טיפול במערכת העיכול (צילום: By Paisit Teeraphatsakool, shutterstock)
טיפול במערכת העיכול (צילום: By Paisit Teeraphatsakool, shutterstock)

טיפול טבעי במערכת העיכול: באהבה ובהקשבה לגוף

שילוב של מתח ומזון לא מזין בעולם המערבי גרם לעלייה של 700% במחלות מערכת העיכול ב-30 השנים האחרונות, אבל אל דאגה: הגוף יודע להבריא מעצמו - צריך רק לדעת כיצד לתמוך בו לצורך טיפול טבעי במערכת העיכול. המומחים מסבירים: כך תקבלו שליטה על המחלה ועל חייכם

פורסם בתאריך: 8.3.20 12:41

עדי זוסמן דיאטנית קלינית – דרך הבטן

מרכז 'דרך הבטן' לטיפול במחלות מעיים ודרכי עיכול הוקם על ידי עדי זוסמן, תזונאית קלינית ומאמנת בריאות, ומספק גישה אינטגרטיבית לטיפול במחלות ולהפחתת התסמינים. המודל הטיפולי, הייחודי והמצליח של מרכז 'דרך הבטן' זכה להכרה בשל צורת הטיפול וההדרכה המיוחדים בתחום הגסטרו, וקיבל סימן רשום במשרד המשפטים.

"המרכז לבריאות מערכת העיכול", אומרת עדי זוסמן, "מאגד מטפלים מתחומים שונים – מומחים לרפואה סינית בהתמחות מיוחדת לטיפול במערכת העיכול, פסיכותרפיסטים גופניים ודיאטניות מומחיות במחלות מעיים ודרכי העיכול. כולם יחד משלבים תוכנית טיפול אינטגרטיבית ומקיפה, בהתאמה אישית לכל מטופל, וכן תמיכה והדרכה לביסוס אורח חיים המשמר את הבריאות של מערכת העיכול לאורך זמן".

תוכניות טיפול והדרכה למידע מקצועי ופרקטי. עדי זוסמן בהרצאה (צילום: רועי קנבסקי)

תוכניות טיפול והדרכה למידע מקצועי ופרקטי. עדי זוסמן בהרצאה (צילום: רועי קנבסקי)

גישה אינטגרטיבית לטיפול במחלות

אל תחום התזונה היא עדי בעקבות ההתנסות האישית שלה. בגיל 12 היא אובחנה עם דלקת במעי הדק וסבלה מכך מאוד. "מה ששיקם אותי הייתה תזונה בריאה ושינוי צורת החיים שלי", היא אומרת. "כשחיפשתי מה ללמוד אחרי השירות הצבאי, היה ברור לי שהכיוון המקצועי שלי הוא לטפל באמצעות תזונה כך שאוכל לסייע לאחרים. מכיוון שאני מגיעה מבית של פרופסורים – אבי ביולוג ואמי כימאית, ושניהם פיתחו פטנטים לגילוי הסרטן – היה ברור שאלמד באוניברסיטה ואעמיק בתחום".

וכך היא עשתה. עדי זוסמן היא בוגרת הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים. את הסטאז' היא עברה בהדסה עין כרם, ולאחר מכן עבדה במשך עשור כדיאטנית במרכזים שונים – בבתי אבות ובקופות החולים. בהמשך, ניהלה תחום של הזנה תוך-ורידית בחברה מובילה וקידמה גישה תזונתית טיפולית בקרב רופאים.

תוך כדי העבודה, סיימה עדי לימודי תואר שני במנהל עסקים, למדה קואוצ'ינג בתחום הטיפול הרגשי לאכילה ורפואה סינית לדיאטנים, ובשנת 2015 היא הקימה את מרכז 'דרך הבטן'.

מה עומד מאחורי השילוב של תזונה, אימון ורפואה סינית?

"אלו הם בדיוק התחומים המשולבים במרכז 'דרך הבטן'. הן מתוך החוויה האישית שלי והן מתוך חקירה של חולים שהבריאו ממחלות המעיים, הבנתי כי נדרשת גישה אינטגרטיבית לטיפול במחלות אלו ובתסמיני המחלה – וזהו הטיפול המשולב שהמרכז שלנו מציע. זה לא 'או תרופות, או תזונה או רפואה משלימה' – אלא הכול יחד, מכיוון שרק שילוב של כל האלמנטים הללו יאפשר בריאות בת-קיימא לאורך זמן".

מהי מטרת תוכנית הטיפול במרכז 'דרך הבטן'?

"מטרת התוכנית היא לשפר משמעותית את איכות החיים של המטופלים הסובלים ממחלות מעיים ודרכי עיכול, ולמזער את תסמיני המחלות באמצעות שילוב של גישות תזונתיות ספציפיות עם טיפולי רפואה סינית ופסיכותרפיה. מלבד הטיפולים, המרכז אף משמש כבית ספר לאנשי מקצוע – דיאטנים, מטפלים ברפואה משלימה ובהמשך גם רופאים – ללימוד התוכנית האינטגרטיבית.

"אנשים הסובלים ממחלות מעיים רגילים להיות בטיפול כזה או אחר – תרופתי או רפואה משלימה – וזה משאיר אותם פסיביים. המטרה שלי היא להפוך אותם לאקטיביים כך שיקבלו שליטה על המחלה ועל חייהם, ולכן בניתי תוכניות טיפול והדרכה שבהן מקבלים מידע מקצועי ופרקטי. זאת, באמצעות הרצאות אינטרנטיות, מדריכים ומתכונים, וכן ליווי וייעוץ על ידי המומחים שלנו במרכז, כך שבסופו של התהליך הם ידעו להמשיך ולטפל בעצמם".

מי הם המטופלים שלכם?

"אנשים עם מחלות מעי דלקתיות כגון קרוהן, קוליטיס, דיברטיקוליטיס, דלקת בקיבה (אולקוס), אנשים עם מעי רגיש/רגיז. עבור מטופלים שכבר טופלו באנטיביוטיקה והמחלות שלהם חוזרות, אנחנו פיתחנו את הכלים למנוע או למזער את הסיכון להתקפים הבאים. אנו מלווים במרכז גם משפחות עם ילדים, והשנה נצא בתוכנית מיוחדת שפונה למשפחות של ילדים עם מחלות מעיים.

"כל מטופל מקבל תוכנית טיפול משולבת בהתאמה אישית, ולשמחתי אנו רואים אחוזי הצלחה מעוררי השראה – אפילו אצל חולים שברפואה הקונבנציונלית לא נמצא עבורם פתרון!. אני בטוחה כי הטיפול האינטגרטיבי יחד עם ההתגייסות של החולים להבראה עצמית, יוצרים את השינוי הגדול".

אחוזי הצלחה מעוררי השראה. עדי זוסמן (צילום: יפעת יוגב)

אחוזי הצלחה מעוררי השראה. עדי זוסמן (צילום: יפעת יוגב)

עדי זוסמן – תזונאית קלינית, בהתמחות למחלות מעיים

מרכז דרך הבטן

סניף רמת גן: רח' פרוג 2.

סניף מודיעין: יגאל ידין 41, במרפאת של ד"ר מגדל, גסטרואנטרולוג

טלפון לקביעת שיחת היכרות ללא תשלום: 058-4119911

מעבר לאתר


ואלרי מרטינו – נטורופתית והרבליסטית קלינית

ואלרי מרטינו היא מטפלת אינטגרטיבית במחלות מעי דלקתיות ובהפרעות עיכול נוספות כגון מעי רגיש, קנדידה, גסטריטיס, עצירות, כבד שומני ועוד. ואלרי מאמינה שכל טיפול טוב מתחיל במפגש בין אדם לאדם, וכולל שיחת היכרות מעמיקה המסייעת לה להגיע לרבדים עמוקים ואישיים הנוגעים לבעיה של המטופל.

איזון כבסיס לבריאות איתנה

התהליך הטיפולי של ואלרי מיועד להשגת איזון כולל, בדגש על מערכת העיכול. מערכת העיכול מגיבה למצבים של סטרס ועומס רגשי, וכאשר גם התזונה לקויה ואינה מותאמת נוצרים שיבושים בפעילותה ועלולות להתפרץ מחלות דלקתיות. טיפולים אלו מתאימים למבוגרים, מתבגרים וילדים, ומוצעים במסלולי טיפול שונים לבחירה בהתאם לבעיה ולצורכי המטופל.

