כניסת השבת: 19:21
יציאת השבת: 20:22
צחי וייס מספר על פרשת השבוע, פרשת בהעלותך
פרשת השבוע פותחת בפסוק:
"דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת."
מדוע כתוב דווקא 'בהעלותך', ולא בהדליקך/ בהציתך את הנרות?
רש"י מביא את דרשת חכמים:
שצריך להדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה.
כלומר:
בזמן מעשה ההדלקה לא לעבור לנר הבא, עד שהלהבה של הנר הקודם נאחזת יפה, עולה לגודלה הראוי ודולקת מאליה ללא סיוע.
ועוד דרשו רבותינו:
..שמעלה היתה לפני המנורה, שעליה הכהן עומד ומיטיב את הנרות.
– היתה אבן מדורגת שמונחת סמוך למנורה, עליה הכהן היה עולה ומבצע את הטבת הנרות והדלקתם.
לכן התורה נקטה לשון עליה.
מה אנחנו יכולים ללמוד מכך?
• שכדי להדליק ולהעלות אחרים, צריך להקדים לכך עליה בעצמך.
להתעלות ואז להעלות.
• כאשר עולים למקום גבוה, אפשר להיטיב אחרים.
• אתה רוצה להעלות שלהבת?
תתמקד בנר שלפניך.
אל תרוץ הלאה לנר הבא, לפני שאתה רואה שהאש שהצתת בנר הראשון יציבה ומאירה.
• גם כשאתה עולה במעלות ומדליק נרות, תמיד תזכור שאתה עומד אל מול פני המנורה, בגובה העיניים, וחס וחלילה לא 'בא מלמעלה'.
ולסיום, כשאתה מדליק אתה צריך להבחין בגוונים השונים שבלהבה, וגם לרצות להיות מואר מהאור של הנר שזה עתה הדלקת.
שבת מאירה לכולנו!
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
תגובות