חזיר בר, צילום אביב מלכי
חזיר בר, צילום אביב מלכי

ראיתם בשבוע האחרון חזיר בר מסתובב ברחבי הרצליה? זה ההסבר וזה מה שצריך לעשות

חזיר בר שנראה במספר שכונות הפך לשיחת היום בהרצליה. אביהוא שרווד מעמותת למען חיות הבר, מסביר איך הגיע לכאן החזיר ומבקש ממי שרואה את החזיר להתקשר אליו

פורסם בתאריך: 14.10.24 07:59

חזיר הבר שהפך לשיחת היום בהרצליה: בשבוע האחרון נצפה חזיר בר משוטט ברחבי העיר: בשכונת יד התשעה, בפאתי שכונת נווה עמל, בשכונת גליל ים וגם בפאתי שכונת הרצליה ב'.

סרטונים שעלו בפייסבוק גרמו לתושבים לתגובות מעורבות, חלקן הומוריסטיות וחלקן רציניות יותר. "הם יותר נחמדים מהרבה אנשים שאני מכירה", כתבה תושבת העיר ואחת הוסיפה: "ברחו מחיפה, פוחדים למות אז הגיעו עד הרצליה". אחר כתב: "מסכנים, פונו מחיפה בעקבות המצב וגם במרכז לא נותנים להם מנוח".

אחרים התבטאו בצורה של חשש: "צריך להעיף אותם לפני שיתרבו ונסבול כמו בחיפה", כתב תושב אחד ותושבת הוסיפה: "מה נהיה כאן? איפה העירייה? מחלקת וטרינריה? להתחיל להעיף אותם באופן מיידי לפני שנהפוך לחיפה". תושבת נוספת כתבה: "עם כל הכבוד אנחנו לא גן חיות ולא ספארי. מי שרוצה שייקח אותם אליו הביתה. הילדים שלנו לא צריכים תוספות של פחד. אחר כתב: "בבקשה לא לפגוע בהם, רק תודיעו למוקד, הם פשוט רעבים וצמאים". תושב אחר כתב: "אני לא מבין. עד שהם לא יגיעו למרכז העיר ולסוקולוב ויבהילו את כל התושבים לא יעשו איתם כלום? איזה הזיה".

אז תושבי הרצליה יכולים להירגע. לא מדובר במספר חזירים אלא בחזיר בודד שאיבד את דרכו, כפי שמספיר אביהוא שרווד, מייסד עמותת למען חיות הבר: "מדובר בסך הכל בחזיר בודד שנצפה במספר מקומות ברחבי הרצליה. הוא טעה בדרך ונכנס למרחב העירוני וכעת אינו יודע איך לצאת בחזרה לשטחים הפתוחים מהם הגיע. חשוב להדגיש שוב שלא מדובר במספר חזירים אלא בחזיר בודד ולראייה שתמיד נצפה חזיר אחד. אם היו כמה חזירים, היו רואים אותם ביחד".

 

 

 

שרווד מסביר כי המטרה שלו היא לתפוס את החזיר ולהחזירו למקומו הטבעי בטבע ולשם כך הוא צריך את עזרת תושבי הרצליה: "אני מבקש מתושבי העיר שנתקלים בחזיר פשוט לעקוב אחריו בזהירות ותוך כדי להתקשר אלי למספר 054-5203071 ואני אגיע במהירות האפשרית עם וטרינר, נרדים אותו בעזרת חיצי הרדמה ונחזיר אותו, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, לשטחו הטבעי. כל עוד אני לא מקבל קריאה מיידית, החזיר ייעלם ולא נצליח לתפוס אותו. המספר הזה זמין עד השעה 20:00, לאחר מכן תתקשרו למוקד העירוני, לכל פקח עירוני יש את הנייד שלי למקרה הצורך".

עד שזה יקרה, מבקש אביהוא להרגיע את תושבי הרצליה: "מי שרואה את החזיר, אין מה להילחץ ממנו. צריך להבין שאנחנו כבני אדם לא מעניינים אותו. הוא מחפש בעיקר אוכל וכעת החזיר הזה לבד אז הוא נמצא בלחץ. החזיר לא יפגע בבן אדם אלא אם כן זה מנסה לגעת בו או לתקוף אותו. פשוט לשמור על מרחק ממנו ולדווח לנו במהירות. אנחנו מעוניינים לתפוס את החזיר במהירות האפשרית כמי למנוע את הבהלה בקרב חלק מתושבי העיר".

מהעירייה נמסר: "חזירי הבר הם חלק מהסביבה האקולוגית הטבעית הגובלת עם העיר הרצליה. לעיתים נדירות חזירי הבר חודרים לאזורים מיושבים בחיפוש אחר שאריות מזון, ולכן חשוב לסגור היטב פחי אשפה ולדאוג לסביבה נקייה נטולת שאריות מזון. לעירייה אין סמכות לטפל בחיות בר, הסמכות הבלעדית על פי חוק היא של רשות הטבע והגנים. המחלקה הווטרינרית של העירייה פועלת מול הרשות ופקחיה על מנת לגבש דרכים להתמודדות עם התופעה. במידה ותושבים רואים חזיר בר יש לדווח מיידית למוקד העירוני 106".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר