אחת משתי החלופות לשיקום נחל גליל ים ובניית בית הספר, דוברות עיריית הרצליה
חלופה ב' לשיקום נחל גליל ים ובניית בית הספר, החלופה שנבחרה, דוברות עיריית הרצליה

העירייה שיתפה, התושבים בחרו: זו התכנית לשיקום נחל גליל ים והקמת בית הספר החדש

בסקר שקיימה העירייה הוצגו שתי חלופות לשיקום נחל גליל ים ובניית בית הספר החדש בשכונה. זו החלופה שנבחרה

פורסם בתאריך: 6.8.24 08:40

תושבי הרצליה החליטו: ערוץ נחל גליל ים יתרחב ופרויקט שיקום הנחל יוצא לדרך. לאחר סקר תושבים נבחרה אחת משתי החלופות שהציגה העירייה לתושבים.

עיריית הרצליה החליטה לקדם את פרויקט שיקום נחל גליל ים, הממוקם בין השכונות גליל ים, נווה ישראל וויצמן. לצורך כך, בחרה העירייה לשתף את התושבים באפשרויות השונות לשיקום של מרחב הנחל ובניית מבנה בית הספר הסמוך, ולתת להם את האפשרות להשתתף בעיצוב המרחב הציבורי. השבוע הסתיים הסקר, בו השתתפו מאות תושבות ותושבים שחשוב להם להשפיע על המרחב הציבורי שבו הם חיים.

נחל גליל ים, צילום דוברות עיריית הרצליה

נחל גליל ים, צילום דוברות עיריית הרצליה

המתווה שנבחר הוא: הרחבת ערוץ הנחל על בסיס הרחקת מבנה בית הספר בכ-5 מטרים. המתווה יהפוך את אזור הנחל לפנינת טבע אשר תיצור מרחב חינוכי וקהילתי שמדגיש את ערכי הטבע ומשאביו. שיקום הנחל כולל את הרחבת ערוץ הנחל ומיתון גדות הנחל, כך שתתאפשר שתילת צמחיה מגוונת ורבה יותר וכן ירידה נוחה אל ערוץ הנחל.

על פי המתווה, בית הספר ימשיך להיבנות ויצומצם בכיתת גן אחת, שתיבנה במקום אחר בשכונה, ובחלל למידה משותף אחד, אשר במקומו יפותחו כיתות חוץ במסגרת פרויקט שיקום הנחל.

 

בית הספר יפתח את שעריו לילדי שכונת גליל ים בשנת הלימודים תשפ"ז, 2026. בית הספר תוכנן בצורה מודולרית כך שבשלב הראשון יכלול כיתות יסודי וגני ילדים, ובשלב השני, בהתאם לשינויים בתמהיל האוכלוסייה, יוכל להפוך לבית ספר המכיל 24 כיתות. יש לציין כי העירייה הוסיפה חללי למידה נוספים מעבר לפרוגרמה הסטנדרטית של משרד החינוך.

בתקופה הקרובה תמשיך העירייה בתהליך בניית בית הספר ובמקביל בשינויים התכנוניים של בית הספר ופיתוח הנחל והחיבור בין שניהם. בנוסף, העירייה הזמינה את התושבים לשתף מה חשוב להם בתהליך השיקום, אילו יוזמות, רעיונות וחלומות יש להם, שיכולים להשתלב בשיקום הנחל. מהעירייה נמסר כי "התקבלו רעיונות ויוזמות נהדרים לשיקום הנחל ובימים הקרובים יתכנס צוות התכנון לעבד את המידע ולהתחיל את תהליך התכנון המפורט, שיכלול מפגשי שיתוף ציבור נוספים.

ראש העירייה, יריב פישר, בירך על הבחירה ואמר: "נחל גליל ים יהפוך לפנינת טבע מרהיבה עם שבילי הליכה, נקודות תצפית, מקומות ישיבה, מרחבי בילוי וחינוך והרבה ירוק בעיניים. הבטחנו שנעשה את הכל בשקיפות מלאה – וכך פעלנו גם כעת. המתווה שנבחר ישקם את הנחל והטבע מסביב, ישמור על הצרכים של מתחם החינוך בהתאם לגידול האוכלוסייה הצעירה בעיר ויאפשר את המשך הבנייה כסדרה".

תגובת הפעילים והמטה להצלת נחל גליל ים: "אנו מברכים על תוצאות הסקר שאומרות חד משמעית שלתושבים אכפת מהטבע והם רוצים לשמור על הנחל היחיד שיש לנו בעיר. עם זאת, הדרך לתכנון מספק שנותן מענה וממצה את הפוטנציאל של הנחל כפנינת טבע ייחודית בעיר לא הסתיימה. החלופה של הרחקת בית הספר 5 מ' מהגדה היא צעד בכיוון הנכון. זהו המינימום הנדרש אך אינו מספיק. ישנם תיקונים ושיפורים שנדרשים על מנת שתהיה גישה לנחל לתלמידי בית הספר ולתושבי העיר ושישמר תפקודו של הנחל כמסדרון אקולוגי וכריאה ירוקה לרווחת התושבים. אנחנו דורשים מראש העיר לקיים שיתוף ציבור אותנטי ואמיתי עם הפעילים, חברי ציבור בוועדת איכות סביבה, אנשי מקצוע וארגוני סביבה שהתגייסו להגנת הנחל ולהציג את המידע המלא ולא סיסמאות. התהליך עד כה לא נראה כשיתוף ציבור מספק ואמיתי".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר