עיריית הרצליה מדורגת במקום הרביעי בדירוג היציבות הפיננסית של הרשויות הגדולות בישראל שפרסמה חברת המידע העסקי CofaceBdi. זאת לאחר שהיתה שנתיים ברציפות במקום הראשון בדירוג. בדירוג, המתבצע זו השנה 14 ברציפות, משקללים כלכלני החברה מדדים שונים של הרשויות, בהם מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות מתושבים ועסקים וכן איתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, שקים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים, וכן התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל.
במקום הראשון מדורגת עיריית רמת השרון, במקום השני חולון, במקום השלישי ראש העין – שנכנסה לראשונה לחמישייה הראשונה, במקום הרביעי כאמור הרצליה שירדה מהמקום הראשון ובמקום החמישי נס ציונה. שכנתה של הרצליה רעננה מדורגת במקום ה-20 (17 בשנה שעברה) וכפר סבא במקום ה-11 (10 בשנה שעברה).
"המחקר בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש בשלושה מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות והמועצות (דוחות מבוקרים לסיכום נתוני שנת 2018) ומאגרי המידע של חברת CofaceBdi", הסבירו בחברה כיצד התבצע הדירוג, "על מנת לבחון חוסן פיננסי נבחרו מספר מדדים פיננסים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות. כמו-כן, נבנה מדד של יעילות פעילות שמשקף את יעילות התנהלות של עירייה או מועצה. מטרת העבודה הייתה לאתר את המועצות והעיריות בעלות פרופיל של סיכון עסקי, חוסן פיננסי מוסר תשלומים ויעילות הטוב ביותר".
עוד נכתב כי "בדירוג נכללו רשויות בדרוג סוציו אקונומי הנע בין 4 ל-10 (הכי טוב). הדירוג הסוציואקונומי מבדיל בין האוכלוסיות חזקות לבין החלשות על פי נתוני הלמ"ס ובוחן בין היתר ההכנסה הממוצעת לנפש, רמת המינוע (סך כל כלי רכב פרטיים חלקי מספר התושבים), אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז מקבלי גמלה להבטחת הכנסה. יצוין שדירוג היציבות הפיננסית לא תמיד קשור לדירוג הסוציואקונומי ויתכנו רשויות השייכות לאשכול נמוך אך דירוג היציבות שלהן יחסית גבוהה ולהיפך".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה
פורד
למעשה זה דירוג הערים הקמצניות. מעבר לדירוג האוכלוסיה (לא רלוונטי כי לא נחליף את התושבים), עירייה שבמקום להשקיע חזרה בציבור שומרת את הכסף, מדורגת גבוה.
מברך על הירידה בדירוג ומקווה שנמשיך לרדת, ושכל שקל פנוי יושקע החינוך, תרבות, תחבורה וכיו"ב.