ברגע שמושג האיזון, מערכת העיכול נרגעת והסימפטומים שוככים. כשאדם מקבל כלים להרגיע את הלחצים בחייו, וכשהוא לומד לאמץ תזונה נכונה ומותאמת, הוא מגלה את כוחות הריפוי הטבעי של הגוף ויוצא לדרך של החלמה.

ואלרי מרטינו: להרגיש את המעי הרגיש (צילום: יפעת יוגב)

ואלרי מרטינו: להרגיש את המעי הרגיש (צילום: יפעת יוגב)

בפגישה הראשונה, ואלרי מנהלת שיחה מעמיקה עם המטופל ומקשיבה ברגישות למה שהוא מספר לה גם בין השורות, כשהמטרה היא בסופו של דבר לעורר אצלו מוּדעות המניעה שינוי תפיסתי ותהליך ריפוי. בסיום הפגישה, ואלרי נותנת למטופל הנחיות ראשוניות לשינוי תזונה ודגשים לאורח חיים בריא יותר. הפגישות הבאות מוקדשות לדיוק של הטיפול ולהוספת נדבכים בהתאם לתגובות הגוף, כמו-גם למעקב ולביצוע התאמות נדרשות בכל ממדי הטיפול.

לאחר שביססה את ההיכרות עם המטופל, הרקע וההיסטוריה שלו, ואלרי מתאימה לו תפריט שייתן מענה לצרכיו – בהתאם לשלב המחלה, אורח החיים והאקלים הרגשי. מאחר שלתזונה יש השפעה מכרעת על מערכת העיכול ותהליכים דלקתיים שניצתו בה, שינוי תזונתי מביא עימו הקלה של ממש לסובלים מבעיות אלה. ידוע, למשל, שמזונות מסוימים מגבירים דלקתיות ואילו אחרים מסייעים לשכך אותה.

מעבר להשפעה הכללית של מזונות על הגוף, לכל אדם ישנן רגישויות המאפיינות אותו בלעדית. כך, למשל, ידוע שישנו קשר בין דלקות מעיים לאלרגיה ורגישות למזון, והדרך לטפל בכך היא באמצעות תהליך הורדת מזונות חשודים מהתפריט והפחתת התופעות הנלוות לרגישות.

לתמוך בחיידקים הטובים

מלבד סטרס ותזונה, מערכת העיכול מושפעת מאוד מהמיקרוביום – חיידקי המעיים. לחיידקים אלו תפקיד מפתח בשמירה על הבריאות הכללית, לאחר שכיום כבר ידוע כי פלורה לא מאוזנת הינה אחד מן הגורמים לשיבושים במערכת העיכול ואף להתפרצות מחלות מעי דלקתיות. תזונה לקויה וסטרס עשויים להוציא מאיזון את אוכלוסיית החיידקים הזו, ולכן חלק משמעותי בטיפול כולל תמיכה בה ושמירה עליה.

טיפול באמצעות צמחי מרפא

משחר האנושות מילאו צמחי המרפא תפקיד חשוב בטיפול הרפואי, הודות להשפעתם התרפויטית הישירה על המעי בצריכה כמזון. צמחי מרפא יכולים לחזק, לאזן ולרפא בעיות רבות במערכת העיכול, כמו-גם למנוע מצבי חולי וחוסר איזון. בין סגולותיהם ניתן לציין את יכולתם לחיזוק תהליכי עיכול, ספיגה, חיזוק ושיפור תנגודת הרקמה הרירית; האצת תהליך ההחלמה של רקמות פגועות, פעילות נוגדת דלקת מקומית ומערכתית, פעילות נוגדת עווית קרמינטיבית (נוגדת גזים), פעילות נוגדת שלשול ודימום, חיטוי ופעילות אנטי-מיקרוביאלית.

מכאן, שלצמחי המרפא כוח עז בטיפול בבעיות בריאות כלל-מערכתיות, ובפרט במחלות מעי דלקתיות. צמחים אלו מהווים פתרון טבעי, נטול תופעות לוואי וידידותי לגוף, וכשהם מותאמים במדויק לבעיה ולמטופל הם בעלי יכולת משמעותית בכל הקשור בעידוד וזירוז ההחלמה, ומביאים להקלה בתסמינים תוך תקופה קצרה.

מעבר ליתרונות המוזכרים לעיל, צמחי המרפא מעלים את האנרגיה בגוף ומסייעים להפחתה ברמות הסטרס, ובכך תורמים לצמצום נזקים בגוף – גם מחוץ למערכת העיכול. מכאן, שבחירה קפדנית ומותאמת אישית של צמחי המרפא, במינון וביחס הנכון, הופכת את הטיפול כולו לעוצמתי, יעיל ובטוח יותר.

פורמולות הצמחים אשר ואלרי מתאימה למטופליה נרקחות בתום הפגישה, בהתאם לממצאים שעלו בה. יתרונן של פורמולות אלו, המורכבות בהכנה אישית, טמון באפשרות לקבוע את שיטת המיצוי באופן שהן יתאימו אופטימלית לצורכי המטופל. ואלרי מדגישה כי הטיפול בצמחי מרפא אינו סותר תרופות מרשם, ולכן ניתן לשלב אותו עם הטיפול התרופתי הרגיל של המטופל, בשאיפה להפחתה הדרגתית של השימוש בתרופות.

תת-המודע בשירות מערכת העיכול

בנוסף לשינוי התזונתי ופורמולות צמחי המרפא, ואלרי עובדת עם המטופלים בשיטות משלימות דוגמת NLP ודמיון מודרך. שיטות אלה פועלות באמצעות תת-המודע על-מנת לשנות תפיסות ואמונות מושרשות, המשפיעות לרעה על הגוף, ולהחליף אותן באמונות חדשות המיטיבות עם הגוף ומועילות לו. כך, ניתן להטמיע עמוק בתת-המודע את המטרה הטיפולית שהוגדרה בפגישה הראשונה.

ואלרי מרטינו – נטורופתית והרבליסטית קלינית

כתובות:

פרוג 2, רמת גן

העתיד 1, יקנעם עילית

שוהם 5, חריש

טלפון: 054-6851563

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבד לדף האינסטגרם

ואלרי מרטינו: אמונות חדשות המיטיבות עם הגוף (צילום: יפעת יוגב)

ואלרי מרטינו: אמונות חדשות המיטיבות עם הגוף (צילום: יפעת יוגב)


אמיר זמורה: ממחלה להחלמה

אמיר זמורה, פסיכותרפיסט מוסמך ומומחה לטיפול באנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול, גילה את הדרך ממחלה להחלמה, ולאחר שהתגבר בעצמו על מחלת הקוליטיס הוא מלמד כיצד עולים על מסלול ההבראה. "הבטן שלנו היא אולי החלק הכי רגיש וחכם שלנו", אומר אמיר זמורה, "כאבי בטן, מעי רגיז או רגיש, קרוהן, קוליטיס, צרבות ומחלות כרוניות אחרות – כל אלה מבטאים מצוקה של הגוף, ולעיתים אנחנו פשוט לא יודעים כיצד להקשיב לו".

לקרוא את הסימנים שהגוף משדר לנו. אמיר זמורה (צילום: דפנה סרוסי)

לקרוא את הסימנים שהגוף משדר לנו. אמיר זמורה (צילום: דפנה סרוסי)

כיצד התהליך האישי שעברת סייע לך בגילוי הסודות להחלמה?

"מחלת הקוליטיס התפרצה אצלי בשירות הצבאי. שלשולים, דימומים וכאבים בלתי נסבלים. למזלי, הגוף שלי לא הגיב טוב לסטרואידים, והנשמה שלי סירבה לקבל את הקביעה כי המחלה תלווה אותי למשך כל חיי. יצאתי למסע לגילוי הדרך לחיות טוב ולהרגיש טוב עם מי שאני. לקח לי עשר שנים לאסוף את הידע שהייתי זקוק לו כדי להחלים – ידע שאותו אני מעביר באופן מסודר למטופלים שלי, יחד עם כלים בדוקים שמעלים על מסלול הבראה".

למה כל כך הרבה אנשים סובלים ממחלות כרוניות?

"בשלושים השנים האחרונות חלה עלייה של 700% במחלות מערכת העיכול בעולם המערבי. במזרח, המחלות האלו היו נדירות אבל כיום עם חדירת אורח החיים המתועש והלחוץ, המספרים מתחילים לעלות גם שם באופן מדאיג.

"מכאן הגיעה ההבנה שלפיה המחלה היא לא רק אוסף של הסימפטומים הנוראיים. הכאב והסבל הם תוצאה של תהליכים שעיקרם שילוב של סטרס ומזון לא מזין, אבל לא רק. התסמינים הם הקריאה לעזרה של הגוף. הקשבה להם וחזרה לאורח חיים בריא – אלו הם הסודות להצלחה".

לבוא בהקשבה ובאהבה לגוף

מה ניתן לעשות, אם כך?

"לומדים לקרוא את הסימנים שהגוף משדר לנו. הגוף שלנו הוא חכם. יש בו את כל הידע ליצירת חיים, ומכאן גם את כל מה שהוא זקוק לו כדי להחלים. כשהגוף רגוע הוא מפריש את כל החומרים הנדרשים לו, אבל כשהוא בסטרס מתמשך הוא נכנס ל'משיכת יתר' ואז אנחנו זקוקים לתמיכה חיצונית. כשלומדים להפעיל נכון את הגוף, הוא חוזר לסדר הטבעי – והסדר הזה הוא בריאות".

אפשר להבין מדבריך, שמי שרוצה להיות בריא צריך להיכנס למנזר בודהיסטי.

"לא, ממש לא. לא נדרש מאיתנו לשנות דבר ממי שאנחנו – רק ללמוד לשים לב לצרכים של הגוף. אחר כך הבחירות הנכונות קורות מעצמן. הטיפ המרכזי שלי הוא 'אותו דבר, אבל בנחת'. אני לא אומר לאנשים מה לעשות או לא לעשות. השאלה החשובה היא לא 'מה אני עושה?' אלא 'מי אני בעת העשייה? – מתוח או נינוח'. יש קשר הדוק בין סטרס לבין היווצרות המחלות האלו, וכך יש גם קשר הדוק בין הרפיה וריפוי. זה כבר עשור שלישי שאני מוליך יד ביד מאות אנשים בדרך שלהם להחלמה".

מה בעצם מתרחש בחדר הטיפולים?

"אני מאמין שאנשים אינם 'מקולקלים', ולכן אני לא קורא לתהליך טיפול אלא טיפוח. הגוף יודע להבריא מעצמו, וצריך לדעת כיצד לתמוך בו. כיום הכול כבר מגובה במחקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם. אני מלמד לבוא בהקשבה ובאהבה לגוף, ולטפח אורח חיים שיתמוך בבריאות. הידע שצברתי עם השנים התגבש לכדי שיטה מסודרת שבניתי – 'מודל האדם השלם'. זוהי שיטה שעזרה ועוזרת למאות אנשים בארץ ובעולם. זה לא קורה ביום אחד אבל גם לא בשנים של טיפול. בסדרה קצרה של 13 מפגשים בלבד חווים שיפור משמעותי במצב, ויוצאים מצוידים בכלים לתחזוקה ולשימור הבריאות".

כלים לתחזוקה ולשימור הבריאות. אמיר זמורה (צילום: דפנה סרוסי)

כלים לתחזוקה ולשימור הבריאות. אמיר זמורה (צילום: דפנה סרוסי)

אמיר זמורה – טיפול באנשים עם בטן רגישה

קליניקות: רמת גן, רמת השרון, ותמרת בעמק יזרעאל

מעבר לאתר

טלפון: 054-4744644


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות או בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. לתבוע מאבחנים

    מעי רגיש הוא פח הזבל של התופעות הבלתי ידועות וגם פח הזבל של הרשלניות הבטניות הרפואיות. כל איחור חמור באבחנה הליקובקטר פילורי, מנתקז תחת להגדרה זו. זהו הכסתח המושלם עבור קופות החולים והרופאים, שאיחרו לשלוח לבדיקת נשיפה פשוטה להליקובקטר פילורי בזמן. אם אובחנתם בתסמ"ר מכאן והלאה הסיכוי שיפספסו אצלכם בעיות בטן עתידיות הוא אסטרונומי… אבחנת תסמ"ר היא זריקת האחריות האולטימטיבית.. כל בעית בטן שתיהיה לכם תחשד מעתה כל ידי הרופא כמעי רגיז

    הלוואי שכל המאובחנים היו מזמינים העתק תיקם הרפואי ומגלים אם ואת הרשלנות הרפואית שנעשתה להם…בעתיד עוד יגלו שמעי רגיז אחד המחדלים הגדולים של עולם הרפואה והגאסטרו.

    מאובחנת בטעות. למדתי על בשרי כמה רשלנויות רופאי משפחה עושים עקב האבחנה הזאת.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר