מעברי חצייה בהרצליה נמצאו מחוקים, דהויים ולא מרומזרים. כך עולה מבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל "חודש האזרח הוותיק" המצוין בארץ בין 22 לאוקטובר ל-22 בנובמבר.
הבדיקה נערכה לאור נתוני ההיפגעות הגבוהים של קשישים בישראל בתאונות דרכים. לפי נתוני העמותה, כל מתחילת השנה נהרגו 77 קשישים (מגיל 65), שהם כרבע מסך ההרוגים השנה בתאונות דרכים. בדיקות מעברי החצייה נערכו בסביבת מקומות אליהם מגיעה אוכלוסייה מבוגרת כמו קופות חולים, בתי אבות ומעונות יום לקשישים. מתנדבי העמותה בדקו האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק במעברי חציה עם רמזור מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.
בהרצליה נבדקו מעברי חציה בשמונה מקומות:
- מעברי החציה ברחובות בן גוריון פינת בילו וסוקולוב פינת הנדיב נמצאו מחוקים ודהויים, ללא תמרור וללא פסי האטה.
- במעבר החציה ברחוב טשרניחובסקי פינת הראשונים נמצא כי אין פסי האטה וכן כי הוא אינו מרומזר.
- ברחוב אחד העם פינת סוקולוב נמצא כי מעבר החציה מחוק ודהוי, ללא פסי האטה ולא מרומזר.
- מעברי החציה ברחובות סירקין ושמאי נמצאו מחוקים ודהויים, ללא הנמכה של המדרכה במפגש עם מעבר החציה, ללא תמרור, ללא פסי האטה ולא מרומזרים.
- ברחוב רבי שמעון לביא נמצא כי מעבר החציה מחוק או דהוי, ללא תמרור, ללא פסי האטה וכן כי הוא איננו מרומזר.
בנוסף, בחלק ממעברי החצייה זמן חציית הכביש קצר מדי וקשישים לא מספיקים להגיע למדרכה הנגדית.
"מדינת ישראל מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה", מסכם מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה. "אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות, לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".
תגובות