מספר תושבים בעיר מתלוננים על מקרים בהם דוחות חניה לא מגיעים בדואר ורק לאחר תקופה ארוכה, מגיעים כשמצורף אליהם מכתב מעורך דין ותוספת קנס על אי תשלום בזמן. תושבת העיר מספרת על מקרה כזה בו קיבלה דו”ח חניה בעקבותיו פנתה למחלקת גבייה ורק אז נודע לה שיש לה עוד שני דוחות שלא שילמה עליהם ומעולם לא הגיעו אליה הביתה. “קיבלתי מכתב מעורך דין וקנס על דו”ח שלא שילמתי ומיד פניתי למחלקת הגבייה”, אומרת התושבת, “אם הייתי מקבלת את הדוחות המקוריים הייתי משלמת או מגישה ערעור. אני לא משאירה דברים כאלה לא מטופלים, עובדה שבעקבות הדו”ח שכן קיבלתי פניתי למחלקת הגבייה”. תושבת נוספת מספרת כי לפני שבועיים קיבלה לביתה מכתב מעורך דין עם קנס בסכום של 1,500 שקלים. “קיבלתי את הדו”ח והייתי המומה”, היא אומרת, “סכום כזה גדול על דו”ח שמעולם לא קיבלתי? מיד פניתי לעירייה והסברתי להם שמעולם לא קיבלתי את הדו”ח אני לא מבינה למה זה צריך להגיע למצב הזה בכלל”.
תושבת נוספת מספרת כי היא קיבלה דו”ח בחודש אוגוסט האחרון ממצלמה שנמצאת ברחוב התדהר. את הדו”ח היא קיבלה כאשר היא הגיעה להחזיר רכב שכור וישבה בתוך הרכב מול שער חברת ההשכרה. “אני לא ידעתי שקיבלתי את הדו”ח. חברת ההשכרה התקשרה אלי לאחר חודשיים כדי לחייב אותי על הדו”ח”, היא אומרת, “כשפניתי למחלקת הגבייה הם הראו לי סרטון בו אני יושבת בתוך הרכב ומחכה שייפתח השער ואמרו שאני יכולה להגיש ערעור. שלחתי מייל עם הערעור וכשהתקשרתי אליהם לאחר חודש נאמר לי שהייתה להם בעיה ברשת ושהמייל לא הגיע אליהם. דיברתי שוב עם מחלקת הגבייה ושלחתי שוב את הערעור למייל ומאז לא שמעתי מהם, וזה היה בחודש ינואר. לפני כחודש פניתי שוב למוקד ושאלתי מה עם הערעור שלי והם אמרו לי שזה לוקח זמן. לפני מספר ימים התקשרתי שוב וגיליתי שהערעור שלי נדחה. לא אמרו לי למה וטענו שהם שלחו מייל ומכתב לדואר עם הסבר הדחייה רק שלא קיבלתי אותו מעולם. כנראה שיש כשל גם בשרתים של הרשת וגם בדואר ישראל”. אותה תושבת מספרת כי בן זוגה עבר מקרה דומה. “כשהחזרתי את האוטו המושכר, בן זוגי בא לאסוף אותי”, היא מספרת, “מסתבר שגם הוא קיבל דו”ח באותו יום ובאותו מקום מאותה מצלמה. כמובן שגם את הדו”ח שלו לא קיבלנו בדואר עד לפני שבוע כשהגיע אלינו הביתה מכתב מעורכי דין שיש לו חוב של 769 שקל, כולל קנסות על אי תשלום”.
מקרה נוסף קרה לתושב העיר שקיבל בשבוע שעבר מכתב מעורך דין על דו”ח שקיבל לפני כשנתיים. “לא היה לי מושג על מה מדובר”, הוא אומר, “קיבלתי מכתב על דו”ח שלא קיבלתי מעולם ואחרי שנתיים פתאום נזכרו לשלוח אותו בתוספת קנס”. תושבת נוספת מספרת שלהוריה קרה מקרה דומה. “לפני יומיים ההורים שלי קיבלו מכתב התרעה מעורך דין על דו”ח בסך 1,000 שקלים ועכשיו עליהם לשלם 1,500 שקלים”, מספרת התושבת, “זה דו”ח שכביכול קיבלנו לפני שנה אבל מעולם לא קיבלנו אותו הביתה. אחרי שנה אנחנו מקבלים התרעה עם תוספת של 500 שקל? לשלם 1,500 שקל על דו”ח שבכלל לא קיבלנו זה מוגזם”. עוד תושבת מספרת על מקרה בו קיבלה מכתב מעורך דין עם תוספת קנס על שני דוחות שמעולם לא קיבלה. “עשיתי עבירה? בסדר אשלם אותה אני לא מתכוונת לברוח ממה שעשיתי. אבל לא קיבלתי את הדוח”, היא אומרת, “בסך הכל אנחנו תושבי רעננה אנחנו משלמים מיסים, משלמים ארנונה, אנחנו לא פושעים אז למה להתנהל בצורה כזו?”
מעיריית רעננה נמסר: "עובדי רשות החנייה מעניקים שירות יעיל ומנומס הן בטלפון והן בקבלת קהל אישית, ודואגים לטפל בכל פנייה באופן המיטבי ביותר. רשות החנייה העירונית פועלת על פי החוק ושולחת דו"חות חנייה בדואר. אנו מזמינים את התושבים לפנות בכל נושא או שאלה ישירות לרשות החנייה ופנייתם תקבל מענה במהרה".
תגובות