תיכון היובל צילום דוברות העירייה
תיכון היובל צילום דוברות העירייה

"שיבצו אותם לתיכון מרוחק ללא פתרון תחבורתי". טענות קשות של הורים מנווה ישראל ונווה אמירים

הורים מתלוננים על כך שלילדיהם אין פתרון תחבורתי ראוי. אחד ההורים: "לילד לוקח יותר זמן להגיע מבית הספר הביתה מאשר לי מראשון לציון"

פורסם בתאריך: 23.12.24 09:50

"לא ייתכן שלחזור בשעות השיא באיילון מהעבודה בתל אביב או ראשון לציון ייקח לנו פחות זמן מאשר לוקח לילדינו לחזור מהתיכון", כך אומרים הורים משכונות נווה אמירים ונווה ישראל בהרצליה שילדיהם לומדים בתיכון היובל, המרוחק משכונות אלו.

ההורים דורשים לתגבר את קו מספר 92 בהלוך לתיכון היובל וקו 96 בחזור לשכונות אלו ואילו העירייה מציעה כפתרון קו אוטובוס היוצא מאזור שער העיר. "זהו אינו פתרון מבחינתנו כי הילדים לא ילכו 20 דקות בשרב או בגשם רק כדי להמתין לאוטובוס ואז יעלו על אוטובוס 25 דקות נוספות", אומרים נציגי ההורים ומסבירים: "אזור שער העיר הוא לא חלק משכונת נווה אמירים או נווה ישראל ולכן מענה לגבי אזור שער העיר הוא לא רלוונטי. כמו כן, זהו פתרון שאינו נגיש לילדים המתקשים מסיבות שונות. זהו חוסר רגישות משווע לגזול עצמאות ממתבגרים בני 15 – 17 שקצת יותר קשה להם מסיבות אלו ואחרות. הילדים לא עברו מבדק גופני לפני השיוך לתיכון. ערכת השעות של תלמידי התיכון עמוסה ותובענית והם מסיימים גם בשעות אחר הצהריים. מצופה מהם ללמוד למבחנים, להגיש עבודות, לגשת לבגרויות, ללכת למורה פרטית במידת הצורך, להתאמן, לשלב תחביבים בשביל הנפש והיכולות, מחויבות אישית וחיים חברתיים ואולי חלילה גם לנוח – איפה יש להם שעה להטרטר ברחבי העיר בכל מזג אוויר יום יום? לא מגיע להם לעלות אחרי יום מפרך על אוטובוס בנקודה א' ופשוט שנייה לשבת ולרדת בנקודה ב' בביתם?".

ההורים מציינים כי התריעו כבר בחודש מרץ האחרון, עם ההרשמה לתיכונים, על הבעיה בשיבוץ תלמידים בתיכון מרוחק ללא פתרון תחבורה הולם. לטענתם, נאמר להם בעירייה כי העירייה שוקדת על חידוש ושינוי עמוק בתחבורה הציבורית והתלמידים לא יישארו ללא מענה. ההורים מציינים כי התריעו על כך שלא קיימת כיום תחבורה ציבורית ישירה מהשכונות אל אזור תיכון היובל.

לטענתם, ככל שהתקרב מועד תחילת הלימודים לחציהם על הנהלת העירייה גברו ובפגישה שהתקיימה רק לאחר בקשות חוזרות ונישנות נאמר להם שהשיבוץ של ילדיהם בתיכון מרוחק הוא לא אופטימלי אך הפתרונות שהוצעו הם לגיטימיים ובסדר גמור.

