים לעבודה בתחום הבישול בבתי מלון ובמסעדות בשוק החופשי, באופן בו יוכלו להשתלב במגוון רחב של תפקידים במטבח ובכך ישפרו את יכולות התעסוקה שלהם ואת שכרם. לצד הקניית ידע תאורטי משתתפי הקורס יתנסו בעבודת הבישול והאפייה על ידי השף תומר וילגו ובנוסף יקבלו הכנה והכרות עם עולם העבודה וירכשו מיומנויות רלוונטיות הנלוות לכך.

עמותת אלווין ישראל פועלת בכל הארץ מזה 35 שנה ומספקת שירות למעל 4,500 אנשים עם מוגבלות (פיזית וקוגניטיבית) בכל הגילאים ומכל המגזרים, החל מגיל ינקות ועד זקנה. מטרתה של העמותה היא לספק לאנשים עם מוגבלות כלים ותמיכה הנדרשים על מנת לשפר את מידת עצמאותם ותפקודם בתוך הקהילה.

מנכ"ל אלווין ישראל דוד מרקו: "קורס עוזרי שף הוא תולדה של השטח. שמענו לא אחת, בכל מסגרות אלווין ברחבי הארץ הנותנים שירות לאלפי מקבלי שירות,  את האהבה למטבח ולבישול ואפייה. יחד עם מכללת טעמים יצרנו תוכנית הכשרה אשר באה לתת מענה כולל לנושא.  המשתתפים עוברים הכשרה לעבודות הבישול והאפייה ולצידה הכשרה תעסוקתית להשתלבות בשוק העבודה החופשי הכוללת בין השאר יחסי עובד מעביד, עבודת צוות, בטיחות בעבודה, נורמות התנהגות במקום עבודה וקבלת סמכות, שירותיות והופעה חיצונית, מוטיבציה ויוזמה, ניהול זמן  ועוד. זאת כמובן לצד ההכשרה המקצועית והסטאז'.  לאחר הקורס נסייע בידי הבוגרים להשתלב בתעסוקה".

מרקו הוסיף: "אנחנו יודעים שאתגר גדול עומד בפני יועצי ההשמה של אלווין, אך המבחן האמיתי שלנו בחברה ישראלית יהיה בשטח – מספר כמות מקומות העבודה שישכילו להבין שגם  לאנשים עם מוגבלות יכולות מקצועיות ועלינו לתת להם את ההזדמנות להשתלב בתעסוקה כאחד האדם".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר