עץ אשוח בגן עירוני בהרצליה, צילום פרטי
עץ אשוח בגן עירוני בהרצליה, צילום פרטי

המשנה לראש העירייה יצא נגד העברת שיעור עם עצי אשוח לילדי גן עירוני. בעירייה חושבים אחרת

אלעד צדיקוב אמר: "מסלול 'פופולרי' של נאורות מזויפת על ידי אימוץ סט ערכים חדש", העירייה: "פועלים לחשיפת הילדים למנהגים, סמלים וחגים גם של תרבויות אחרות"

פורסם בתאריך: 3.1.23 08:27

האם הכנסת עצי אשוח לגן ילדים הוא אירוע בעייתי או אירוע חינוכי חשוב החושף את הילדים לתרבויות אחרות? תלוי כמובן את מי שואלים.

הורים שנתקלו בעצי אשוח בגן העירוני "חיטים", הנמצא ברחוב המקובלים בשכונת נווה אמירים בהרצליה, העבירו את המידע לחבר המועצה אלעד צדיקוב, המשנה לראש העירייה, שביקר את המעשה וניסה לגרום להוצאת העצים מהגן. צדיקוב פנה למנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, ודרש את הוצאת העצים, לאחר שנענה בשלילה פרסם צדיקוב פוסט נוקב בפייסבוק ובו תקף את המעשה.

"גן חיטים בהרצליה בחר לקבל הבוקר שני עצי אשוח לחגיגות חג המולד ולהעביר על כך מערך שיעור לילדי ישראל בני ה-4", כתב צדיקוב והוסיף: "לשאלתי, הודתה הגננת כי המעשה אינו מתואם עם אגף החינוך בהרצליה וכי בחרה לקבל את ה'מתנה' מהורים בעלי עניין, על דעתה הבלעדית. טשטוש הזהות היהודית על ידי היכרות מאולצת של חגים נוצרים, כאילו היו חלק מסיפור הגדילה של ילדינו, מרפה ומחליש את שורשי ילדי ישראל, שממילא דולדלו במערכת החינוך בעשור האחרון".

 

 

צדיקוב הוסיף: "מסורת ישראל עשירה, יפה, מאירה וחכמה. ההיכרות החלשה של צוותי ההוראה עם תוכן יהודי, מסיט גננות ומורות למסלול 'פופולרי' של נאורות מזויפת על ידי אימוץ סט ערכים חדש. דלדול וטשטוש זהות ובתמורה 'קניין מעמד כפלורליסטים'. ראוי היה שבמקום להותיר לקונה במשרד החינוך, ודפקטו לקבע את מסורת ישראל כשטח הפקר, תואיל מערכת החינוך לעשות ריסטרט למערכת. רעיון אחד לכך, יהיה לייצר צוותי הוראה מקצועיים מהציבור שכן בקיא במסורת ישראל, על מנת שיעשירו את ילדי כולנו (וגם את צוותי ההוראה … ) באוצר הפנימי והמשותף לכולנו – יהדותנו. שר החינוך, שר המורשת וסגן השר במשרד רוה"מ החדשים – הם נבחרי ציבור מסורים, שיוכלו בע"ה ובשת"פ – למשימה שבפתח".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, עיריית הרצליה פועלת לחשיפת הילדים למנהגים, סמלים וחגים – גם של תרבויות אחרות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. נועה

    תכלס הוא צודק, אנחנו יהודים עם מורשת ןמסורת מפוארת וחבל שלא מדגישים את זה מספיק לילדנו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר