עיריית חדרה, כמו גם תושבי הרצליה החברים במטה המאבק לבינוי שפוי, מתנגדים להעתקת שדה התעופה בהרצליה לאזור מזרח חדרה, כפי שהחליטה השבוע הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל). מעיריית חדרה נמסר כי "מדובר במחטף שטרם היה כמותו במדינת ישראל. תוך שבוע ימים החליטו לקיים ישיבה מבלי להודיע לעירייה. עיריית חדרה ומועצה אזורית מנשה רואות בחומרה את התנהלות העניינים כמו גם את ההחלטה שהתקבלה. ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן וראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה החליטו בתום הישיבה על הקמת מטה מאבק משותף".
צבי דותן, ממובילי מטה המאבק לבינוי שפוי הרצליה ותושב שכונת גן רש"ל הסמוכה לשדה התעופה אמר: "היתה גם החלטה להעביר לחיפה ועיריית חיפה התנגדה לזה, דיברו על מתחם מגידו ועל מתחם עין שמר והמועצות המקומיות התנגדו לזה. עכשיו יש מצב אבסורדי שעיריית חדרה ותושבי חדרה מתנגדים. 2,000 בתי אב בהרצליה חתמו על עצומה שהם מתנגדים להעביר את שדה התעופה ורוצים שהוא יישאר. הבעיה היא החמדנות של הממשל. רוב השטחים פה הם שטחים חקלאיים של מינהל מקרקעי ישראל שרוצה למכור אותם והוא התחייב לאוצר שאם הוא ישחרר לו את שדה התעופה, הוא יבנה פה 16,250 יחידות דיור. הות"ל פועל על פי הנחיותיו של שר האוצר שרוצה לגזור קופונים. איך אתה הולך להוציא שדה תעופה שקיים פה 70 שנה ולא מפריע לתושבים פה?".
במקום שדה התעופה שיפונה אמורה לקום שכונת ענק חדשה, קרית המסלול, שבה יוקמו לפי התוכנית 16,250 יחידות דיור על 1,200 דונם, בעלות של 14 מיליארד שקל. נזכיר שעוד טרם התקבל האישור, הפגינה ביום חמישי שעבר קבוצת תושבים מהרצליה – המתנגדת לפינוי השדה – בכניסה לשדה התעופה, נגד קידומן בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) של תוכניות הבנייה בשטח שדה התעופה ובקרית השחקים (השטח שבין דרך שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת), בהן מתוכננות אלפי יחידות דיור. זאת על רקע סיור שהתקיים בעיר בין נציגי הותמ"ל לנציגי עיריית הרצליה במתחמים המדוברים.
מהות"ל נמסר: "לאחר הליך תכנוני מקיף בו בחן צוות מקצועי אתרים פוטנציאליים עבור שדה תעופה חלופי עבור שדה התעופה הרצליה, החליטה הות"ל על הכנת תוכנית מפורטת לשדה תעופה שיוקם בחדרה-מזרח. חלופה זו התקבלה ברוב קולות. מדובר בשדה תעופה שישמש עבור תעופה קלה – טיסות חקלאיות, טיסות לצילום וטיסות כיבוי אש. חלופה זו נבחרה לחלופה המועדפת, לאור היבטים סביבתיים, תעופתיים, קרקעיים, כלכליים ותשתיתיים. הליך בחירת החלופה לווה בשיתוף ציבור רחב שכלל את ראש העירייה, מהנדס העיר, רשויות וגופים נוספים".
הרצלייני
טוב שסוף סוף מפנים את שדה התעופה הרועש הזה.
צריך גם הרבה דירות לצעירי הרצליה.
תוכנית מבורכת.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לא נראה מוסר לתושבי גן רשל בהרצליה, שכל מקום שרצו להעביר אליו את השדה מתנגדים לקבל את השדה.
בני ציון התנגדו, עמק חפר התנגדו,חיפה מתנגדים וחדרה מתנגדים.
לא צריך להקים לטייסים המפונקים שום שדה תעופה חליפי.
לפנות את השדה בהרצליה ושילכו ללמוד טיסה במגידו, שדה תימן, ואילת.
רק לפני כחודש פתחו באילת בית ספר לטיסה מסחרית, זה הרי שומט את כל הטיעונים של הטייסים שהשדה בהרצליה משמש ללימודי טיסה לטיסות מסחריות.
השדה בהרצליה הוא בדיוק הקשר בין הון לשלטון.
200 מליונרים בעלי מטוסים מחזיקים שדה פרטי בלב השרון, באמצעות המדינה, כסף, לוביסטים, פגישות עם חברי כנסת, ועדות התכנון, ועתירות לבגצ,
השדה בהרצליה הוא שדה תעופה פרטי לעשירי המרכז ובעלי המטוסים ואנו האזרחים הפשוטים משלמים על תרבות הפנאי של הטייסים.
אנו משלמים כמה פעמים
פעם ראשונה להחזיק את השדה והתשתיות שלו.
פעם שנייה באמצעות עמלות כרטיסי הטיסה לרשות שדות התעופה
פעם שלישית בסבל למטוסים הרועשים והמיושנים שחגים מעלינו
פעם רביעית במגבלות הבניה שהשדה מטיל על כל האזור.