חבר מועצת עיריית רעננה, אביחי ארביב, הקים לאחרונה את פרויקט "מישירים קו" הנוגע לשיפור קווי התחבורה הציבורית בעיר וזאת לאחר תלונות שעלו בפניו על התנהלות קווי האוטובוס שעוברים ברעננה. ארביב מספר כי עד היום התקבלו על חברת מטרופולין, המפעילה את קווי האוטובוס בעיר, 924 תלונות ו-893 הצעות לשיפור וייעול (כ-600 מתוכן כחלק או תוספת לתלונה) ובסך הכול כ-1,200 פניות.
מתוך התלונות שהתקבלו בלטו במיוחד התלונות על הקווים 247 ו- 4 בעיקר על דילוג של תחנות ובכך שיבוש סדר היום של אנשים שמשתמשים בתחבורה הציבורית. מתוך התפלגות התלונות: 21 אחוזים התלוננו שהאוטובוס אינו מגיע בזמן. 30 אחוזים התלוננו שהאוטובוס לא הגיע בכלל. 28 אחוזים התלוננו שהנהג דילג על תחנה. שבעה אחוזים התלוננו שהנהג לא התנהג בנימוס. ארבעה אחוזים התלוננו תלונות שונות על תקלות טכניות באוטובוס או בעמדת הכירטוס. כמו כן הוגשו מספר הצעות ייעול שהתייחסו בעיקר להיעדר תחבורה ציבורית בחלק גדול מהעיר, הארכה ותוספות של קווים.
"ראיתי שיש הרבה תלונות על התחבורה הציבורית וכולם אמרו שכשהם מתלוננים לא מתייחסים אליהם ברצינות", אומר ארביב, "החלטתי לרכז את התלונות ולראות כמה תלונות חוזרות על עצמן. אספתי את כל הנתונים, בדרך הצטרפו אלי מתנדבים, ושמנו לב שיש הרבה תלונות של אנשים שמאחרים לעבודה וללימודים בעקבות התחבורה הציבורית בעיר. כל פעם שמצטברים לנו מספיק עדויות ותלונות שאנחנו יכלים להוכיח אז אנחנו שולחים למשרד התחבורה. שלחנו למשרד התחבורה את התלונות שהיו על קו 247 ומיד אחריו שלחתנו את התלונות על קו 4. בזמן הקרוב אנחנו נערכים בזמן להגיש גם את התלונות על קו 2 ו-6. אני ניסיתי לדבר עם חברת מטרופולין והם דחו אותי. המטרה הראשונה היא שהציבור יקבל את קווי האוטובוס שמגיעים לו כדי שיוכלו לתכנן את היום שלהם לפי הקווים, אם אף אחד לא לוקח אחריות על זה אז לפחות אנחנו, נבחרי הציבור, צריכים לבוא ולתפוס יוזמה. המטרה השנייה היא לרכז הצעות ייעול. היום התחבורה הציבורית מכסה בין שלושים לארבעים אחוז מהעיר ויש אזורים רבים ללא כיסוי. אנחנו רוצים לראות איפה חסרים קווים ואנחנו נפנה למשרד התחבורה ונבקש".
מחברת מטרופולין נמסר: "הדו"ח המדובר לא הגיע לידינו, ועל- כן אין באפשרותנו להתייחס לתוכנו. באשכול השרון בלבד מתבצעות כ-3000 נסיעות ביום. ככל שישנן תקלות במתן השירות, אנו מזמינים את הציבור לפנות אלינו ישירות באמצעות המוקד הטלפוני, ואנו נדאג לטפל בדברים בזמן אמת".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
היום לתאריך 15.1.19 בערב עמדתי לקו מס 42 שנוסע כפר סבא לפתח תקוה.בשעה 20:05 ראיתי שאוטובוס מגיע.
עשיתי סימן עם יד לעצור בתחנה.נהג ראה אותי,אך הוא לא עצר .
לטיפולכם אודה,
טלקר משה