הורה המעורה בנושא אמר השבוע: "שמענו כיצד ילדים בשכונות אחרות, כדוגמת הרצליה פיתוח, נהנים מתחבורה ציבורית מדהימה בהרצליה, שמענו שהילדים שלנו מפונקים, שמענו שהצורך שלנו לא אמיתי, שמענו בעיקר אטימות, התנשאות וזלזול. עם זאת הובטח כי העירייה תבדוק את הנתונים המספריים אודות כמות התלמידים וניפגש להמשך. בפגישה שנערכה עם מחלקת התחבורה מול נציגת ההורים נאמר להורים שאין לצפות לפתרון תחבורתי בשעת אפס מאחר וזו "אינה שעה רשמית של משרד החינוך". זה טוב ויפה אך ישנם תלמידים רבים שנאלצים להגיע לעיתים 4 ימים בשבוע לשעת אפס והפתרון היחיד שלהם הוא הסעות הורים או מונית. שוב הוצגו התלמידים וההורים כמפונקים והדרישה שהעירייה תעמוד מאחורי השיבוץ שלה הוגדרה כ"בזבוז כספי הציבור". האם אוטובוסים בחינם לים או למוקדי בילוי הוא לא הוצאה של כספי ציבור? האם לא אחראית העירייה לתלמידים ששיבצה לתיכון תהיה תחבורה נאותה?".

לאחר תחילת שנת הלימודים ביקשה העירייה לקיים סקר, שלישי במספר, בקרב ההורים, אך אלו זעמו על הסחבת והודיעו כי לא ימלאו את הסקר והעירייה הכריזה כי הצורך אינו קיים.

לאחר מסכת לחצים נוספת הוזמנו תושבי השכונות למפגש ראשון בנוכחות הורים עם נציגי העירייה להתנעת הפיילוט שהציעה העירייה. "במקום להציג פתרונות, הדיון היה רווי זלזול וחוסר התקדמות, כאילו מדובר בפגישה ראשונה ולא בדיון שנמשך כבר חודשים רבים. התחושה הייתה של זלזול עמוק בתושבים, שהעירייה אמורה לשרת ולתמוך בהם", אמר הורה שנכח בפגישה והוסיף: "אנו דורשים מענה מיידי וקבוע לבעיה שנמשכת זמן רב מדי. עירייה שאינה פותרת בעיה שהיא עצמה יצרה, ולא דואגת לצורכי ילדינו, פוגעת בחינוך, בערכים ובחיי היום יום של כלל התושבים".

 

לבסוף הוסכם שהעירייה תשוב לחפש את הנתונים שממילא נמצאים ברשותה ותאשר פיילוט של שבועיים, לבדיקה האם יש צורך בתגבור. "הרי ברור שיש צורך והרי ברור שהפיילוט יגלה שלא. זה מכור מראש", אומר אחד ההורים והוסיף: "לנו כתושבי נווה אמירים ונווה ישראל המשלמים ארנונה לא מעניין אם הילדים שלנו ישבו לבד על ההסעות האלה – העירייה בחרה לשייך אותם לשם אז העירייה מחויבת לספק להם תחבורה. כל מה שצריך כדי לפתור את המשבר הזה הוא רצון טוב, ראש פתוח ותקציב ל- 3 שנים של 4 קווי תלמידים ליום במשך 5 ימים בשבוע על מנת לכסות את מערכת השעות".

ההורים תוקפים את העירייה על ההתנהלות: "איך ייתכן שהעירייה לא מסוגלת לאסוף נתונים בסיסיים במשך חודשים כה רבים? האם מדובר באזלת יד או ברצון לרמוס את כבודם של התושבים? שהרי אם העירייה לא מתכוונת לתת פתרון הולם מן הראוי שתאמר זאת בגלוי. אם זו רמת היכולת הביצועית של עיריית הרצליה אז אבדנו ואם עיריית הרצליה בוחרת להתנהל בצורה כה מזלזלת מול תושביה במודע אז המצב גרוע לא פחות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה אכן יוצאת בימים אלו לפיילוט הסעות על מנת לוודא ולדייק את נחיצות ואופן השירות. במקביל להסעות העירוניות העירייה פעלה בחודשים האחרונים לשדרוג ותגבור תדירות מערך התחבורה הציבורית בעיר – שירות שגם באמצעותו יכולים התלמידים להגיע בנוחות לבית הספר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר