כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

סיבוב פרסה: ועדת החינוך אישרה חלק מתשלומי ההורים

זה קרה מהר: אחרי ביטול תשלומי ההורים, שינתה ועדת החינוך של הכנסת את החלטתה ואישרה חלק מהתשלומים בעוד משרד החינוך יסבסד את העלייה בתשלומים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 2.9.24 11:23

סיבוב פרסה מהיר של הוועדה: ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, בראשותו של ח"כ יוסף טייב אישרה ביום חמישי האחרון חלק מסעיפי תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשפ"ה, ובראשם סעיף ההזנה שמעניק ארוחה יומית חמה לילדי הגן ולתלמידי בית הספר היסודי שלומדים ביום חינוך ארוך.

כזכור, תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה לא אושרו על ידי ועדת החינוך, התרבות והספורט, והודעה על כך מסר ח"כ טייב לפני כשבועיים, ביום רביעי. כבר בחודש מאי הציב טייב למשרד החינוך אולטימטום, ולפיו אם המשרד לא יציג תוך ארבעה שבועות תכנית לירידה הדרגתית בתשלומי ההורים עד לביטולם המוחלט, הם לא יאושרו. "ועדת החינוך בראשותי לא תהיה חותמת גומי לאישור תשלומי ההורים בגובה של אלפי שקלים בשנה", הוא אמר אז, "בוועדה יש תמימות דעים סביב הצורך בהפחתת גובה תשלומי ההורים, ועד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס או שמשרד החינוך ימצא מקור תקציבי אחר, הוועדה בראשותי לא תאשר את תעריפי תשלומי ההורים. בסוף חודש מאי אישרה הוועדה עלייה של ארבעה שקלים בתעריף ביטוח אישיות לתלמיד כי לא הייתי מוכן להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי, אך כבר אז הודעתי כי זהו תנאי עד שמשרד האוצר ומשרד החינוך יספגו את הסכומים הללו ויציגו תוכנית דיפרנציאלית להפחתת תשלומי ההורים".

מדוברות הכנסת נמסר כי בעקבות לחץ שהפעיל טייב הודיע משרד החינוך כי הוא מוכן לסבסד מידית את העלייה בתשלומי ההורים בחמישה מיליון שקל. בשל דחיפות העניין אושרו בוועדה הסעיפים שניתנים לגבייה מההורים – הזנה (חוק ארוחה יומית לתלמיד) בעלות דיפרנציאלית של 7-0 שקלים לארוחה, ⁠סל תרבות בעלות של 162-65 שקל לתלמיד, של"ח בעלות של 150 שקל וטיולים בעלות של 616-60 שקל. שאר הסעיפים שדורשים את אישור ועדת החינוך, כמו מסיבות והשאלת ספרים לשנת הלימודים תשפ"ו, לא אושרו היום וצפויים לעלות להצבעה בהמשך השנה.

טייב: "הסיבה לדחיפות הדיון היום היא סעיפי הזנה וסל תרבות. שוחחתי עם הרבה מנהלים, מפעילים וגננות שראו בעיכוב של אותם הסעיפים פגיעה ישירה בתלמידים, וזאת הרי לא הכוונה שלנו. לא אקח את התלמידים כבני ערובה כפי שעושה ארגון המורים. שר החינוך נענה חלקית לבקשתנו והביא חמישה מיליון שקל מתקציב משרדו. כך הצלחנו לשפות את ההורים בסעיף סל תרבות עם הפחתה של שני שקלים. נכון שזה נראה קצת מגוחך, אבל האמירה היא שלא תהיה העלאה ולא משנה מה הסכום. אני מקווה שתוך עשור נצליח במאבק עד להורדת המס הזה ממשפחות שאין ביכולתן להמשיך ולשלם. אנו משאירים לוועדה אפשרות להמשיך להפעיל לחץ על משרד החינוך ועל משרד האוצר לשם הפחתה של שני שקלים נוספים וכדי שב-2025 תצא אל הפועל תוכנית דיפרנציאלית לתשלומי הורים עם מקור תקציבי. תשלומי הרשות שאותם אנו מאשרים הם כלום לעומת התל"ן (תוכנית לימודים נוספת), שם נמצאת הגבייה הגדולה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר