העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל אלף תושבים היא בת ים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים האחרונות (2018-2020) לכל אלף תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים.
בהרצליה נפגעו 92 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) – 0.94 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. הרצליה מדורגת במקום ה-24 במסוכנות להולכי רגל. ברעננה נפגעו 64 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) – 0.85 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. רעננה מדורגת במקום ה-25 במסוכנות להולכי רגל.
ומה בערים נוספות בסביבה? בכפר סבא נפגעו 139 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות, 1.37 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. כפר סבא מדורגת במקום ה-11 במסוכנות להולכי רגל. בהוד השרון נפגעו 49 הולכי רגל, 0.78 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. הוד השרון מדורגת במקום ה-26 במסוכנות להולכי רגל.
פתח תקוה מדורגת שביעית בטבלה. בעיר נפגעו 405 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) – 1.63 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. בראש העין נפגעו 42 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) – 0.68 הולכי רגל לכל אלף תושבים. ראש העין מדורגת במקום ה-30 במסוכנות להולכי רגל.
בבת ים שמובילה את הטבלה, נפגעו 314 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 2.43 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,074 הולכי רגל נפגעים, 2.33 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. עפולה במקום השלישי המפוקפק עם 102 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות – 1.88 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. רמת גן במקום הרביעי עם 283 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.73 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים וחדרה סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת עם 166 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.71 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים.
בירושלים, העיר המאוכלסת ביותר, נפגעו 1,039 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (במקום השני אחרי תל אביב-יפו) אבל בהשוואה לכל אלף תושבים נמצאת בירת ישראל במקום ה-17 בהיפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים עם 1.11 נפגעים לאלף תושבים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. ולכן, האחריות לבטיחותם של הולכי הרגל מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים, הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומהן נקודות התורפה שמסכנות אותם. באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
רונית
נכון מאד
ואני כבר לא מדברת על הבהלה שזה גורם לאנשים המבוגרים
סימה
נכון,
והבהלה אפילו לא נמדדת והנזק שלה לא נכנס לסטטיסטיקה
אזרח נאיבי
… כבר כמה שנים ששניתי את הרגלי ההליכה שלי … שאני נצמד לקירות ולעמודים ברחובות המרכזיים בהרצליה !!!