עיריית הרצליה החלה בימים האחרונים להחליף את תחנות האוטובוס בעיר לתחנות חדשות ומועצבות. העירייה הוסיפה מתקציבה כ-400 אלף שקלים, לתקציב שקיבלה ממשרד התחבורה להחלפת התחנות, שמתבצעת באמצעות אגף שאיפ"ה (שיפור, איכות ופיתוח העיר). בפוסט שפרסמה העירייה בדף הפייסבוק העירוני נכתב: "בטח שמתם לב שתחנות האוטובוס הישנות ברחבי העיר הולכות ונעלמות, ואת מקומן מחליפות תחנות חדשות ומהממות. בימים אלה אגף שאיפ"ה מבצע שדרוג של כלל תחנות האוטובוס בעיר, כדי שההמתנה שלכם תהיה נעימה יותר, וכדי שהמרחב הציבורי ייראה טוב יותר".
אבל מתברר שמי שפחות מרוצים הם תושבי העיר. אמנם על האסתטיקה של העיצוב אפשר להתווכח, אבל רוב מוחץ של תגובות התושבים לפוסט, אם לא כולן, הצביעו על כך שהתחנות החדשות אינן פרקטיות. "התחנות האלה נוראיות ואין בהן צל בכלל ברוב השעות. הן נועדו לשפר את הנראות של הפרסומות שיהיו בהן ולא לשרת את המשתמשים", כתב אחד הגולשים. אחר כתב: "למה אתם לא מנסים את התחבורה הציבורית כדי להבין מה הצרכים של אלו המשתמשים בה?". ועוד אחד כתב: "התחנות הכי נוראיות שיש. לא מגנות מגשם ועכשיו גם משמש".
גולש נוסף כתב: "מה עוזרות תחנות חדשות, אם בשביל נסיעה של חמש דקות צריך להחליף שלושה אוטובוסים?". וגולש נוסף הגיב: "תחנות זוועה, לא מגינות מפני השמש,לא מהגשם, לא מהרוח ולאנשים מבוגרים אין על מה לשבת. מאחל למהנדסים ולאדריכלים שלכם להשתמש בתחנות האלה כל השנה,כל הזמן. שידעו מה זה סבל". אחר כתב: "אני תמיד בעד ייפוי חזות העיר, אבל ב-2019 שדרוג של ממש לנוסעים חייב לכלול גם שילוט אלקטרוני ומפת מסלולי כל קו העובר בתחנה. כל דבר פחות הוא פשוט ביצוע לוקה בחסר".
יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, מאיה כץ, היתה עד לא מזמן, בקדנציה הקודמת, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה. "משרד התחבורה מממן 14 אלף שקל להחלפת תחנה, כשהרשות המקומית יכולה לבחור האם להסתפק בתקציב הזה או להוסיף מכיסה ולבחור בעצמה עיצוב כראות עיניה", היא מסבירה, "עיריית הרצליה הוציאה מכיסה כ-400 אלף שקלים להחלפת התחנות, מעבר לתקציב משרד התחבורה. רק חבל שהתחנות לא מותאמות לצרכי הנוסעים".
אבל את זאת שהחזקת בתיק התחבורה כשהחליטו להחליף את התחנות.
"אני קידמתי את פרויקט החלפת תחנות האוטובוס בעיקר בהיבט התקציבי שלו ובעבודה מול משרד התחבורה. לא הייתה לי כלל נגיעה בעיצוב או בבחירת התחנות החדשות. התחנה היחידה שבחרתי את העיצוב שלה היא תחנת סוקולוב שמול בניין לב, בפינת הרחובות סוקולוב ושדרות ח"ן. בניגוד לתחנות החדשות, התחנה הזו מגינה מפני שמש וגשם וכוללת מסך מגע נוח. חווית המשתמש היא הדבר החשוב כשבוחרים תחנת אוטובוס".
תגובת עיריית הרצליה לא תובא כאן משום שהעירייה מסרבת לענות לשאילתות של צומת השרון.
הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:
חביב
מאיה כץ הרבה כל חלקה טובה ופדלון הלך אחריה עד שפקח עיניים