הפגנת בעלי חנויות מול ביתו של יריב פישר, צילום פרטי
הפגנת בעלי חנויות מול ביתו של יריב פישר, צילום פרטי

בעלי חנויות הפגינו מול ביתו של יריב פישר. זו הסיבה

בעלי חנויות מתקוממים נגד האיסור החדש של העירייה להוציא סחורה אל המדרכה: "פגיעה של 40 אחוז בהכנסות, נעמוד כאן כל ערב אם צריך"

פורסם בתאריך: 2.7.24 16:49

מחאת בעלי החנויות בהרצליה עולה מדרגה ואמש (שני) הם הפגינו מול ביתו של ראש העירייה, יריב פישר. בשעה 21:00 לערך התקבצו כ- 30 בעלי חנויות מול ביתו של פישר בהרצליה הצעירה והביעו את זעמם על החלטת העירייה לאסור על בעלי חנויות רבות להוציא את מרכולתם מחוץ לחנות כפי שהיה נהוג עד כה.

כפי שפרסמנו אתמול ב"צומת השרון", פקחי העירייה עברו אתמול בין עסקים רבים ונתנו התראות ואזהרות לבעלי העסקים לפני הוצאת דו"ח שאמור לעמוד על 730 שקלים. לבעלי החנויות נאמר כי החל מהיום יינתנו דו"חות למי שיוציא סחורה בניגוד להנחיות החדשות.

בקרב בעלי החנויות זעם רב על החלטת העירייה שהתקבלה ללא כל שיח מולם. לטענתם, החלטה זו פוגעת בהם בצורה חמורה מאוד עד כדי חוסר כדאיות להמשיך ולהחזיק בחנות וסכנה לקריסתם הכלכלית. בעלי החנויות לא חסכו בדברי ביקורת על ראש העירייה ואחת מהם צעקה אמש במגפון מול ביתו: "תתבייש לך. אתה רוצה להיות שליט. אתה לא רוצה לעזור לנו. אתה רוצה להרוס אותנו ולגמור אותנו. בוא תעמוד מול בן אדם מבוגר ותגיד לו שהוא לא יכול להוציא סחורה החוצה. אתה פוגע בחלשים. איפה הבושה שלך? אין לך לב? איפה הרחמנות? אנחנו במלחמה…".

בין מארגני ההפגנה אמש היה ניב פורת, בעל חנות "ניב לי מגניב לי" לצעצועים ומכשירי כתיבה בלב העיר. הבוקר הוא סיפר ל"צומת השרון": "ההתארגנות להפגנה אמש הייתה ספונטנית לגמרי ובגלל זה באו גם מעט אנשים יחסית. ראש העירייה לא יצא אלינו. למקום הגיעו כמה ניידות שלא הזיזו אותנו ורק אמרו לנו שמותר לנו לצעוק עד 23:00, אבל התפזרנו אפילו לפני".

ניב מתאר את זעמם של בעלי החנויות על ההחלטה שתפגע בהם כלכלית: "צריך להבין שיש המון בעלי חנויות, כמוני למשל, שאין להם זכות קיום בלי הוצאת סטנדים עם סחורה מחוץ לחנות ואנחנו למעשה בנויים על הסטנדים האלו. העירייה אישרה לנו בזמנו להוציא סטנדים עד 80 ס"מ מהוויטרינה וזה מה שעשיתי. אי הוצאת סחורה זה עבורי פגיעה של 40 אחוז בהכנסות, כלומר, חוסר כדאיות כלכלית להמשיך כאן בחנות וככה גם בעלי חנויות בגדים, נעליים וכל מיני בסגנון הזה. אין לנו זכות קיום בלי הוצאת סטנדים".

ניב, מדוע לדעתך העירייה החליטה לשנות את ההנחיה הזאת?

"האמת שאין לנו מושג מאיפה זה בא. הם אמרו שהם רוצים לעשות את העיר יותר יפה, אבל מה הקשר לסטנדים עם סחורה? זה גם לא שהסטנדים חוסמים את המעבר במדרכות כי הן ממילא רחבות. אם יש אנשים שחורגים מהנחיות של הוצאת סטנדים של 80 ס"מ שיטפלו בהם אישית אבל שלא יטילו כזאת הנחייה באופן גורף על כל בעלי העסקים. דו"ח של 730 שקל והלכה לך כל היומית".

 

מה אתם מצפים מראש העירייה?

"שישנה את ההחלטה הזאת, שייתן לבעלי החנויות לעבוד ולא יפגע להם בפרנסה. אנחנו מרגישים שהוא לא רואה אותנו ממטר. לא דיברו עם אף אחד לפני קבלת ההחלטה. אנחנו מצפים שידברו איתנו, שיהיה איזה שיח, אבל הוא החליט ללכת גורף נגד כולם ועל זה בעלי החנויות לא יעברו בשקט".

האם בכוונתכם להחריף את המאבק?

"אני אישית כבר הכנסתי את הסטנדים פנימה אבל אני יודע על בעלי חנויות שלא מוכנים להישמע להוראה והולכים עם זה עד הסוף ולא יכניסו את הסטנדים. הערב נארגן שוב הפגנה מול הבית שלו ואם נצטרך נעמוד שם כל ערב. אנחנו מתכוונים להטריד אותו, באופן חוקי כמובן, כדי שיבין שהוא פוגע בנו. אני גם מאמין שעם הזמן יצטרפו אלינו עוד בעלי עסקים כי זאת לא בעיה רק של בעלי חנויות במרכז העיר אלא בכל העיר".

מעיריית הרצליה נמסר: "ראשית, אנו מקדמים בברכה כל הפגנה ומחאה שנערכות במסגרת החוק, ללא אלימות, וכחלק מזכות היסוד לחופש הביטוי. לגופו של עניין, עיריית הרצליה תמשיך במהלך של פיתוח מרכזי העסקים בעיר והחזרת המדרכות והשטחים הציבוריים לרשות תושבי העיר. המדרכות נועדו לשרת הולכי הרגל, הורים עם עגלות תינוקות, אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים, ולמעשה את האינטרס הציבורי הרחב של כלל תושבי העיר הרצליה. עסקים הסבורים כי יש מקום לערעור או להחרגה, מוזמנים לפנות לעירייה בהתאם לנוהל המוסדר בנושא".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר