חודש יוני הוא החודש שבו הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים בהרצליה הוא הגדול ביותר. כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחודש זה אירעו בעיר, בחמש השנים האחרונות 80 תאונות דרכים. הבאים אחריו לפי סדר יורד הם מרץ (79 תאונות דרכים), יולי (69 תאונות), נובמבר (68) אפריל (67), מאי (65) , ינואר (64), פברואר (60), דצמבר (59), אוגוסט (54), אוקטובר (48) והחודש בעל הסיכויים הנמוכים ביותר להיפגע בתאונת דרכים הוא ספטמבר (44 תאונות דרכים בלבד בחמש השנים האחרונות). בסך הכל אירעו בעיר 757 תאונות דרכים בתקופה זו.
לפי הנתונים חודשי הקיץ הם המסוכנים ביותר בכבישי הרצליה, בהתאם למגמה דומה ברוב הערים והיישובים ברחבי הארץ. לראייה, עשרה בני אדם נהרגו בשבוע האחרון בתאונות דרכים ברחבי הארץ. שלושת החודשים האחרונים (מאי, יוני ויולי) היו הקטלנים ביותר השנה והמגמה נמשכת גם בתחילת חודש אוגוסט, למרות הקורונה והמספר הנמוך יחסית של כלי רכב שנעים בכבישים.
באור ירוק מסבירים כי העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז ורבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "בחינת נתוני ההיפגעות בכל עיר ויישוב יכולים לסייע לרשויות לאתר את החודשים האדומים ואפשר פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. אנו נמצאים בשיאו של החופש הגדול, תקופה מרובת תאונות דרכים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ לצמצום מספר הנפגעים הגבוה בקרב האוכלוסיות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים – ילדים, אזרחים ותיקים, רוכבי אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים. ריכוז של מאמץ מצד הגורמים לצמצום התאונות בקרב אותן אוכלוסיות יכול להציל חיים. התקציבים למאבק בקטל בדרכים הולכים ויורדים ולכן ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
תגובות