האחראית על התחבורה בעיריית הרצליה, סגנית ראש העירייה מאיה כץ, פנתה למנכ”לית משרד התחבורה בבקשה לאפשר לעירייה להפעיל קווי הסעות תלמידים שאינם קשורים לקווי התחבורה הציבורית בעיר. “לאור השינויים הדמוגרפיים המשמעותיים בעשור האחרון, הן בהיקף מספר התלמידים והן בפריסת אזורי המגורים, ולאור כך שקווי התלמידים הקיימים אינם נותנים מענה ראוי לצרכי התלמידים, אני מבקשת לאפשר לעיריית הרצליה להפעיל מערך קווי תלמידים נפרד משירות התחבורה הציבורית”, כתבה כץ, “כך תהיה בידנו הסמכות להתאים באופן מלא את מסלולי הקווים ותדירותם בהתאם לצרכים המשתנים של תושבי העיר”.
בהרצליה 12 קווים של חברת מטרופולין מוקצים להסעות תלמידים בשעות הבוקר, ועושים את מסלולם מאזורי המגורים השונים בעיר עד לבתי הספר. עשרה קווים מוקצים לנסיעה בשעות הצהריים, בסיום שעות הלימודים. בשכונות הרצליה הצעירה ונווה עמל, למשל, מתלוננים התושבים – הורים ותלמידים, על היעדר מענה תחבורתי לתלמידים בדרכם לבית הספר. הצורך עלה בעקבות תוצאות סקר מיפוי צרכים שנערך לאחרונה בקרב תלמידי בתי הספר העל יסודיים בהרצליה וכן במסגרת פגישות שוטפות עם נציגי חברת מטרופולין, הנהלות בתי הספר ונציגי ועד ההורים בחודשים האחרונים.
יו”ר ועד ההורים העירוני ניסן משכיל: “הבעיות העיקריות הן בהסעות לחטיבות יד גיורא ובן גוריון. משרד התחבורה לא עושה כיום התאמות לאילוצי התנועה ולעומסים. מטרופולין לא מצליחה להוציא את ההסעות בזמן, ובשל התנועה והעומסים ההסעות מגיעות באיחור לבתי הספר.
ממשרד התחבורה נמסר: “הגורמים האחראים על הסעת התלמידים לבתי הספר הינם משרד החינוך והרשות המקומית. משרד החינוך אף מתקצב את הרשויות המקומיות לכך, בהתאם לקריטריונים מוגדרים. עיריית הרצליה רשאית להפעיל הסעות תלמידים, ללא צורך באישור משרד התחבורה. בהתאם לשינוי בביקוש יוסטו המשאבים לשירות הנדרש". מלשכתה של מאיה כץ נמסר בתגובה לתגובת משרד התחבורה: "נלמד את תגובת משרד התחבורה כפי שנחשפנו אליה לראשונה. אנו שמחים על רוח הדברים אך חסרה בה התייחסות לסוגיה המשמעותית ביותר, תקצוב ההסעות".
תגובות