ערב שבת, פרשת וירא
כניסת השבת בהרצליה: 16:22
יציאת השבת: 17:21
צחי וייס מספר על פרשת השבוע
את מי אני מוכן לארח?
בגיל 99, שלושה ימים לאחר שעשה ברית מילה, עדיין כאוב
אברהם אבינו יושב בפתח האוהל ומחפש אורחים..
כאשר הוא מזהה שלושה אנשים, הוא רץ אליהם וממש מתחנן שיכנסו אליו לנוח, לשתות ולאכול
לפני שממשיכים בדרכם.
ואז הוא ממריץ את כל בני ביתו להזדרז ולטרוח בשביל האורחים שמשך לתוך אוהלו.
אבל זה לא הכל..
מי היו אותם אורחים שאברהם אבינו כל כך טרח והתייחס אליהם בכבוד?
מספרת לנו התורה:
"וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים עָלָיו וַיַּרְא וַיָּרָץ לִקְרָאתָם מִפֶּתַח הָאֹהֶל…יֻקַּח נָא מְעַט מַיִם וְרַחֲצוּ רַגְלֵיכֶם.."
הוא חושש שהם עובדי עבודה זרה מהסוג הנמוך ביותר
"שמשתחוים לאבק רגליהם" כפי שמסביר רש"י, ולכן מציע להם לרחוץ רגליהם.
מרחיב הרב צבי יהודה זצ"ל – ענק האמונה פוגש בלכלוך ובשפלות של העבודה זרה, ובאנשים האלו הוא מקיים הכנסת אורחים.
ובאיזה הידור!
בהמשך מסופר שגם לוט מכניס אורחים, אבל יש הבדל.
אברהם הכניס אנשים, לוט הכניס מלאכים…
"וַיָּבֹאוּ שְׁנֵי הַמַּלְאָכִים סְדֹמָה בָּעֶרֶב וְלוֹט יֹשֵׁב בְּשַׁעַר סְדֹם וַיַּרְא לוֹט וַיָּקָם לִקְרָאתָם.."
כולנו נשמח לארח מלאכים,
אבל להכניס אנשים ועוד כאלו שאולי לא כל כך תמיד נעים או נוח אך באמת צריכים את זה –
זו כבר מעלה אחרת.
כאן באה לידי ביטוי האנושיות, ההגינות והצדקות ביחס לאנשים פשוטים.
מהגדלות והעין הטובה של אברהם אבינו, נמשכת האנושיות הישרה כלפי בני האדם!
חכמנו למדו מפרשת השבוע שלנו ש "גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה"
גם אנחנו יכולים וצריכים לשאוף לפתוח את הבית שלנו, ולארח אנשים שזקוקים לכך, בין אם הצורך בארוחה חמה וטובה
ובין אם הצורך בהפגת בדידות, קירבה ויחס אוהב.
ואז אולי נגלה שגם אנחנו אירחנו מלאכים…
שבת שלום!
* מי שמעוניין להצטרף למיזם הכנסת אורחים – אירוח לארוחות בשבתות וחגים
מוזמן לפנות לקובי: 0508564074
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
תגובות