תושבי הרצליה הם בין התושבים הנוסעים הכי פחות ברכב הפרטי. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. מתוך 77 ערים שבדקה העמותה, מדורגת הרצליה במקום ה-74, כשבממוצע נוהגים תושבי העיר 12.8 אלף קילומטר במממוצע בשנה.
לשם השוואה, את הרשימה סוגרת גבעתיים שתושביה נוהגים בממוצע 11.7 אלף קילומטר בממוצע בשנה, וראשונים ברשימה הם תושבי רהט הנוהגים בממוצע בשנה 22.3 אלף קילומטר. תושבי שכנתה של הרצליה – רעננה, דורגו במקום ה-69 ברשימה עם 13.4 אלף קילומטר, בדומה לכפר סבא.
עוד עולה מהנתונים כי כמעט כל תושב שני בהרצליה הוא בעלים של רכב, כשבעיר יש בממוצע 445 כלי רכב לכל 1,000 תושבים. יותר מאשר ברעננה (433 רכבים לכל 1,000 תושבים) וכפר סבא (391 רכבים לכל 1,000 תושבים).
הנתונים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2017. מאור ירוק נמסר כי הנתונים מצביעים על כך שתושבי המרכז נוסעים פחות ברכביהם הפרטיים באופן משמעותי לעומת תושבי הפריפריה. "ניתן לשער הסיבה נעוצה בכך שלתושבי המרכז המתגוררים בערים ישנן אפשרויות מגוונות ורבות יותר לנסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי הפריפריה המרוחקים", נמסר.
ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, אמר: "דווקא בישובים שמרוחקים ממרכזי הערים הגדולות, ישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך, הצורך בתחבורה ציבורית טובה ויעילה הוא הכרחי לניהול שגרת חיים נורמלית. אם המדינה תאפשר לתושבים להגיע בקלות אל מחוץ לערים, נוכל לצמצם את הפערים החברתיים על ידי כך שיותר אנשים יוכלו לעבוד או ללמוד במרכז, להרוויח יותר כסף ולשפר את איכות חייהם. במקביל הם יוכלו לרכוש כלי רכב חדש יתר ובטיחותי יותר, יעשו בו שימוש מועט יותר ויקטינו את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לתקן את העיוות רב השנים שמעדיף תחבורה של כלי רכב על פני הסעת המונים. זה יתרום לכלכלה, יקטין את זיהום האוויר וגם יצמצם את כמות תאונות הדרכים".
תגובות